ممنوعیت واردات گوشی با قیمت بالای 300 یورو لغو شد

لغو ممنوعیت واردات گوشی بالای 300 یورو.jpg

به دنبال انتشار اطلاعیه ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو به کشور، شاهد افزایش شدید قیمت این گوشی‌ها و همچنین اعتراض کاربران بودیم. حالا اما این قانون لغو شده و تا اطلاع ثانوی واردات به روال قبل خواهد بود.

تقریبا دو روز پیش بود که اطلاعیه‌ای درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو به صورت عمومی منتشر شد. در واقع به دنبال ابلاغ تصمیمات جلسه دوم تیر ماه کار گروه نظارت و تخصیص ارز و باتوجه به محدودیت های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات گوشی بالای 300 یورو در رویه مسافری و تجاری، واردات گوشی موبایل با قیمت بیش از 300 یورو ممنوع شده بود. البته گفته می‌شد که این طرح از ابتدای سال 99 در جریان بوده و حالا رسما اعلام شده است. با این وجود به دنبال انتشار این اطلاعیه، شاهد افزایش قیمت شدید گوشی‌های گران قیمت طی دو روز گذشته بودیم. از سوی دیگر اعتراضات زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته بود. درواقع با اجرای این قانون، خرید گوشی‌های پرچمدار مانند سامسونگ گلکسی اس 20، گوشی‌های آیفون و حتی میانرده‌های قدرتمند بازار مانند گلکسی A71، دیگر ممکن نبود.

آذری جهرمی اما با این قانون مخالف بود. وی در توییتر خود بدون اشاره به ایراداتی که به این طرح وارد می‌دانست، چنین نوشته بود:

ممنوعیت واردات تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو دارای سه ایراد جدی است. با رئیس کل بانک مرکزی و همچنین سرپرست وزارت صمت صحبت کردم و استدلال‌ها را مطرح کردم. با تأکید بر ضرورت رعایت اولویت‌های منابع ارزی کشور، بنا شد این تصمیم بازنگری شود. — MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) July 6, 2020

-

حالا اما به نظر می‌رسد که این ممنوعیت در حال لغو است. درواقع بنا به اخباری که از سمت وزارت معدن صنعت و تجارت منتشر شده است، به دستور مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، واردات گوشی مانند گذشته ادامه خواهد داشت و ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو تا اطلاع ثانوی لغو شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

اخبار مرتبط:

واردات و رجیستر گوشی‌های هوشمند بالای 300 یورو به کشور ممنوع شد

تولیدکنندگان تبلت و گوشی ساخت ایران کدامند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ictna


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

amir

سه‌شنبه, 17 تیر 1399

تو این مملکت همیشه باید یه جای کار بلنگه اول اومدن با اعمال یه سری از سیاست ها قیمت دلار رو کشیدن بالا که با درآمد صادرات نفتی و غیر نفتی حقوق عقب افتاده کارمندان رو پرداخت کنن چون حقوقا به تومان ولی درآمد حاصل از صادرات به دلاره و از طرف دیگه ایران با این ارزش پولی افتضاح یه کشور ارزان برای واردات کالا کشورهای دیگه به شمار می آمد پس در نتیجه کالا از ایران وارد می کردند اما فکر اینجاشو نکرده بودند که با این ارزش پولی پایین برای وارد کردن حتی یه گوشی میانرده سطح بالا چه مبلغ ریالی بالایی رو باید بپردازند

پاسخ

ثبت نظر