آذری‌ جهرمی : فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

آذری جهرمی.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص وضعیت کیفیت اینترنت در کشور توضیح داد و مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل افت کیفیت اینترنت را فیلترینگ اعلام کرد.

وضعیت اینترنت همواره یک مشکل اساسی در کشور بوده و افراد زیادی (از گیمرها گرفته تا کسب و کارهای اینترنتی و کاربران معمولی، دانش آموزان و...) از این موضوع نارضایتی دارند. با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و البته ایران، استفاده از اینترنت هم به شدت افزایش یافته است و همین موضوع بیشتر از همیشه، وضعیت اینترنت را وخیم کرده است.

حالا امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در گفت و گویی با ایرنا، در خصوص وضعیت اینترنت چنین توضیح داده است:

شاخص‌های کیفی عمومی اینترنت کشور نشان می‌دهد شرایط شبکه در بسیاری از نقاط مطلوب و در چند استان، پایین‌تر از انتظار است. عدم مطلوبیت در برخی نقاط تراکم پایین سایت‌های آنتن‌دهی است. شبکه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسب را برای اپراتورها فراهم نمی‌کند تا آن‌ها بتوانند خدمات مناسبی به کاربران خود در نقاط مختلف کشور ارائه دهند.

-

وی در این زمینه به استان‌هایی مانند کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرده است که به دلیل محدود بودن ظرفیت انتقال مخابرات، مشکل سرعت پایین اینترنت به وجود می‌اید. جالب است بدانید که به گفته‌ی وزیر ارتباطات، چنین مشکلی در برخی مناطق تهران، مخصوصا مناطقی که جمعیت زیادی دارند، هم وجود دارد اما دلیل این مشکل در تهران، عدم رضایت شهروندان و شهرداری، برای احداث سایت‌های مربوط به اپراتورهاست.

فیلترشکن‌ها؛ یک سر این داستان

در ادامه وزیر ارتباطات بخشی از مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت را متوجه فیلترینگ و تاثیر منفی آن می‌داند:

زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد. روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سو فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.

-

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ایرنا


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

اینا کجا زندگی میکنن؟ ایران؟

پاسخ

IL

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

شماها عامل اصلی وقاحت و بدبختی یک ملت و مملکت!

پاسخ

نمیدانم

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

نظر هیچ کس از این میلیون بازدید ثبت یا مورد قبولتون واقع نشده است موضوع به این مهمی صفر نظر مال منو هم پاک کنید کی به کیه

پاسخ

اروم باش

دوشنبه, 26 آبان 1399

صبرشون بده برادر من. 24 ساعته که پای ثبت نظر نیستن. اتفاقا همیشه نظرات رو ثبت میکنن. حتی دیدم درباره غلط املایی و...

احمد

یک‌شنبه, 25 آبان 1399

شما به بزرگی خودت ببخش

پاسخ

حاجی بیخبر

دوشنبه, 26 آبان 1399

یعنی : فیلترشکن ها عامل اصلی افت فشار اینترنت
من نبودم دستم بود تقصیر چوپونم بود

پاسخ

س پارسی

دوشنبه, 26 آبان 1399

این حرف هیچ معنائی نداره،خب میگیم اینترنت خارجیمون به دلیل فیلترینگ ضعیفه،چرا اینترنت داخلیمون مثل چین قوی نیست؟
اینترنت داخلی که دیگه ربطی به فیلترینگ نداره و به زیر ساخت و تجهیزات مربوط میشه که خداروشکر بهشون رسیدگی نمیکنید،بهتره به جای خارجی به شبکه های ایرانی و داخلی رسیدگی کنید تا از نیازمند شدن به سایر کشورها در زمینه پیامرسان و شبکه اجتماعی خودکفا بشیم.

پاسخ

امید قنبری

دوشنبه, 26 آبان 1399

منیک تقاضا دارم شما که زحمت میکشید لیست سایت های داخلی را ارسال میکنید.لطفل کنید لیست سایت های فیلتر نشده را هم ارسال کنید چون بجز گوگل و مایکروسافت همه یا آنها فیلتر کردن نظیر AMD و Adobe یا شما نظیر Softpedia,Telegramو..

پاسخ

رهگذر نت

دوشنبه, 26 آبان 1399

ببخشید من پاسور میخوام
جنس اصلی
باید چکار کنم؟ :-))

پاسخ

مجتبی

دوشنبه, 26 آبان 1399

وزیر مشکل از تحریمه نه فیلتر

پاسخ

ثبت نظر