اپل: سیستم عامل iOS 10 هم اکنون بر روی 60 درصد از محصولات فعال ما نصب شده است!

اپل: سیستم عامل iOS 10 هم اکنون بر روی 60 درصد از محصولات فعال ما نصب شده است!

شرکت اپل در اوایل ماه جاری جزییاتی را در مورد نرخ نصب نسخه های مختلف سیستم عامل خود منتشر کرد. ارقام گزارش شده در ماه اکتبر ( 10 مهر تا 10 آبان ) نشان دادند که بیش از نیمی از دستگاه های فعال iOS ( به طور دقیق 54 درصد از دستگاه های iOS ) به آخرین نسخه از سیستم عامل اپل مجهز شده بودند. کوپرتینو اخیرا دوباره ارقام جدیدی را ارائه کرده است، ارقامی که از این امر حکایت می کنند که به طور تدریجی تعداد بیشتری از کاربران این سازنده در حال نصب سیستم عامل iOS 10 بر روی گوشی های خود هستند.

طبق ارقام جدیدی که توسط شرکت اپل در سایت اپ استور قید شده است، در حدود 60 درصد از گوشی هایی که با سایت اپ استور در ارتباط هستند سیستم عامل iOS 10 را بر روی خود دارند. ظاهرا تقریبا کل میزان افزایشی که در نرخ نصب سیستم عامل جدید روی داده از طرف کاربران سیتم عامل iOS 9  بوده است که جمعیت آن ها در حال حاضر 32 درصد از جمعیت کل کاربران را تشکیل می دهد، میزانی که در گزارش منتشر شده در ماه اکتبر 38 درصد قید شده بود. 

کوپرتینو ادعا کرده است که هم اکنون تنها در حدود 8 درصد از دستگاه های فعال مجهز به سیستم عامل iOS نسخه های قدیمی تر از سیستم عامل iOS 9 را بر روی خود دارند. 

آنچه که نرخ نصب سیستم عامل جدید اپل را به گونه ای برجسته تر نشان می دهد این است که تنها بعد از گذشت 3 روز از زمان عرضه این نرم افزار، میزانی برابر با 22.31 درصد از دستگاه هایiOS  به آن مجهز شده بودند؛ البته این میزان در مقایسه با نرخ نصب سیستم عامل iOS 9 کمتر بوده است به این نحو که طبق آمار موجود تنها در مدت 3 روز بعد از انتشار این نسخه چیزی در حدود 50 درصد از گوشی های iOS به آن مجهز شدند.

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند به منظور ارائه ویژگی های امنیتی بهتر برای کاربرانشان باید تعداد کاربرانی را که سیستم عامل آن ها را در نهایت بر روی گوشی های خود نصب کرده اند، مد نظر قرار بگیرند. نرخ نصب در حال حاضر وقتی که بحث مقایسه سیستم عامل اپل و گوگل مطرح می شود یک فاکتور مهم محسوب می گردد زیرا اخیرا نشان داده شده است که تعداد زیادی از کاربران سیستم عامل اندروید به دلیل استفاده از نسخه های قدیمی این نرم افزار در معرض آسیب های ناشی از انتشار بدافزارها قرار گرفته اند. 

 

منبع خبر: gadgets.ndtv

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر