انتقاد رهبر انقلاب نسبت به واردات گوشی‌های لوکس در سال 98

اپل.jpg

در سال 98 شاهد واردات حدود 0.5 میلیارد یورو تلفن هوشمند لوکس به کشور بوده‌ایم. حالا رهبر انقلاب نسبت به این موضوع انتقاد داشته است.

در ابتدای سال جاری شاهد ممنوعیت واردات تلفن‌های هوشمند بالای 300 یورو در کشور بودیم اما این تصمیم به دلیل نارضایتی و اعتراضات زیاد لغو شد. در آن زمان انجمن واردکنندگان موبایل توضیح داده بود که در سال 98 حدود 0.5 میلیارد یورو صرف واردات گوشی‌های آیفون به داخل کشور شده است. حالا اما رهبر انقلاب در نشست تصویری با هیئت دولت به این موضوع اشاره کرده و گفته‌اند که دولت باید جلو این اتفاق را بگیرد.

به اعتقاد رهبری، واردات بی رویه، باعث شکایت تولیدکنندگان و ورشکستگی آن‌ها خواهد شد. وی همچنین توضیح دادند که واردات لوکس از جمله موانعی است که دولت بایدآن‌ها را از سر راه تولید بردارد. در صفحه اینستاگرامی رهبری در این خصوص چنین توضیح داده است:

واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع #گوشی_لوکس_آمریکایی در سال۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را میکند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.

-

انتقاد رهبری به واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی به کشور.jpg
انتقاد رهبری به واردات گوشی‌های لوکس آمریکایی به کشور -

منبع خبر: اینستاگرام رهبر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر