گلکسی S7 اج در برابر ال جی V20!

گلکسی S7 اج در برابر ال جی V20!

مدت زمان زیادی از عرضه گوشی های گلکسی S7 سامسونگ و ال جی V20 در بازار می گذرد به همین دلیل تا به حال بررسی ها و مقایسه های متعددی در مورد این دو گوشی هوشمند انجام شده است. هر یک از این پرچم داران مزایا و معایب خاص خود را دارند با وجود این هنوز هم این دو دستگاه از جمله برترین محصولات موجود در بازار به شمار می آیند. در این نوشتار به ارائه یک مقایسه دقیق و خلاصه تر از این گوشی های هوشمند پرداخته شده است.

کیفیت ساخت
5.54oz در مقابل 6.14oz
بدنه شیشه ای در مقابل بدنه آلومینیومی

گلکسی S7 اج از یک بدنه کوچک تر و سبک تر از جنس شیشه و آلومینیوم و ال جی V20 از یک بدنه بزرگ تر و سنگین تر آلومینیومی بهره می برد. از آنجایی که تجربه و نام دو سازنده بزرگ و قدرتمند در پشت ساخت این دو گوشی هوشمند قرار دارد، می توان تایید کرد که هر دو محصول کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند.

نمایشگر
5.5 اینچ در مقابل 5.7 اینچ ( با یک نمایشگر LCD ثانویه 2.1 اینچی )
534ppi در برابر 513ppi
سوپر AMOLED منحنی شکل در برابر IPS LCD

مقایسه این دو گوشی در این زمینه به گونه ای یک شیر و خط محسوب می شود زیرا از یک طرف بیشتر کاربران نمایشگرهای AMOLED و تاثیر مثبتی را که این نمایشگرها در مدت عملکرد باتری گذاشته اند، دوست دارند اما چندان رابطه خوبی با انحناهای نمایشگر سامسونگ ندارند و از طرف دیگر ال جی یک نمایشگر ثانویه را برای محصولش عرضه کرده است که توانسته به راحتی خیلی از برتری های نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی S7 اج را کم رنگ کند؛ به همین دلیل می توان گفت که در این زمینه هر دو دستگاه تقریبا نتیجه یکسانی را در یک مقایسه به دست می آورند. 

البته همان طور که گفته شد تقریبا؛ زیرا S7 اج از رزولوشن بالاتر و فناوری خاص تری بهره می برد و به دلیل داشتن یک نمایشگر کوچک تر طرفداران بیشتری را دور خود جمع می کند.

مشخصات داخلی
اگزینوس 8890 (2.3GHz) در برابر اسنپدراگون 820 (2.15GHz)
رم 4 گیگابایتی
حافظه داخلی 32 گیگابایتی در برابر حافظه داخلی 64 گیگابایتی ( قابل ارتقاء)

امتیاز نهایی گوشی های سامسونگ گلکسیS7 اج و ال جی V20 در این زمینه هم تقریبا مشابه یکدیگر می باشد؛ به این نحو که اگرچه که پردازشگر گلکسی S7 اج کمی قدرتمند تر است، امتیاز کلی ال جی V20 در بنچ مارک AnTuTu (135k) از امتیاز رقیب کره ای (128k) بیشتر می باشد.

 ال جی V20 از یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد ولی گلکسی S7 اج به یک حافظه داخلی 32 گیگابایتی مجهز شده است با وجود این از آنجایی که هر دو دستگاه کارت حافظه های میکرو SD را پشتیبانی می کنند تقریبا می توان گفت که راندمان کلی هر دو دستگاه برابر است.

سایر مشخصات
بلوتوث 4.2
وای فای 802.11ac
میکرو USB در برابر USB نوع C
نمایشگر منحنی شکل در برابر نمایشگر ثانویه

اگر که بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که ویژگی آخر وجهی می باشد که بین این دو محصول تفاوت ایجاد کرده است. هر دو سازنده از فناوری های قابل چشمگیری برای نمایش دادن اطلاعات در ساخت محصولات خود استفاده کرده اند با وجود این تفاوت زیادی بین عاملیت این دو فناوری وجود دارد. 

اج بهره خوبی از نمایشگرAMOLED  خود می برد به این نحو که تنها پیکسل هایی را که مورد استفاده قرار گرفته اند، روشن می کند؛ علاوه بر این منحنی بودن نمایشگر باعث می شود که حتی در صورتی که سطح نمایشگر بر روی یک سطح دیگر قرار گرفته باشد، اعلان های دریافتی دیده شوند. نمایشگر گلکسی S7 اج همچنین فرامین حرکتی را نیز پشتیبانی می کند در حالی که نمایشگرهای تخت قدیمی چنین قابلیتی را ندارند. 

ال جی در این زمینه کمی محافظه کارانه تر عمل کرده به این نحو که V20 را به یک نمایشگر ثانویه مجهز ساخته تا زمانی که نمایشگر اصلی خاموش است اطلاعات و اعلان های مختلف برای کاربر نمایش داده شود؛ این سازنده علاوه بر این مکانی را برای میانبرهای نرم افزاری ارائه کرده است که تقریبا مانند داک نرم افزاری (App Dock) موجود در صفحه خانه عمل می کند؛ باوجود این نمایشگر ثانویه عملکرد نمایشگرAMOLED   را ندارد به این نحو که در صورت فعال بودن حتی اگر که یک تم بسیار سیاه رنگ هم داشته باشد، انرژی باتری را کاهش می دهد.

عملکرد باتری
3600mAh در برابر 3200mAh

سایت خبرگزاری فون آرنا (PhoneArena) دقیقا اعلام نکرده بود که کاربران چند ساعت می توانند با گلکسی S7 اج صحبت کنند اما برای گوشی ال جی V20 این مدت زمان را 8 ساعت اعلام کرده بود. نتیجه ای منطقی که از یک مقایسه ساده می توان برداشت کرد این است که به دلیل این که گلکسی S7 اج از یک نمایشگر کوچک تر و پردازشگر بهتر بهره می برد، می تواند مدت زمان بیشتری را برای کاربر برای صحبت کردن به ارمغان بیاورد. 

در کنار نکته فوق باید به این مطلب نیز اشاره کرد که گلکسی S7 اج قابلیت شارژ بی سیم را ( که Qi  را به طور استاندارد در خود دارد ) نیز پشتیبانی می کند و علاوه بر این از 400mAh ظرفیت بیشتر باتری نیز بهره می برد در حالی که ال جی V20 هیچ یک از این قابلیت ها را در خود ندارد.

دوربین

همان طور که در سایر بررسی های صورت گرفته گفته شده است دوربین ال جی V20 واقعا کارایی و قدرت بالایی دارد. حتی بدون در نظر گرفتن این امر که محصول ال جی به دو لنز جداگانه، FoV شبه انسانی و یک دوربین مخصوص فیلم برداری مجهز است، با یک نگاه ساده به اعداد  ( رزولوشن 12 مگاپیکسلی در کنار گشودگی 1.7  در مقابل رزولوشن 16 مگاپیکسلی در کنار گشودگی 1.8/2.4 ) هم می توان گفت که توانایی های V20 از نظر قابلیت های عکس برداری بسیار بیشتر از توانایی های گلکسی S7 اج می باشد. 

ال جی در این زمینه واقعا سنگ تمام گذاشته است؛ البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که گوشی گلکسی S7 اج شش ماه زودتر از گوشی ال جی V20 به بازار آمد.

ارزش و قیمت
608 دلار در برابر 799 دلار

نکته تعجب آوری که در مورد قیمت گوشی گلکسی S7 اج وجود دارد این است که هنوز هم کاربران این دستگاه را با قیمت 608 دلار خریداری می کنند و این محصول افت قیمت نداشته است؛ انتظار می رود که تا زمان عرضه گوشی گلکسی S8 این روال همچنان ادامه یابد. 

همان طور که می بینید قیمت گوشی ال جی از قیمت گوشی سامسونگ بیشتر است با وجود این از آنجایی که این دستگاه به ویژگی هایی نظیر یک دوربین قدرتمند تر، حافظه داخلی بیشتر، پورت USB نوع C و نمایشگر ثانویه مجهز می باشد، می توان گفت که خریدن آن حداقل تا چند ماه آینده در مقایسه با خریدن گلکسی S7 اج عاقلانه تر می باشد.

منبع خبر: androidguys

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر