رونمایی از سیستم‌عامل ملی روسیه روی موبایل

رونمایی از سیستم‌عامل ملی روسیه روی موبایل

جانشین اندروید و آی او اس روس‌ها را فنلاندی‌ها می‌سازند. سیستم عامل ملی روس ادیت شده sailfish OS 2.0 در سال 2017 رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، جولا / jolla در فنلاند سیستم‌عامل موبایل موسوم به Sailfish OS را توسعه داده است که امروز اعلام کرد این سیستم‌عامل توسط حکومت روسیه برای استفاده وسیع در سطح ابزار دولتی مورد تأیید رسمی قرارگرفته است.

اما پشت پرده این تأییدیه حکومتی، همکاری و شراکت کمپانی روسی OMP با جولا است که برای توسعه سیستم‌عامل ملی روسی بر مبنای جولا مدت‌هاست ادامه دارد و روس‌ها امیدوارند سیستم‌عامل ملی خود را با بیس ساخته‌شده جولا توسعه دهند.

بدین ترتیب روس‌ها اولین سیستم‌عامل ملی خودروی موبایل را با کمک فنلاندی‌ها رونمایی می‌کنند. درواقع هدف OMP ساخت نسخه روسی از سیستم‌عامل Sailfish است که توسط نهادهای حکومتی روسیه مانند BRIC و ... تأیید شده است.

اما جولا چگونه شکل گرفت؟

جولا بخشی از تاریخ فرار نوکیا از سیمبین Symbian OS و رفتن به‌سوی مایکروسافت تحت پروژه لینوکسی MeeGo بود. (نوکیا مییگو را روی پردازنده x86 و به یس اینتل توسعه داد. درواقع مییگو توزیع لینوکسی از سیستم‌عامل Mobiln ساخت اینتل و maemo ساخت نوکیا بود)

 مهندسانی که در پروژه مییگو کار می‌کردند، جولا را به وجود آوردند (آنتی سارنیو مغز متفکر داستان بود).

 جولا دست به ساخت موبایل جولا سی و تبلت جولا با سیستم‌عاملی که خودش ساخت یعنی Sailfish زد و آن را در فنلاند توسعه داد.

قرار است سیستم‌عامل ملی روس‌ها در سال 2017 با کمک جولا رونمایی شود و روس‌ها به آرزوی دیرین خود یعنی داشتن سیستم‌عامل ملی روی موبایل و تبلت با حذف اندروید و آی او اس آمریکایی برسند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سهیل

دوشنبه, 15 آذر 1395

هر اشغالی هم بسازن من باز اندرویدی میمونم

پاسخ

hafez

چهارشنبه, 17 آذر 1395

سیستم لایکدهی تو کامنتا اضافه کنید

با تشکر

پاسخ

ثبت نظر