اگر شما بخواهید که خدمات سئو خود را به یک شرکت یا یک تیم سئوکار بسپارید، باید بدانید که قیمت گذاری پروژههای سئو چگونه انجام میشوند. مشخصکردن قیمت برای خدمات سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد.
امروزه بعد از چالش انتخاب شرکت سئو، یکی از بزرگترین چالشهایی که صاحبان سایت برای گسترش کسبوکار خود با انجام بهینهسازی و SEO سایت با آن روبهرو هستند، تعرفه و قیمت پروژه سئو است. اینکه هزینه انجام خدمات سئو برای بهینهسازی سایت در نهایت چقدر تمام میشود، مسئله ای است که باعث میشود صاحبان سایت تصمیم بگیرند که فرآیند سئو خود را انجام دهند یا انجام ندهند؟!
نحوه مشخصکردن تعرفه خدمات سئو برای بخشهای مختلف پروژههای SEO، به صورتهای متفاوتی است. برای نمونه، قیمتی که برای کلمات کلیدی مشخص میشود با قیمتی که برای سئو داخلی و سئو خارجی تعیین میشود، متفاوت خواهد بود. اکنون به فاکتورهای مؤثر بر هر یک از آنها میپردازیم.
چالش اول | قیمت پروژه SEOبهازای کلمه کلیدی مشخص میشود؟
بسیاری از افراد، سئو را با ارتقا رتبه سایت بهازای یک یا چند کلمه کلیدی خاص در گوگل میشناسند؛ بنابراین یکی از عواملی که در مشخصکردن قیمت سئو مؤثر است، تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی و رقابت برای آنها است.
چالش دوم | خدمات SEO شامل دریافت مشاوره میشود یا خیر؟
مشاوره سئو از جمله خدماتی است که علاوه بر خدمات اصلی سئو و بهینهسازی با درخواست صاحب سایت، میتواند انجام شود. ارائه مشاوره سئو هزینهای مضاف بر هزینه اصلی پروژه دارد که باعث افزایش قیمت میشود؛ بنابراین میتوان گفت که دریافت خدمات مشاوره میتواند عاملی باشد که بر مشخصشدن قیمت خدمات سئو تأثیرگذار است.
چالش سوم | تولیدمحتوا برای سایت شامل خدمات میشود یا هزینه جداگانهای دارد؟
یکی دیگر از مواردی که میتواند باعث افزایش قیمت خدمات سئو شود، محتوانویسی است. تولید محتوا برای سایت بهصورت برونسپاری، هزینهای جداگانه دارد که بر قیمت پروژه سئو تأثیرگذار است؛ بنابراین میتوان گفت که اگر تولید محتوا برعهدهٔ تیم سئو باشد، عاملی خواهد بود که بر تعیین قیمت خدمات سئو تأثیر میگذارد.
چالش چهارم | مشکلات فنی و رفع خطاهای سایت در خدمات سئو انجام میشود؟
انجام خدمات مربوط به سئو تکنیکال، یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر قیمتگذاری خدمات سئو مؤثر خواهد بود. این اقدامات در حوزه افزایش سرعت سایت، تنظیم رابطه سایت با رباتهای گوگل و بهبود تجربه کاربری آن تمرکز دارند.
- بررسی و رفع خطاهای فنی (داخل سایت و سمت سرور)
- بهینهسازی فایل sitemap (نقشه سایت)
- بهینهسازی فایل robot.txt (فایل دسترسی رباتهای گوگل)
این 3 مورد تنها بخش کوچکی از فرایند سئو فنی یا تکنیکال سایت است که برای آگاهی بیشتر شما آنها را نام بردهایم.
فرایند قیمت گذاری پروژه سئو چگونه انجام میشود؟!
اما نکته مهمی که وجود دارد این است که فرآیند قیمت گذاری سئو چگونه انجام میشود؟! در این فرآیند، چه چالشهایی وجود دارد؟ ما در ادامه مقاله به هریک از آنها میپردازیم.
انواع قیمت گذاری سئو توسط شرکتهای دیجیتال مارکتینگ
نحوه مشخصکردن قیمت پروژههای سئو میتواند به صورتها و انواع مختلفی انجام شود. برای نمونه قیمت گذاری سئو میتواند بهصورت ساعتی، بهصورت ماهیانه، بهصورت پروژهای و بهصورت عملکردی مشخص شود.
نوع اول | اگر قیمت پروژه بهصورت ساعتی محاسبه شود.
بهصورت معمول شرکتهای سئو از این روش برای انجام خدمات سئو استفاده نمیکنند و متخصصهای سئو که بهصورت فریلنسری، سئو و بهینهسازی انجام میدهند، از این روش استفاده میکنند. همچنین برای آن که مدتزمان انجام کارافزایش یابد معمولاً کار سئو را کندتر انجام میدهند.
نوع دوم | اگر قیمت پروژه بهصورت ماهیانه محاسبه شود.
این روش قیمت گذاری برای انجام خدمات سئو برای پروژههای طولانیمدت استفاده میشود که نیازی به پرداخت کل هزینه سئو سایت بهصورت یکجا ندارد و میتوان بهصورت ماهیانه آن را پرداخت کرد. در این روش امکان این وجود دارد به دلیل اینکه عموماً قرارداد سئو بهصورت ماهیانه بسته میشود در صورت عدم رضایت از شرکت خدماتدهنده سئو برای مثال در ماه دوم قرارداد امکان فسخ قرارداد را نخواهید داشت.
نوع سوم | اگر قیمت پروژه بهصورت پروژهای محاسبه شود.
قیمت سئو بهصورت پروژهای معمولاً توسط شرکتهای خدمات سئو انجام میگیرد. میتوان از مزیتهای این روش به ثابت بودن هزینه در کل طول مدت قرارداد اشاره کرد و همچنین به دلیل این که قیمت گذاری خدمات سئو بهصورت پروژهای و زمان قرارداد و کلمات کلیدی موردنظر در قرارداد ذکر میشود امکان تغییر یا فسخ قرارداد وجود ندارد .
همکاری بهترین کارآفرینهای ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسبوکارهای سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کارآفرینان و صاحبان برندهای مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج بهدستآمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.
از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسبوکاری میباشد.
همینطور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راهاندازی کسبوکارهای نوپا در حوزههای مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آنها به شرکتهای موفقی در زمینههای طراحی سایت، بهینهسازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرمافزار تبدیل شدهاند.
برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو وب سایت، یک برنامه اساسی برای بهینهسازی وبسایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامههای او، سایت شما پس از بهینهسازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار میگیرد. همین امر باعث میشود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.
اگر شما هم علاقهمندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامهریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.
منبع خبر: آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ
ثبت نظر