آذری جهرمی: ۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی به اینترنت متصل هستند

Untitled-1.jpg

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در توییتی که منتشر کرده، از اتصال 100 درصدی شهروندان ایرانی به اینترنت خبر داده. براساس آخرین آمار و ارقام 100 درصد مرد شهرنشین و 98.5 درصد مردم روستا نشین به اینترنت دسترسی دارند.

وزیر ارتباطات در همین رابطه در توییتر خودش نوشته:

از نظر جمعیتی، ۹۸/۵٪ روستاییان و ۱۰۰٪ شهروندان ایرانی به اینترنت متصلند. مقایسه دو تصویر، عملکرد این دولت در اتصال روستاها را نمایش می‌دهد. جزییات اطلاعات روستا به روستا هم برای شما در سامانه‌ی https://diiar.ir منتشر کردیم تا ارزیابی دقیق عملکرد میسر باشد. #دسترسی_همگانی

اطلاعات و آمراری که سازمانی تنظیم مقررات و و ارتباطات رادیویی منتشر کرده، تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) در کشور امروز به ۵۲ هزار روستا رسیده و تعداد اشتراک‌های روستایی از ۳ میلیون اشتراک عبور کرده است. تاکنون 44 هزار روستا و 82 هزار کیلومتر از جاده‌ها تحت پوشش اپراتور اول اینران یعنی همراه اول است و ۶۴ هزار کیلومتر جاده تحت پوشش ایرانسل.

3434.png
-

آخرین آماری که از تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند منتشر شده، به سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ باز می‌گردد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که به تعداد ۸۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۷۸ رسیده است که شامل ۸۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۲۸ مشترک اینترنت پهن‌باند سیار و ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۵۰ مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت می‌شود.

آمار نفوذ اینترنت پهن باند نیز تا سه ماهه پایانی سال گذشته 106.35 درصد بوده است که در این میان ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت و ۶.۱۳ درصد بوده و مابقی یعنی 100.22 درصد مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار بوده است.

در پایان باید گفت که برای رفع انحصار واردات اینترنت به کشور مدتی پیش آذری جهرمی اعلام شد نیز مورد دیگری است که در افزایش ضریب نفوذ اینترنت تأثیر مستقیمی خواهد داشت و به این نکته نیز باید توجه داشته بایم که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، تعداد دامنه‌های فارسی ثبت شده نیز بسیار زیاد شده و براساس آخرین آمار پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران حالا به یک و نیم میلیون دامنه .Ir وجود دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر