آیا صاحبان گوشی‌های آیفون نسبت به کاربران اندرویدی صداقت کمتری دارند؟

آیا صاحبان گوشی‌های آیفون نسبت به کاربران اندرویدی صداقت کمتری دارند؟

محققان ادعا می‌کنند گوشی شما چیزهای زیادی درباره شخصیت شما می‌گوید و همچنین آن ها تفاوت‌های متمایزی در شخصیت‌های دارندگان آیفون و اندروید پیدا کرده‌اند.

برخی افراد باور دارند یک ماشین چیزهای زیادی در مورد مالک خود می‌گوید، پس چرا گوشی‌های هوشمند، یعنی شخصی‌ترین دستگاه‌هایی که ما داریم این گونه نباشند؟

بسیاری از شرکت‌های تجزیه و تحلیل موبایل اولویت‌ها، موقعیت و عادات کاربران اندروید و آی او اس را مطالعه می‌کنند. اما گروهی از روانشناسان ادعا می‌کنند که خودشان اولین افرادی هستند که بین انتخاب پلتفرم موبایل و شخصیت فرد ارتباط پیدا کرده‌اند. محققان روانشناسی بریتانیا می گویند که با کمی تعمق در روح و روان صاحبان گوشی‌های هوشمند و بعد از پرسیدن از 500 نفر از آنان در مورد اینکه چه احساسی راجع به گوشی خود دارند، تفاوت‌های متمایزی در شخصیت‌های دارندگان آیفون و اندروید پیدا کرده‌اند.

این مطالعه در مقاله‌ای به نام "پیش بینی سیستم عامل گوشی‌های هوشمند از شخصیت و تفاوت‌های فردی" از محققان روانشناسی دانشگاه لینکلن، دانشگاه لنکستر و دانشگاه هرتفوردشایر با جزئیات بیان شده است.

آن‌ها به دنبال تفاوت‌های بین صاحبان آیفون و اندروید در پارامترهای مقابل هستند: صداقت-فروتنی، تحریک پذیری، برونگرایی، سازگاری، وظیفه شناسی، گشادگی و اینکه آیا افراد ترجیح می‌دهند که منحصربفرد باشند و اینکه آیا آن‌ها گوشی خود را به عنوان یک نماد وضعیت می‌بینند.

آن‌ها می گویند: "در مقایسه با کاربران اندروید، ما یافتیم که صاحبان آیفون بیشتر دوست دارند که مؤنث و جوان‌تر باشند و به شدت تمایل دارند که گوشی هوشمند آن‌ها به عنوان یک شیء بیانگر وضعیت دیده شود."

ظاهراً در اینجا این دیدگاه تأیید می‌شود که صاحبان آیفون درباره ظاهر خود نگران هستند و مایلند برای برآورده کردن ناامنی‌های خود حتی هنگام خرید گول بخورند و پول بیشتری خرج کنند.

اما اگر این یافته‌ها واقعاً به طور کلی در دنیای واقعی قابل اعمال باشند، شکارچیان مشاغل ممکن است بخواهند قبل از نشان دادن یک آیفون در یک مصاحبه شغلی برای یک نقش خدماتی یا شغلی که در آن بخواهند پول نقد بپردازند، دوباره فکر کنند.

این محقق اضافه می‌کند: "تفاوت‌های کلیدی در شخصیت نیز مشاهده شدند، کاربران آیفون میزان کمتری از صداقت-فروتنی و سطوح بالاتری از تحریک پذیری نشان دادند."

این یافته‌ها با کاربران اندروید در تضاد بود، آن‌ها بیشتر مایل بودند مذکر، دارای سن بیشتر، صادق‌تر و سازگارتر باشند و کمتر تمایل داشتند که برای منافع شخصی قانون شکنی کنند و همچنین علاقه کمتری به ثروت و مقام داشتند.

بنابر یادداشت‌هایی که در ماه سپتامبر اعلام شدند، این پژوهش شامل دو مطالعه می‌باشد. اولین مطالعه از 240 مالک گوشی هوشمند خواست که رفتارهای صاحبان اندروید و آیفون را توصیف کنند. مطالعه دوم که شامل 530 پاسخ دهنده بود، اعضای هر گروه مقابل آن رفتار را آزمود.

نویسندگان می گویند: "نتایج مطالعه اول نشان داد که کاربران اندروید ویژگی‌های شخصیتی صداقت و تواضع، سازگاری و گشادگی بیشتری دارند، اما نسبت به کاربران آیفون کمتر برونگرا دیده شدند."

"نتایج مطالعه دوم نشان داد که از آن جا که فقط صداقت و تواضع به میزان بیشتری در کاربران اندروید پیدا شد، اکثریت رفتارهای شخصیتی در واقعیت اتفاق نیفتاد."

یکی از نویسندگان ارشد مقاله، دکتر دیوید الیس از دانشگاه لنکستر معتقد است که احتمالاً کاربران آیفون در صداقت و تواضع امتیازات کمتری کسب کردند، زیرا به نظر می‌رسد که آن‌ها مادی گراتر باشند.

الیس به زد دی نت می‌گوید: آن‌هایی که در صداقت و تواضع امتیاز پایین‌تری گرفتند به نظر می‌رسد در بین محرک‌های دیگر، بیشتر با منافع مادی انگیزش پیدا می‌کنند. برای کاربران آیفون می‌توان این گونه نتیجه گرفت که آن‌ها بیشتر دوست دارند که گوشی خود را به عنوان یک شیء نشان دهنده وضعیت خود ببینند.

منبع خبر: zdnet

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر