استعلام اینترنتی مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل ممکن شد

graduation.jpg

معاون وزیر علوم اعلام کرد که استعلام اینترنتی مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال فراهم شده است و دیگر به مراجعه حضوری نیازی نیست.

حالا که کرونا ویروس در سراسر دنیا همه گیر شده است، تکنولوژی، اینترنت و خدمات اینترنتی بیش از هر زمان دیگری در سراسر دنیا اهمیت پیدا کرده است. ایران هم از این قضیه مستثنی نیست. حالا ساعتی پیش شاهد فراهم شدن امکان استعلام اینترنتی مدرک تحصیلی بودیم.

درواقع به گزارش مهر، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی اعم از دولتی، غیردولتی، غیرانتفاعی، فنی و حرفه‌ای، پیام نور و علمی کاربردی، چنین اعلام کرده است:

در راستای اجرای مصوبات جلسه سیزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و دستور رئیس جمهور در خصوص اجرای ماده ۹ مصوبه جلسه مذکور، سازمان امور دانشجویان با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم سرویس های الکترونیکی زیر را راه اندازی کرده است.

-

درواقع در جلسه سیزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات دو سرویس استعلام مدرک تحصیلی و صدور گواهی اشتغال به تحصیل به دستور رئیس جمهور صادر شده است که هر یک به شرح زیر هستند:

سرویس استعلام مدرک تحصیلی : این سرویس در بستر شبکه دولت به منظور پاسخگویی الکترونیک به استعلام دستگاه های اجرایی ایجاد شده است.

سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیلی: این سرویس در بستر اینترنت و از طریق سامانه سجاد در دسترس عموم دانشجویان قراردارد و به زودی در بستر شبکه دولت هم ارائه خواهد شد.

به واسطه‌ی راه اندازی این دو سرویس، دانشجویان و دانش آموختگان در شرایط کرونا، نیازی به مراجعه حضوری برای اطلاع از وضعیت اشتغال به تحصیل و دانش آموختگی خود ندارند و می‌توانند به صورت آنلاین این خدمات را دریافت کنند. این سرویس‌ها اطلاعات را از درگاه وزارت علوم و آن هم مستقیما از سامانه آموزش دانشگاه‌ها دریافت می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر