نگاهی بر گوشی های لکو Le Pro3 و Le S3!

نگاهی بر گوشی های لکو Le Pro3 و Le S3!

برند لکو در گذشته ای نه چندان دور با عنوان LeTV شناخته می شد. این سازنده به تازگی وارد دنیای رقابت تولید گوشی های اندروید شده است با وجود این به گفته برخی از منابع خبری اولین سازنده ای می باشد که امسال توانست محصول خود را با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 وارد بازار کند. محصولات این سازنده هم اکنون در بازار کشورهایی نظیر چین و هند به عنوان محصولاتی بسیار با کیفیت که از قیمت هایی بسیار اقتصادی بهره می برند، شناخته می شوند و حال این سازنده در تلاش است که در کشور آمریکا هم به موفقیت های مشابهی دست یابد.

لکو در یک رویداد خبری که در شهر کالیفرنیا برگزار کرده بود از یک گوشی پرچم دار و همچنین یک گوشی متوسط با نام های Le Pro 3 و Le S3 رونمایی کرد. گوشی Le Pro3 از یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 4,070mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع که تنها در مدت 1 دقیقه 33 درصد شارژ می شود، بهره می برد.

کسانی که با دیگر محصولات برند لکو آشنایی دارند از این موضوع متعجب نمی شوند که این گوشی پرچم دار به جک هدفون 3.5 میلی متری مجهز نیست؛ گرایشی که به مرور زمان بر روی سایر گوشی های هوشمند هم سایه می اندازد؛ ظاهرا سازنده چینی در عوض محصولش را از طریق یک پورت USB نوع C به قابلیت CDLA مجهز کرده است.

گوشی Le Pro3 تا حد زیادی زبان طراحی به کار رفته در ساخت گوشی های قبلی برند لکو را به ارث برده است با وجود این اگر که تا به حال از گوشی های این برند استفاده نکرده باشید با نگاه کردن به گوشی پرچم دار جدید لکو تصویر گوشی OnePlus 3 در ذهنتان پدیدار می گردد. این گوشی هوشمند همان طور که در شکل دیده می شود از یک بدنه زیبای یکپارچه فلزی بهره می برد که به خوبی به روش شیشه ای پرداخت شده است و احساس خوبی را در دست ایجاد می کند. 

دوربین های این محصول نیزدر نگاه اول ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری خوبی دارند به این نحو که در نگاه اول به راحتی از نرم افزار دوربین این گونه برداشت می شود که تصویر برداری با Le Pro3 کاری ساده می باشد اما در حالی که با گذشتن مدت زمان بیشتری تقریبا همه چیز بهتر مشخص می گردد. 

همان طور که از سایر گوشی های چینی انتظار می رود در این محصول هم تجربه استفاده از سیستم عامل گوشی تفاوت شایانی با سیستم عامل اندروید سایر گوشی های هوشمند دارد به این نحو که با یک بار استفاده به خوبی این تفاوت را در مقایسه با سایر گوشی های اندروید و حتی سایر گوشی های ساخته شده توسط سازنگان چینی درک می کنید زیرا در گوشی Le Pro3 برای مثال آنچه که یک دکمه کشوی نرم افزاری به نظر می رسد درواقع یک دکمه لایو (Live) می باشد که کاربر را وارد اکوسیستم گوشی می کند؛ اکوسیستمی در قالب یک سرویس پخش کننده برنامه های تلویزیونی که علت اصلی مشهور شدن برند LeTV می باشد و چند آپشن پخش مختلف را در کنار تعداد نامحدودی از ژانرهای سینمایی در اختیار کاربر می گذارد.

شما با کلیک کردن بر روی این کلید لایو به یک سرویس پخش کننده تلویزیونی منتقل می شوید که چند کانال مختلف را در اختیارتان قرار می دهد. یکی دیگر از قابلیت های این کاربرد نیز توانایی کوچک کردن ویندوز پخش کننده برنامه می باشد که کاربر را قادر می سازد تا در هنگام جست و جو کردن در مابقی نقاط گوشی و یا انجام دادن کارهای مختلف با آن برنامه خود را نیز تماشا کند.

و اما گوشی لکو Le S3!

گوشی Le S3 هم مانند برادر بزرگ تر خود از یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی بهره می برد ولی درواقع به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625، رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3,000mAh مجهز شده است. 

در ساخت این محصول هم از یک بدنه یک پارچه استفاده شده ولی با این تفاوت که بدنه این گوشی هوشمند به روش شیشه ای پرداخت نشده است؛ به همین دلیل کاربران این محصول را یک گوشی کدرتر می یابند که وزن کمتری نیز دارد. 

در کل می توان گفت که بهترین ویژگی این دو گوشی هوشمند قیمت آن ها می باشد که به راحتی می تواند تعادل قیمتی گوشی های رنج پیشرفته و متوسط موجود در بازار آمریکا را به هم بزند به این نحو که سازنده چینی در نظر دارد مدل Le Pro3 را با قیمت399  دلار و مدل Le S3 را با قیمت 249 دلار در بازار آمریکا عرضه کند. 

حرف آخر: گوشی هوشمند لکو Le Pro3 علی رغم این که از یک سیستم عامل عجیب و غریب بهره می برد، بدون شک همان گوشی هوشمندی است که شما به دنبال آن می باشید. اگر که عملکرد دوربین ها و پردازشگر این محصول به خوبی آنچه باشد که بر روی کاغذ نشان داده شده است می توان با اطمینان گفت که در مقابل پرداخت مبلغی معادل 399 دلار گوشی Le Pro3 یک انتخاب بسیار خوب در پیش روی کاربر محسوب می شود.  

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر