دیدار ترامپ با مدیران دره‌ی سیلیکون

دیدار ترامپ با مدیران دره‌ی سیلیکون

گروه منتخب انتقال قدرت دونالد ترامپ به تازگی اعلام کرده است، هفته‌ی آینده‌ی با مدیران شرکت‌های فناوری آمریکا دیدار خواهند کرد.

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا در هفته آینده با رهبران فناوری دره‌ی سیلیکون در نیویورک دیدار خواهد کرد. این جلسه توسط گروه منتخب انتقال قدرت ترامپ در تاریخ 14 دسامبر برنامه ریزی شده است. در میان مدیرانی که در این جلسه شرکت خواهند کرد می‌توان به چاک رابینز (Chuck Robbins)، مدیر عامل اجرایی سیسکو و سفرا کتز (Safra Catz)، یکی از مدیران عامل اوراکل اشاره کرد.
تعداد بسیاری از مدیران فناوری آمریکا در طول انتخابات از هیلاری کلینتون حمایت می‌کردند و به نظر می‌رسد قصد دارند از این فرصت برای بهبود روابط خود با دولت بعدی استفاده کنند. ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بارها شرکت‌هایی مانند آمازون و اپل را تهدید کرده بود و به‌خصوص به علت مخالفت اپل برای قرار دادن درب پشتی روی محصولات خود، رابطه‌ی خوبی با آن‌ها نداشت.
بسیاری از شرکت‌های فناوری به علت سیاست‌های رییس جمهور منتخب آمریکا با وی مخالف بودند؛ اما هم‌اکنون شرایط جدید را به عنوان یک فرصت در نظر گرفته‌اند. مقامات شرکت‌های آمازون، توییتر، مایکروسافت، لینکداین، اپل به همین منظور برای ترامپ پیام تبریک فرستادند.
به نظر می‌رسد پیتر تیل (Peter Thiel)، مشاور گروه منتخب انتقال قدرت ترامپ در این جلسه نقشی بسیار کلیدی خواهد داشت. همچنین وی به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی فیس‌بوک نیز فعالیت می‌کند.
مدیران شرکت فیس‌بوک و گوگل در مورد نشست هفته‌ی آینده اظهار نظری نکرده و مدیر اجرایی شرکت اچ.پی نیز اعلام کرده است در آن شرکت نمی‌کند.
ترامپ مدتی قبل اعلام کرده بود به ریاست استفان شوارتزمن (Stephen Schwarzman)، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌استون (Blackstone) و عضویت افرادی مانند مدیران شرکت‌های جنرال الکتریک، جنرال موتورز و بوئینگ یک شورای بازرگانی را تشکیل خواهد داد. البته در این شورا مدیران شرکت‌های فیس‌بوک، گوگل و اپل حضور ندارند و تنها عضو این گروه که از رهبران فناوری آمریکا به شمار می‌رود، جینی رامتی (Jinni Rpmetty)، مدیر عامل آی.بی.اِم است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر