انگلیسی ها بالاخره رابطه تبادل اطلاعاتی واتساپ و فیس بوک را قطع کردند؛ البته به طور موقتی!

انگلیسی ها بالاخره رابطه تبادل اطلاعاتی واتساپ و فیس بوک را قطع کردند؛ البته به طور موقتی!

فیس بوک دیگر اطلاعات واتساپ کاربران را در کشور انگلیس جمع نمی کند!

واتساپ در ماه اوت ( 11 مرداد تا 10 شهریور ) اعلام کرد که می خواهد اطلاعات کاربرانش را به منظور مقابله بهتر با اسپم سازی پیام در واتساپ و ارائه پیشنهادهای دوست یابی و تبلیغات بهتر در فیس بوک با این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. اگرچه که ابتدا به کاربران یک فرصت 30 روزه داده شد تا در مورد این فرآیند تبادل اطلاعاتی حق انتخاب داشته باشند، واتساپ پس از مدتی اعلام کرد که ممکن است اقدام به جمع آوری اطلاعات بی نام کند تا با فیس بوک در جنگ با اسپم سازی پیام و سوء استفاده از کاربران همکاری نماید.

 همان طور که انتظار می رفت این انتخاب واتساپ با مخالفت های شدیدی از سوی کاربران و حتی مقامات قانون گذار دولت کشور انگلیس از جمله نمایندگان اداره هیئت اطلاعات این کشور مواجه شد. بعد از هشت هفته کاوش در زمینه اطلاعات مربوط به سیاست های واتساپ در زمینه حریم خصوصی کاربران، نمایندگان عضو هیئت اطلاعات به این نتیجه رسیدند که واتساپ نتوانسته است رضایت کاربران را برای به اشتراک گذاری اطلاعاتشان با فیس بوک کسب کند. 

این مداخله مقامات قانون گذار هم اکنون باعث شده است که فیس بوک اقدامات خود را در زمینه دریافت اطلاعات از واتساپ در کشور انگلیس متوقف سازد. یکی از این مقامات در این زمینه می گوید:

" فکر نمی کنم که کاربران کاملا فهمیده باشند که فیس بوک می خواهد با اطلاعاتشان چه کار کند و علاوه بر این بعید می دانم که واتساپ توانسته باشد که رضایت کاربران را نسبت به به اشتراک گذاری اطلاعاتشان با فیس بوک کسب کند. من همچنین معتقدم که به کاربران باید این انتخاب داده شود که بتوانند به طور همیشگی و نه تنها برای مدت 30 روز نحوه استفاده از اطلاعاتشان را کنترل کنند و تغییر دهند. 

ما وضعیت را کاملا برای فیس بوک روشن کرده ایم و خوشحال هستیم که این شبکه اجتماعی قبول کرده است که دیگر از اطلاعات کاربران انگلیسی واتساپ برای انجام تبلیغات و اهداف مرتبط با بهبود خدماتش استفاده نکند. 

ما از فیس بوک و واتساپ خواسته ایم که تعهدی را مبنی بر ارائه توضیحات بیشتر و بهتر به کاربران در زمینه نحوه استفاده از اطلاعاتشان امضاء کنند و علاوه بر این به کاربران یک کنترل مداوم در زمینه نحوه استفاده کردن از اطلاعاتشان بدهد؛ از واتساپ و فیس بوک همچنین خواسته ایم که قبل از این که از اطلاعات کاربران استفاده کنند یک حق انتخاب کاملا واضح به تک تک کاربران و همچنین امکان تغییر دادن انتخابشان بدهند. 

ما معتقدیم که کاربران حق دارند که اطلاعات بیشتری داشته باشند و علاوه بر این امنیت اطلاعات بیشتری نیز برای آن ها تامین گردد اما واتساپ و فیس بوک تا به امروز با این موضوع موافقت نکرده اند. اگر که فیس بوک بدون کسب رضایت کاربران از اطلاعاتشان استفاده کند با برخورد محکم نمایندگان اداره هیئت اطلاعات روبرو می شود که یک اثر پیوسته بر روی مناطق دیگر هم دارد زیرا در این جریان تعداد 28 نفر از مقامات حفاظت اطلاعات یک واحد اجرایی از واتساپ خواسته اند که اطلاعات کاربران را با فیس بوک به اشتراک نگذارد. به نفع این شبکه اجتماعی است که با قانون گذاران محلی همکاری کند. "

این نماینده همچنین می گوید:

" واتساپ شرایط و قوانین خود را در ارتباط با حریم خصوصی کاربران بروز رسانی کرده است تا به کاربران به گونه ای ساده و شفاف توضیح دهد که چگونه می خواهد برای آن ها خدمات رسانی کند و همچنین به آن ها در زمینه استفاده کردن از اطلاعاتشان حق انتخاب بدهد. این بروز رسانی با قانونی که وضع کرده ایم مطابقت دارد و بر مبنای آخرین دستور العمل ارائه شده از طرف اداره هیئت اطلاعات کشور انگلیس می باشد. ما امیدواریم که بتوانیم مکالمه مفصل خود را با ICO و دیگر مقامات حفاظت اطلاعات حفظ کنیم و خوشحال هستیم که می توانیم به درخواست های آن ها جواب دهیم. "

منبع خبر: androidcentral

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر