نسل جدید نوت بوک های MacBook Pro اپل پورت های تاندر بولت 3 را پشتیبانی نمی کند!

نسل جدید نوت بوک های MacBook Pro اپل پورت های تاندر بولت 3 را پشتیبانی نمی کند!

یکی از سازندگان با نام پلاگبل تکنولوژیز (Plugable Technologies) که به ساخت تجهیزات جانبی نظیر کابل و آداپتور اشتغال دارد، اخیرا اعلام کرده است که پورت های USB نوع C تاندر بولت 3 نوت بوک های جدید کوپرتینو به خوبی دستگاه های جانبی را پشتیبانی نمی کند.

ظاهرا اتصال پذیری به یک نقطه کور برای مک بوک پرو جدید مبدل شده است زیرا به نظر می رسد که در کنار نارضایتی کاربران نسبت به برداشتن پورت کارت حافظه میکرو SD از روی این محصول و مجهز ساختن آن تنها به چند پورت تاندر بولت 3 هم اکنون مشکلاتی نیز در زمینه عدم پشتیبانی برخی از تجهیزات جانبی از طریق این پورت ها پیش آمده است. 

طبق اطلاعات موجود به نظر می رسد که پورت های مک بوک پرو جدید برخی از محصولات موجود در بازار را پشتیبانی نمی کنند. مدیر عامل شرکت پلاگبل معتقد است که تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکت اپل در زمینه نحوه طراحی نوت بوک های جدیدش باعث بروز مشکلاتی نظیر عدم پشتیبانی دو عدد از آداپتورهای گرافیکی ساخته شده این سازنده که در تولید آن ها از تراشه های TI USB-C استفاده شده، گردیده است.  

پلاگبل در قالب یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در این زمینه مطلب زیر را اعلام کرده است: 

" اپل تصمیم گرفته است که اجازه ندهد که دستگاه های تاندر بولت 3 موجود در بازار که در ساخت آن ها از تراشه های کنترل کننده شرکت تگزاس اینسترومنتس (Texas Instruments) استفاده شده است، مک بوک پروهای 2016 را پشتیبانی کنند. هیچ یک از تجهیزات جانبی تاندر بولت 3 که در ساخت آن ها از این تراشه کنترل کننده استفاده شده است، نمی توانند مک بوک های 2016 را که به پورت های تاندر بولت 3 مجهز شده اند، پشتیبانی کنند. "

این امر باعث شده است که این سازنده لوازم جانبی ساخت استیشن های داک تاندر بولت 3 پرچم دار خود را نیز برای محصولات اپل متوقف سازد.

پاسخ اپل!

به نظر می رسد که بجز شرکت پلاگبل هنوز هیچ سازنده ای نتوانسته است که اپل را به اعمال چنین سیاست هایی در زمینه طراحی محصولات جدیدش متهم سازد. اپل در پاسخ به این بیانیه مطلب زیر را بیان کرده است: 

" در رابطه با آنچه که پلاگبل گفته است نمی توانیم حرف خاصی بزنیم با وجود این محصولاتی که در ساخت آن ها از جدید ترین تراشه های تاندر بولت و درایورها بروز استفاده شده است، هیچ مشکلی در زمینه اتصال به مک بوک پروهای 2016 نخواهند داشت. "

نوت بوک های جدید اپل تا به حال از جهات مختلفی مورد انتقاد قرار گرفته اند با وجود این آمار و ارقام نشان می دهند که تا به امروز مدل های پرو این محصولات سریع ترین نرخ فروش را داشته اند هرچند که این اشتیاق خرید از سوی کاربران صرفا می تواند به دلیل تاخیر چند ساله اپل در عرضه مدل جدید محصولاتش باشد. 

مدل استاندارد مک بوک پرو 13 اینچی هم اکنون در بازار عرضه شده است با وجود این کاربران باید هنوز هم در حدود 4 تا 5 هفته صبر کنند تا مدل های دیگر این محصول وارد بازار گردد.  

منبع خبر: techradar

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر