تعداد کاربران مرورگر کروم از 2 میلیارد نفر عبور کرد

تعداد کاربران مرورگر کروم از 2 میلیارد نفر عبور کرد

چند سالی از انتشار کروم، مرورگر مخصوص گوگل، می‌گذرد و این مروگر در این مدت توانسته به محبوبیت خاصی بین کاربران عادی و حرفه‌ای دست پیدا کند. حال تعداد کاربران این مرورگر از 2 میلیارد نفر عبور کرده است.

کروم به صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی که شرکت‌های همکار گوگل تولید می‌کنند و همچنین بر روی تمامی کروم‌بوک‌ها نصب است. تعداد دستگاه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند به تنهایی آن‌قدر زیاد است که در مقابل آن‌ تعداد افرادی که کروم را بنا بر میلشان به عنوان مرورگر پیش‌فرض رایانه‌های شخصی یا مک خود انتخاب کرده‌اند، اصلا به چشم نمی‌آید. بنابراین آنقدر عجیب نیست که کروم کاربرانی با تعداد بالا داشته باشد.

راهول روی چادوری (Rahul Roy-Chowdhury)، معاون بخش مدیریت محصول کروم در گوگل، امروز در توییتر خود به نکته‌ای جالب اشاره کرده است: اکنون 2 میلیارد مرورگر فعال کروم بر روی رایانه‌های شخصی و موبایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته راهول نگفته است که منظورش از «مرورگر فعال» چه بوده است و حداقل میزان استفاده از مرورگر برای اینکه آن مرورگر فعال محسوب شود، چقدر است. با این حال آمار داده شده واقعا حیرت‌انگیز است.

 

به‌روزرسانی‌های اخیر کروم که ویژگی‌های زیادی به آن اضافه کرده است مانند: دانلود منیجر، مطالعه آفلاین صفحات، دیتا سیور، پشتیبانی از دسته‌های بازی، اندروید پی و... این مرورگر را به مرورگری همه‌کاره و قدرتمند تبدیل کرده است. البته این ویژگی‌ها در برخی موارد باعث شده است که سرعت این مرورگر اندکی کاهش یابد و مصرف رم بیشتری داشته باشد. امیدواریم که در آینده با حفظ تمامی ویژگی‌های جدید، کروم به همان سرعت بالایی برسد که در ابتدای انتشارش به خاطر آن مشهور شده بود.

شما از چه مرورگری بر روی موبایل یا رایانه‌ شخصی خود استفاده می‌کنید؟

 

 

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر