اپل بازار هدفون‌های بی سیم را در مشت خود دارد

سهم بازار شرکتهای مختلف تولید کننده هدفون بی سیم - اصلی

مدتی است که هدفون‌های بی سیم طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند اما در این بین اپل با ایرپادهایش بیشتر از هر کمپانی دیگری بین کاربران محبوبیت دارد.

چند سالی است که کمپانی‌های بزرگی همچون اپل، سامسونگ، شیائومی و... به سراغ تولید هدفون‌های کاملا بی سیم رفته‌اند و از این رو مدت‌هاست که تقریبا در اکثر تلفن‌های هوشمند پرچمدار جدید، جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده است. حالا سهم بازار برندهای مختلف در هدفون‌های بی سیم منتشر شده است و در این آمارها مشخص است که اپل نقش اصلی را در این بازار ایفا می‌کند.

در واقع چند سالی است که شاهد معرفی هدفون‌های بی سیم اپل با نام‌های ایرپاد نسل اول، ایرپاد نسل دوم و ایرپاد پرو هستیم که با استقبال خوبی از سمت کاربران مواجه شده است.

بنا به آمارهایی که حالا از سهم بازار کمپانی‌های مختلف در این حوزه منتشر شده است، اپل با فروش 58.7 میلیون از انواع ایرپاد در سال 2019، توانسته است 54.4 درصد از سهم بازار را در این حوزه بدست بیاورد. ضمنا اپل در حال حاضر 71 درصد از سهم بازار جهانی هدست‌های سی سیم TWS را هم به خود اختصاص داده است.

سهم بازار شرکتهای مختلف تولید کننده هدفون بی سیم
-

شیائومی هم در سال 2019 موفق شده است با فروش 9.1 میلیون هدفون بی سیم، سهم بازار 8.5 درصدی را بدست بیاورد و به این ترتیب به رتبه دوم دست یابد. درواقع خبر خوش برای چینی‌ها این است که شیائومی بالاخره در این حوزه توانسته است، غول سامسونگ را شکست داده و در جایگاه بالاتری از سامسونگ قرار بگیرد. شیائومی مدت‌هاست که به تقلید از اپل دست زده و هدفون بی سیم ایرداتز پرو را معرفی کرده است که از نظر قیمتی به مراتب مناسب‌تر از هدفون‌های بی سیم اپل هستند و همین موضوع هم باعث فروش بسیار عالی این کمپانی است.

سامسونگ در واقع امسال با فروش 7.4 میلیون ایرباد، موفق شده است تا 6.9 درصد از سهم این بازار را بدست بیاورد. البته ممکن است این معادله در سال 2020 تغییر کند زیرا سامسونگ در نظر دارد تا هدفون بی سیم ایرباد پلاس خود را همزمان با معرفی گلکسی S20، پرچمدار 2020 سامسونگ، معرفی و راهی بازار کند.



منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر