گوشی هوشمند ترامپ خطرناک است

گوشی هوشمند ترامپ خطرناک است

در دنیای امروز هکرها به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی بسیار متداول شده، در چنین دنیایی برقراری امنیت مجازی آسان نیست.

به گزارش جام جم آنلاین ، حال تصور کنید رئیس‌جمهور یک کشور باشید، قطعا اطلاعات شما برای هکرها بسیار ارزشمند خواهد بود. به همین دلیل بیشتر روسای جمهور کشورها از گوشی‌های سفارشی شده‌ استفاده می‌کنند.

ترامپ که بزودی بر کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد نشست، از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کند. او گفته قصد ندارد با رئیس‌جمهور شدن فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک کنار بگذارد. این اظهارات باعث شده کارشناسان امنیتی هشدار دهند یک گوشی اندرویدی امنیت لازم برای حفظ حریم‌خصوصی کاربران خود بویژه رئیس‌جمهور را ندارد. گوشی‌های اندرویدی معمولا به نفوذپذیر بودن متهم می‌شوند و سالانه بدافزارهای زیادی برای آنها نوشته می‌شود که به هکرها امکان دسترسی به اطلاعات مختلف کاربران را می‌دهد.

به نظر می‌رسد ترامپ نیز مانند اوباما با ورود به کاخ سفید مجبور خواهد شد، با گوشی قبلی خود خداحافظی کند و یک گوشی سفارشی شده در دست بگیرد که بسیاری از امکانات گوشی‌های عادی از جمله مرور در وب، عکاسی و پخش موسیقی را نخواهد داشت. در چنین شرایطی شخص مورد اعتمادی، فعالیت او در شبکه‌های اجتماعی را مدیریت خواهد کرد.

در سال ۲۰۰۹ نهادهای امنیتی به اوباما درباره استفاده از نسخه سفارشی شده بلک بری ۸۸۳۰ هشدار دادند و درنهایت یک گلکسی اس ۴ دستکاری شده به‌عنوان تلفن همراه او انتخاب شد.
این گوشی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که از حملات و آلودگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند، به همین دلیل اوباما گوشی خود را به گوشی‌های اسباب‌بازی کودکان تشبیه کرده بود!

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر