Microsoft Band 2؛ فوق‌العاده دقیق اما بسیار گران

Microsoft Band 2؛ فوق‌العاده دقیق اما بسیار گران

طرفداران مایکروسافت و ویندوزفون‌ها می‌توانند دستبند هوشمند Microsoft Band 2 را خریداری کنند و از قابلیت‌های آن در کنار ویندوزفون خود لذت ببرند. Microsoft Band 2 به صفحه نمایشی لمسی و از نوع آمولد با وضوح تصویر 320×128 پیکسل مجهز است. این صفحه نمایش مستطیلی‌شکل بوده و حالتی خمیده دارد.

 مایکروسافت برای محافظت بهتر از صفحه نمایش کوچک دستبند Microsoft Band 2، آن را به پنل محافظ گوریلاگلس 3 مجهز کرده است که مقاومت آن را در برابر خراشیدگی افزایش می‌دهد. جنس بدنه این دستبند سیلیکونی بوده و جنس ‌بند آن پلاستیکی است. همچنین وزن این دستبند هوشمند 55 گرم است. مایکروسافت به‌منظور قفل شدن این دستبند در مچ دست کاربر از یک قفل کلیپسی و خاص استفاده می‌کند.
بنا به دلایل خاصی، مایکروسافت سعی کرده است درباره پردازنده استفاده‌شده در این دستبند، اطلاعات چندانی ارائه نکند. با توجه به اینکه دستبند مدنظر عملکرد نرم‌افزاری روانی داشته و مشکلی در رابط کاربری آن دیده نمی‌شود، می‌توان از جزئیات پردازنده آن صرف‌نظر کرد.
Microsoft Band 2 تنها در برابر تماس با قطرات آب و عرق دست مقاومت لازم را دارد و به طور کامل از طراحی ضدآب قابل اعتمادی بهره نمی‌برد.

بنابراین به‌هیچ‌وجه به فکر استفاده از این دستبند داخل استخر، زیر دوش حمام، دریا و سایر محیط‌های این‌چنینی نباشید؛ چراکه ریسک انجام این عمل ممکن است ضرری میلیونی برایتان داشته باشد.
از نظر سازگاری، دستبند هوشمند Microsoft Band 2 بیشترین سازگاری را با ویندوزفون‌ها دارد. به دلیل بهره‌مندی ویندوزفون‌ها از نسخه اصلی اپلیکیشن Microsoft Health، کاربر می‌تواند با همگام‌سازی دستبند Microsoft Band 2 با ویندوزفون‌ها به اطلاعات بسیار دقیق و کاربردی دست پیدا کند.
با این حال دستبند مدنظر با دستگاه‌های هوشمند مجهز به اندروید 4.3 یا بالاتر و آی‌او‌اس 8.1.2 یا بالاتر هم سازگاری دارد که در این شرایط کاربر باید نسخه سازگار اپلیکیشن Microsoft Health با سیستم‌عامل گوشی یا تبلت خود را دانلود و روی دستگاه نصب کند. ارتباط بین دستگاه هوشمند موبایلی و Microsoft Band 2 از طریق اتصال بلوتوث برقرار می‌شود.

دستبند Microsoft Band 2 به سنسورهای ارتفاع‌سنج، نور محیط، ژیروسکوپ، سنجش اکسیژن خون، سنسور UV، شتاب‌سنج، سنسور ضربان قلب، قطب‌نمای دیجیتال و سنسور GPS مجهز است. تمام سنسورهایی که در این دستبند استفاده شده‌اند، از نظر کیفیت و قدرت عملکرد، سنسورهایی بسیار عالی بوده و این موضوع سبب شده است که دقت عملکرد دستبند Microsoft Band 2 افزایش چشمگیری داشته باشد. قابلیت‌های اصلی Microsoft Band 2 به این شرح است:
• نمایش اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی
• امکان تنظیم هشدار و یادآور
• نمایش تماس‌های دریافتی و امکان اعمال مستقیم دو دستور پاسخ یا رد تماس
• قابلیت تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های ورزشی مختلف از جمله دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های هوازی
• قابلیت تجزیه‌وتحلیل وضعیت خواب کاربر
• امکان ذخیره‌سازی مسیرهای طی‌شده
• قابلیت شمارش گام‌ها
• محاسبه مسافت طی‌شده
• محاسبه‌ کالری سوزانده‌شده
• قابلیت نمایش پیام‌های متنی و ارسال پیامک‌های آماده
• قابلیت کنترل پخش موسیقی
• قابلیت کنترل دوربین گوشی هوشمند همگام‌سازی‌شده با آن
• مجهز به میکروفن داخلی و قابلیت تعامل با دستیار صوتی کورتانا
• قابلیت دوام در دمای 10- تا 40 درجه سانتی‌گراد

باطری Microsoft Band 2 از نوع شارژی بوده و ظرفیت صد میلی‌آمپر ساعتی دارد. این ظرفیت باطری در مقایسه با ظرفیت باطری دستبندهای هوشمند مشابه به‌مراتب کمتر است. با توجه به اینکه Microsoft Band 2 از سنسورهای متعددی بهره‌مند است، صفحه نمایش آن لمسی بوده و قابلیت‌های متعددی توسط آن پشتیبانی می‌شود، واضح است که توان شارژدهی باطری کم‌ظرفیت آن به یکی از نقاط ضعف این دستبند تبدیل شود. باطری Microsoft Band 2 در شرایط عادی حدود دو روز دوام می‌آورد و ظرف مدت 90 دقیقه شارژ می‌شود. قیمت این دستبند هوشمند 250 دلار بوده و در بازارهای داخلی، با قیمتی حدود یک میلیون و 200هزار تومان به فروش می‌رسد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر