فروش اطلاعات 73 میلیون کاربر بعداز هک 10 شرکت

یلثقتغفنعخمهنتالبیقبفلغعهخهعغفقثیبلاتنت.jpg

مسئولیت سرقت اطلاعات 73 میلیون کاربر را گروه هکری با نام "ShinyHunters" بر عهده گرفته است که آن‌ها توانسته‌اند داده‌های 10 شرکت را در یک بازار سایبری به نام سایبر دارک‌وب به فروش بگذارند.

این گروه هکرها با نام ShinyHunters ادعا می کند که قوانین ده شرکت را نقض کرده است و در حال حاضر به پایگاه داده‌های کاربران دسترسی دارد و قرار است که به صورت غیرقانونی این اطلاعات را به فروش بگذارند.

این تیم هکری همان گروهی هستند که هفته گذشته اطلاعات توکوپدیا را به سرقت بردند، توکوپدیا بزرگترین فروشگاه اینترنتی اندونزی است،که تمامی اطلاعات کاربران آن به سرقت رفت.هکرها بعد از هک توکوپدیا در ابتدا 15 میلیون پرونده کاربران را به صورت آنلاین فاش کردند، اما بعداً کل بانک اطلاعاتی این شرکت با 91 میلیون کاربر را با قیمت 5000 دلار به فروش درآمد.

حالا بعداز یک هفته از آن لقمه چرب و نرم این تیم هک حالا قرعه را به نام 10 شرکت در آورده و دیگر به یک شرکت بسنده نکرده بلکه اطلاعات 73 میلیون کاربر را دوباره به سرقت برده.

نام 10 شرکتی که هک شده اند را مشاهده کنید:

  • ۳۰ میلیون کاربر اپلیکیشن قرار آنلاین Zoosk

  • ۱۵ میلیون کاربر سرویس پرینت Chatbooks

  • ۶ میلیون کاربر پلتفرم مد SocialShare

  • ۸ میلیون کاربر سرویس تحویل غذا Home Chef

  • ۵ میلیون کاربر فروشگاه آنلاین Minted

  • ۳ میلیون کاربران روزنامه آنلاین Chronicle of Higher Education

  • ۲ میلیون کاربر مجله مبلمان GGuMim

  • ۲ میلیون کاربر مجله سلامتی Mindful

  • ۱.۲ میلیون کاربر فروشگاه آنلاین Bhinneka

  • ۱ میلیون کاربر روزنامه آمریکایی StarTribune

حالا این تیم هک قیمت‌ها را بالا برده و به صورت جداگانه هر پایگاه داده را 18000 دلار به فروش می‌رساند که جمع تمامی اطلاعات 73.2 میلیون پرونده است.

shinyhunters-sample.png
-

با توجه به عکس فوق که این گروه هکرها منتشر کردند گمانه‌زنی‌هایبگمانه‌زنی‌هایی است که میگوید این که گروه ShinyHunters با Gnosticplayers در ارتباط است. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم گروه Gnosticplayers که سال گذشته میلادی اطلاعات بیش از ۱ میلیارد کاربر را در مارکت پلیس دارک وب به فروش گذاشت. حالا که این تصاویر مشاهده می‌کنیم، الگوهای استفاده شده در سال گذشته و امسال در هر دو تیم مشابه بوده است.

در حال حاضر تنها سایت Chatbooks که مربوط به چاپ است، سرقت اطلاعات کاربران خود را به صورت رسمی تایید کرده و شرکت‌های دیگر نسبت به این موضوع از خود هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: zdnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر