بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین قابل هک هستند

بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین قابل هک هستند

یک محقق امنیتی روش جدیدی برای هک طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها ابداع کرده که شامل هواپیماها، هلیکوپترها، اتومبیل‌ها، قایق‌ها و دیگر دستگاه‌هایی است که از فناوری محبوب انتقال بی سیم استفاده می‌کنند.

به گزارش هم رسان، این حمله هکری توسط «جاناتان اندرسون» مدیر امنیتی شرکت‌ترند میکرو راه‌اندازی شده و شامل پروتکل پهن باند با فرکانس بالا و سیگنال ۲.۴ گیگاهرتزی است که DSMx را هدف قرار داده است. این پروتکل در اسباب بازی‌های قابل کنترل با امواج (R/C) و هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد) استفاده می‌شود.
این محقق دستگاهی به نام ایکاروس (Icarus) ساخته که از قطعات الکترونیکی و امواج مبتنی بر نرم افزار (SDR) استفاده می‌کند. با کمک این دستگاه، وی قادر به کنترل هواپیماهای بدون سرنشین و یا دیگر دستگاه‌های R/C شده و توانسته در کسری از ثانیه به داخل آن‌ها نفوذ کند.

Horizon Hobby به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ محصولات R/C و توسعه فن آوری DSMx هنوز درباره این امکان هک اظهار نظری نکرده است.
امروزه هواپیماها و هلی کوپترهای بدون سرنشین R/C نه تنها باعث مشکلاتی برای مسئولان فرودگاه‌ها شده‌اند، بلکه زندگی خصوصی مردم را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند. وقتی در آسمان حیاط خانه خود یک هواپیمای کنترلی و بدون سرنشین ببینید، مطمئناً نگران حریم خصوصی خود خواهید شد.
افزایش تعداد این گونه از هواپیماها در سطح شهر، دولت‌های آمریکا و اروپا را بر آن داشته تا برای پرواز این گونه وسایل محدودیت‌هایی قائل شوند. در این کشورها بسیاری از پلیس‌ها به هنگام مشاهده چنین هواپیماهایی با تیراندازی آن‌ها را ساقط می‌کنند. در دست گفتن کنترل این وسایل بهتر از تیراندازی و آسیب رساندن به آن‌ها است و شاید دانستن اطلاعات موجود در آن‌ها بتواند برای پلیس راهگشا باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر