چرا فیس بوک رمزهای عبور لورفته در بازار سیاه را می خرد؟

چرا فیس بوک رمزهای عبور لورفته در بازار سیاه را می خرد؟

فیس بوک اقدام به خرید کلمات عبور دزدی که هکرها در بازار سیاه به فروش می رسانند کرده تا حساب کاربران خود را امن تر کند.

به گزارش پایگاه خبری هم رسان، یاهو پس از اطلاع از هک ۲۰۱۴، این موضوع را از کاربران خود پنهان ساخت؛ هکی که ۵۰۰ میلیون حساب کاربری را به خطر انداخته بود اما فیس بوک از هر فرصتی برای حفظ امنیت کاربران خود استفاده می کند.
در کنفرانس فناوری Web Summit 2016 در پرتغال، «الکس استاموس» مدیر ارشد فیس بوک گفت «روزانه بیش از ۱.۳ میلیارد نفر از فیس بوک استفاده می کنند و برای حفظ امنیت آنها، این نرم افزار باید برای هکرها غیر قابل نفوذ شود و محقق ساختن این مسئله امری بسیار مهم است.»
استاموس گفت: «بین امنیت و ایمنی تفاوت وجود دارد. فیس بوک با یک نرم افزار کاملاً امن ساخته شده اما هنوز هم مردم در معرض خطر قرار دارند.»
استاموس قبلاً مدیر امنیت اطلاعات شرکت یاهو بود اما بعد از اینکه مشخص شد «ماریسا مایر» مدیر یاهو در سال ۲۰۱۵ با برنامه های نظارتی دولت ها همکاری می کند؛ برای همیشه از این شرکت رفت.
وی در تابستان ۲۰۱۵ به فیس بوک پیوست و در حال حاضر مدیر گروه امنیتی این شبکه اجتماعی است. او گفته بزرگترین دغدغه اش برقراری امنیت برای حساب کاربران و استفاده مجدد از گذر واژه ها، مشکل شماره یک اینترنت است.


به گفته وی، سیستم نام کاربری و رمز عبور که در اوایل سال ۱۹۷۰ معرفی شد، در سال ۲۰۱۶ به کاربران کمکی نخواهد کرد.
زمانی که کلمه های عبور به صورت انبوه به سرقت رفته و در بازار سیاه به فروش می رسند، می توان متوجه شد چه تعداد از کاربران از ضعیفترین رمزهای عبور، مانند ۱۲۳۴۵ و یا password برای حساب های آنلاین خود استفاده می کنند و همین باعث می شود به طور خودکار حساب های آنها نسبت به هرگونه هک آسیب پذیر شود و این موضوع همان چیزی است که غول شبکه های اجتماعی سعی دارد تا کاربران خود را از آن دور سازد.
استاموس فاش کرد شرکت وی اقدام به خرید رمزهای عبور از بازار سیاه نموده و آنها با کلمات عبور رمز شده و مورد استفاده در سایت فیس بوک، مورد مقایسه قرار گرفته است.

   
سپس این شبکه اجتماعی به ده ها میلیون نفر از کاربران خود هشداری مبنی بر تغییر رمز عبور خود در اسرع وقت ارسال نموده زیرا آن رمز عبورها به اندازه کافی برای محافظت از حساب کاربران قوی نبوده است.بیشتر بخوانیم : فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات در آلمان «توقیف» شد
فیس بوک برای تأمین امنیت حساب کاربران روش های زیادی مانند: احراز هویت دو عاملی، شناسایی چهره دوستان و همچنین الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تشخیص فعالیت های جعلی در حساب ارائه داده است.
کاربران همیشه به فعال کردن احراز هویت دو عاملی توصیه شده اند و حتی اگر هکرها به حساب شما دست پیدا کنند، این مسئله اقدامی مؤثر برای محافظت از حساب شما است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر