با نشست های شیراز مارکتینگ بیشتر آشنا شوید

شیراز مارکتینگ.jpg

شیراز مارکتینگ جامعه‌ای عام المنفعه است که با هدف ارتقای دانش افراد و کسب و کارها در زمینه‌ی مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال ایجاد شده. این جامعه نشست‌هایی را به صورت منظم هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند. میهمانان این نشست‌ها فعالان حوزه کسب و کارند که تجربه‌ها و دیدگاهشان را در مورد موضوعات مختلف مربوط به بازاریابی و شیوه‌های مختلفی که استفاده کردند به شرکت کنندگان انتقال می‌دهند.

نشست قبلی شیراز مارکتینگ یکشنبه 15 دی با موضوع راز موفقیت در فروش برگزار شد. مهدی رزمی، مدیر تپسی شیراز، سروش پرهامی مدیر و بنیان گذار خانه پرهامی شیراز و دکتر حمیدرضا نعمتی معاونت بازرگانی گروه تولیدی ب.آ میهمانان این نشست بودند.

در این نشست دکتر نعمتی در پاسخ به این که فضای مجازی چه تاثیری در کسب و کار شما داشته است؟ پاس داد که در ابتدا باید بدانید که به دنبال چه هدفی هستید و استراتژی مارکتینگ نیز بسیار مهم است. با دانستن این موضوعات می توان از ابزار فضای مجازی به طور صحیح استفاده کرد. او به عنوان مثالی از استفاده از فناوری اطلاعات در افزایش فروش تجربه خود در زمان همکاری با گروه تولیدی گلسار را بیان کرد. این تجربه به قبل از سال 90 بر می گردد که البته در آن زمان فضای مجازی به صورتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد وجود نداشت. در آن زمان مسابقه ای را طراحی کردند که اطلاع رسانی و ارتباطات آن از طریق ایمیل صورت می گرفت و مخاطب آن دانشجویان سال آخر معماری بودند. به این طریق تعاملی بین این افراد که به زودی وارد بازار کار می شدند و گروه تولیدی گلسار صورت گرفت و در واقع مشتری های باالقوه را با محصولات خود آشنا کردند. همچنین محتوایی از تمام کارخانه تهیه شد و به صورت CD در اختیار اساتید دانشگاه ها قرار گرفت. این کار باعث شد که برند گلسار توسط مشتریان باالقوه شناخته شود. و تاثیر محسوسی نیز بر فروش محصولات داشت.

آقای رزمی نیز که سابقه ی کار در شرکت سداد را داشته است حین این که روند کارهای خود را در شرکت سداد شرح می داد به این موضوع اشاره کرد که در آنجا با حجم زیادی از تراکنش های خرد مواجه بوده اند و به همین دلیل حجم کار بسیار زیاد بوده است. او به کارآفرینان و فعالان کسب و کار توصیه کرد با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی این قبیل کارها که با تراکنش های خرد و تعداد بالا سر و کار دارند بازار امید بخشی را دارند.

سروش پرهامی نیز در مورد تجربه خودش از راه اندازی خانه پرهامی گفت که تا 40 روز پس از شروع کار حتی یک مشتری هم به آنجا مراجعه نکرد. او از اهمیت صبر کردن و دلسرد نشدن در کارآفرینی صجبت کرد.

نشست بعدی شیراز مارکتینگ امروز، یکشنبه 29 دی با موضوع بازاریابی با طراحی برگزار خواهد شد. فروشگاه اینترنتی شهر فافا حامی و میزبان این نشست است.

برای اطلاع از فعالیت های جامعه شیراز مارکتینگ و برنامه ی نشست ها می توانید صفحه ی شیراز مارکتینگ را در اینستاگرام دنبال کنید.

myAvatar.png

سروش غفاری - برنامه نویس و نویسنده

مهندسی فناوری اطلاعات خوانده‌ام و امنیت اطلاعات. برنامه‌نویسی می‌کنم و می‌نویسم. علاقه‌مندم به عکاسی و نوشتن و داستان. نظرات، انتقادها و پیشنهادهای شما را هم در آدرس ایمیل ghaffari.soroosh@gmail.com یا در بخش نظرات پذیرا هستم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر