حل مشکل بلوتوث کامپیوترهای Mac

حل مشکل بلوتوث کامپیوترهای Mac

طی گزارشات رسیده برخی از کاربران با مشکلاتی در بلوتوث کامپیوترهای مک خود روبرو شده اند که در طی این مطلب آموزشی سعی داریم با ارائه راه حل هایی این مشکل را برطرف سازیم. با فیسیت همراه باشید.

همیشه کامپیوترهای مک با مشکل اتصال بلوتوث روبرو بوده اند. کاربران زیادی گزارش داده اند که با پیغام Bluetooth not working روبرو می شوند. البته دیده شده است که مشکلات مرتبط با بلوتوث تا حد بسیار زیادی، هر چند نه به طور کامل، در MacOS Sierra حل شده است. اغلب اوقات نیز مشاهده می شود که دستگاه هایی که از طریق Bluetooth به Mac متصل شده می شوند از مشکل ناپایدار بدون این ارتباط رنج می برند.

سوالی که به ذهن می رسد این است که چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ آیا باید منتظر یک به روز رسانی نرم افزاری بود؟ چطور باید مشکلات بلوتوث کامپیوتر Mac را حل کرد؟ باید گفت چندین روش ساده وجود دارد که به وسیله آن ها می توان این مشکل را برطرف نمود. بنابراین چنانچه شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که از این مشکل رنج می برید، کافی است تا راه حل های ساده ای را که در زیر به آن ها اشاره شده است، انجام دهید. امیدواریم این روش ها بتوانند به سرعت مشکل شما را برطرف کنند.

روش اول: حذف فایل های مرتبط با بلوتوث

احتمال این که شما از این موضوع آگاه باشید بسیار کم است. به عبارت دیگر می توان گفت افراد بسیار زیادی هستند که به هیچ وجه آگاهی از این قضیه ندارند. اما باید بدانید که چندین فایل وجود دارد که توسط Mac به منظور به وجود آوردن ارتباط بلوتوثی خود (مک) با سایر دستگاه ها به وجود می آیند. چنانچه شما با مشکلات بلوتوث در MacOS روبرو هستید، بنابراین می توان گفت این روش به احتمال بسیار فراوان بیشترین درصد موفقیت را دارد. کافی است مراحلی را که در زیر به آن ها اشاره شده است، دنبال کنید.

۱ – Finder را اجرا کنید. کلید Command را نگه داشته و سپس کلید G را بفشارید. با این کار پنجره Go to Folder باز خواهد شد. البته شما می توانید با زدن گزینه Go  و سپس انتخاب گزینه Go to Folder در نوار منو نیز به این بخش دست یابید.

۲ – در پنجره زیر عبارت /Library/Preferences/~ را تایپ کرده و سپس کلید Enter را بزنید.

۳ – در این قسمت شما می توانید فایلی به نام com.apple.Bluetooth.plist را پیدا کنید. پس از یافتن این فایل تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را پاک کنید.

۴ – پس از انجام این کار بار دیگر کلیدهای Command و G را به صورت ترکیبی بفشارید و این بار عبارت /Library/Preferences/ByHost/~ را وارد کنید. علامت ~ ، نشان دهنده دایرکتوری خانه کاربر (User’s home directory) است. بنابراین شما می توانید عبارت Users/username/Library/Preferences/ByHost/ این را نیز وارد نمایید. پس از این کار، یک پوشه باز خواهد شد که شما در آن فایلی با نام com.apple.Bluetooth را خواهید دید. (این نام با دنباله ای از اعداد و حروف همراه است.) کاری که شما باید در این بخش انجام دهید، حذف این فایل و انتقال آن به سطل زباله است.

بعد از این کار کامپیوتر خود را ریست کنید. اگر بلوتوث شما به صورت خودکار روشن نشد شما می توانید آن را به طور دستی نیز روشن کنید. طبیعتا پس از انجام مراحل بالا مشکلات مربوط به بلوتوث شما باید حل شده باشد. اما اگر هم چنان مشکل شما پا برجاست می تواند روش های بعدی را امتحان کنید.

روش دوم: عیب یابی بلوتوث

برای انجام این روش باید آیکن بلوتوث در نوار منوی کامپیوتر مک شما قرار داشته باشد. جهت انجام این کار به مسیر System preferences > Bluetooth بروید و چک باکسی را که مقابل آن عبارت Show Bluetooth icon in menu bar نوشته شده است، تیک بزنید.

بعد از انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید

۱ – کلیدهای Option و Shift رو به صورت ترکیبی بفشارید و نگه دارید و همزمان به نوار منو رفته و بر روی آیکن Bluetooth کلیک کنید. با این کار منویی ظاهر می شود که شامل گزینه های بسیار زیادی است.

۲ – گزینه Debug > Remove all devices را انتخاب کنید. سپس گزینه Debug > reset Blutooth module را برگزینید.

پس از انجام این کار کامپیوتر خود را ریست کنید. باز هم به این نکته اشاره می کنیم که چنانچه بلوتوث شما به صورت خودکار روشن نشد شما می توانید به صورت دستی آن را روشن کنید.  انتظار می رود که هم اکنون مشکل بلوتوث شما حل شده باشد. اما اگر این روش هم مشکل گشا نبود، نگران نباشید. هنوز راه حل دیگری برای امتحان کردن وجود دارد.

روش سوم: استفاده از MacID

مطمئنا شگفت زده خواهید شد که چطور یک MacID می تواند در حل مشکلات بلوتوث موثر باشد. اگر از دیدگاه فنی بخواهیم به موضوع نگاه کنیم باید گفت که MacID گزینه ای نیست که به وسیله آن بتوان معضل بلوتوث را حل کرد. در حقیقت، اپلیکیشنی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا از Touch ID به منظور باز کردن قفل کامپیوتر مک خود استفاده کنید و این کار به وسیله استفاده از بلوتوث ممکن است و به شما اجازه می دهد تا بلوتوث مک خود را ریست کنید. آیا به نظر شما این ویژگی جالب به نظر نمی رسد؟ این روش پیش از این آزمایش شده است و مانند یک جادو کار می کند !

۱ – مستقیما به وب سایت MacID بروید و بر روی گزینه Download کلیک کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و نیازی نیست که بابت آن پولی پرداخت کنید.

۲ – پس از دانلود کردن اپلیکیشن، آن را اجرا نمایید. زمانی که نرم افزار شروع به جستجو برای آیفون شما کرد تنها کافی است پنجره را ببندید. شما می توانید آیکن MacID را در نوار منو پیدا کنید. بر روی آن کلیک کرده و به مسیر More > Advanced > Reset Bluetooth بروید.

پس از این کار ماژول بلوتوث شما به وسیله MacID ریست شده و کامپیوتر شما نیز ریست خواهد شد. بعد از انجام این مراحل، طبیعتا شما باید بتوانید بدون هیچ گونه مشکلی از بلوتوث خود استفاده نمایید.

منبع خبر: data-link

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر