3D تاچ در اندروید ، نگاهی به قابلیت Quick Shortcuts در اندروید نوقا

3D تاچ در اندروید ، نگاهی به قابلیت Quick Shortcuts در اندروید نوقا

شاید تا به حال درباره ی قابلیت جدید Quick Shortcuts در اندروید 7 یا همان نوقا شنیده اید. این قابلیت تقریبا شبیه 3D تاچ در Ios عمل می کند به این صورت که با نگه داشتن انگشت خود بر روی اپلیکیشنی یکسری گزینه ها باز می شوند و می توان بر روی آن ها کلیک کرد.

اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم می توان به اپلیکیشن دوربین اشاره کرد که با لمس و نگه داشتن انگشت بر روی آیکون این برنامه دو گزینه در دسترس خواهد بود، یکی گرفتن سلفی و دیگری گرفتن ویدیو. تقریبا یک میانبر به قابلیت های اپلیکیشن به حساب می آید.

برای استفاده از این قابلیت شما در ابتدا باید اندروید 7 را بر روی موبایل خود نصب کرده باشید که به احتمال زیاد در حال حاضر تنها مدل های نکسوس و پیکسل از این ورژن اندروید بهره می برند. قدم بعدی برای استفاده از Quick Shortcuts باید تنظیمات توسعه دهنده ( برای اپلیکیشن مورد نظر را ) فعال کرده باشید.

ممکن است برای افرادی که قصد استفاده از این قابلیت را دارند سوالاتی پیش بیاید. بطور مثال آیا می توان مانند قبل مکان اپلیکیشن ها را عوض کرد؟ در ادامه بطور کامل در این باره توضیح خواهیم داد.

ابتدا انگشت خود را بر روی اپلیکیشن مورد نظر بگذارید و نگه دارید، کمی بعد موبایل شما می لرزد و منویی در بالای آیکون اپلیکیشن به چشم می خورد. در این حین شما دو راه پیش رو دارید. شما می توانید یکی از گزینه ها در منوی مذکور را لمس کنید و یا با لمس و نگه داشتن منو از آن یک میانبر بر روی صفحه ی اصلی بسازید. جالب است مگر نه؟

حال قصد داریم تا مکان اپلیکیشن را عوض کنیم، چه باید کرد؟

آیکون اپلیکیشن را لمس کنید و بعد از لرزش منوی Quick Shortcuts باز می شود. حال اگر انگشت خود را بر روی صفحه بکشید می توانید مکان اپلیکیشن را عوض کنید. در این حین لرزش دیگری به شما اطلاع می دهد که دیگر از قابلیت Quick Shortcuts استفاده نمی کنید و شما می توانید به راحتی مکان فعلی اپلیکیشن مورد نظر خود را تغییر دهید.

عملکرد این قابلیت به طرز شگفت انگیزی هوشمندانه می باشد و کاربران را حیرت زده خواهد کرد. شاید بطور کامل نتوان آن را با 3D تاچ مقایسه کرد ولی مطمئنا برای اندروید دوستان قابلیت کارآمدی به حساب می آید و می تواند در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما درباره ی Quick Shortcuts در اندروید چیست؟

منبع خبر: digiro

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر