هواوی جایگزین سرویس گوگل مپ را پیدا کرد

Untitled-11.jpg

هواوی در حال آماده سازی برای آینده احتمالی بدون گوگل و اندروید است. توافق جدید با TomTom به هواوی امکان می دهد تا از نقشه ها و نرم افزارهای ناوبری این شرکت برای توسعه برنامه های موبایل خود استفاده کند.

هواوی در حال آماده سازی برای آینده احتمالی بدون گوگل و اندروید است. توافق جدید با TomTom به هواوی امکان می دهد تا از نقشه ها و نرم افزارهای ناوبری این شرکت برای توسعه برنامه های موبایل خود استفاده کند.

غول گوشی‌های هوشمند چینی خبری ناراحت کننده برای ایالت متحده دارد.هواوی در صورت ممنوعیت استفاده از Google Maps به توافق با شرکت هلندی TomTom دست پیدا کرده است که به کاربران خود این امکان را می دهد تا از نقشه ها ، اطلاعات ترافیکی و نرم افزار ناوبری این شرکت برای توسعه برنامه های موبایل خود استفاده کند.

این توافق نامه امروز توسط خبرگزاری رویترز گزارش شده است ، برای هواوی قابل توجه است زیرا این بدان معنی است که این شرکت در جهت به حداقل رساندن اثرات ممنوعیت تجارت ایالات متحده ، اقدامات بیشتری را انجام می دهد. سال گذشته ، ایالات متحده نام شرکت هواوی را در لیست سیاه یا همان لیست تحرمی قرار داد ، مانع‌ شرکت‌های آمریکایی می‌شد که بدون مجوز ویژه با هواوی تجارت نکنند، که ایالت متحده نام آن را "استناد به نگرانی های مربوط به امنیت ملی" قرار داده است.

در نتیجه ، گوگل دسترسی هواوی به سیستم عامل اندروید خود و همچنین برنامه ها و خدمات اختصاصی گوگل از جمله Google Maps را به حالت تعلیق درآورد. هواوی نرم‌افزار و اجزای سازنده تلفن‌های هوشمند جدید خود را به بازار معرفی کرد.

اگرچه ممنوعیت ایالات متحده برای هواوی در چین بسیار مهم نیست زیرا خدمات گوگل به هر حال در آن جا مسدود شده است ، اما در سطح بین المللی جایی که بسیاری از مشتریان آن به برنامه های Google اعتماد می کنند بسیار مهم است.

مشخص نیست که هوآوی در آینده از فهرست سیاه ایالات متحده خارج خواهد شد یا خیر. با توجه به اولین مرحله توافقنامه تجاری آمریکا و چین که چند روز پیش به امضا رسید، هواوی در این توافقنامه مورد بحث قرار نگرفته است. در حقیقت ، درست پیش از آنكه هر دو كشور این توافق نامه را امضا كنند ، وزیر خزانه داری چین در گفت و گویی اعلام کرد: كه او هوآوی را به عنوان یك قطعه شطرنج نمی بیند و این شركت بخشی از گفتگوی امنیت ملی است ، نه گفتگوی اقتصادی، این صحبت‌ها به این معناست كه مسئله قرار است جداگانه مذاکره شود.

https___specials-images.forbesimg.com_dam_imageserve_1091190380_960x0.jpg
تحریم هواوی -

علاوه بر این ، مقامات ارشد آمریکایی اخیراً وزرای انگلیس را از استفاده از فناوری هواوی در شبکه های 5G خود دلسرد کردند و گفتند که این اقدام باعث به اشتراک گذاشتن اطلاعات با این شرکت چینی آن‌ها در معرض خطر قرار می‌دهد. با این وجود، گاردین گزارش می دهد که نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، احتمالاً توصیه های ایالات متحده را نادیده گرفته و استفاده از فناوری هوآوی را در شبکه های 5G این کشور تأیید خواهد کرد.

توافق جدید TomTom تنها نشانه ای نیست که هواوی به طور فعال در زمینه چگونگی مقابله با ممنوعیت ایالات متحده کار می کند. بعد از اینکه ایالات متحده اعلام کرد که این شرکت در لیست سیاه قرار گرفته است ، هواوی سیستم عامل خود را جایگزین اندروید نمود. این شرکت قصد دارد تا طی چند سال آینده به تدریج سیستم‌عامل خود را همه‌گیرکند، که این سیستم‌عامل به گونه ای طراحی شده است كه در دستگاه های مختلفی از جمله تلویزیون ، تلفن های هوشمند و تبلت ها كارمی كند.

هواوی همچنین نسخه مخصوص Google Play Store خود را با نام App Gallery دارد که از این برنامه می توانید برای بارگیری برنامه ها در تلفن های این شرکت استفاده کنید. در اولین کنفرانس توسعه دهندگان هواوی در انگلستان و ایرلند ، هواوی اعلام کرد یک برنامه سرمایه گذاری 20 میلیون پوند (حدود 25.9 میلیون دلار) با هدف ترغیب توسعه دهندگان در آن کشورها برای ایجاد برنامه هایی که کمبود آن‌ها حس می‌شوند را بسازند.

باید دید که در آینده این غول چینی چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد.

منبع خبر: gizmodo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر