واکنش شیائومی به قرارگیری در لیست سیاه آمریکا: هیچ ارتباطی با ارتش چین نداریم

Untitled-1.jpg

در روز گذشته خبرگزاری رویترز گزارشی منتشر کرد که خبر از تحریم شیائومی و قرار گرفتن نام این کمپانی در لیست سیاه شرکت‌های نظامی کمونیستی چین داد. حالا شیائومی نسبت به این خبر واکنشی نشان داده و هر گونه ارتباط با ارتش چین را رد کرده.

آمریکا با قرار دادن نام کمپانی شیائومی در این لیست سیاه به تمامی شرکت‌ها و سرمایه‌گزاران آمریکایی اعلام کرده که دیگر نمی‌توانند با این شرکت چینی در ارتباط باشند و سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها و افرادی که پیش از این در شیائومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باید تا نوامبر امسال دارایی‌های خود را واگذار کنند. تا دیگر ارتباطی با این کمپانی نداشته باشند.

البته به این موضوع باید دقت کرد که این لیست‌سیاهی که نام شیائومی در آن دیده می‌شود، با لیست سیاهی که نام هواوی در آن نوشته شده متفاوت است و نوع تحریم‌ها نیز تفاوت بسیاری دارد. هواوی به گونه‌ای تحریم شد که شرکت‌های آمریکایی یا کمپانی‌هایی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با این کمپانی دیگر تجارت کنند، اما اما وضعیت شیائومی متفاوت است و از سرمایه‌گذاری در آن ممانعت می‌شود.

7.jpg
-

امروز کمپانی شیائومی نسبت به قرار گیری نام خودش در این لیست واکنش نشان داده و بیانیه‌ای منتشر کرده:

کمپانی شیائومی در هر جا که به تجارت می‌پردازد از قوانین پیروی خواهد کرد و مطابق با قوانین و مقررات آن‌ها عمل می‌کند. شیائومی ادامه داده که تمامی محصولات و سرویس‌های ارائه شده فقط برای استفاده کاربران غیر نظامی است . این شرکت تاکید می‌کند که این کمپانی تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین قرار ندارد و به آن وابسته نیست و همچنین یک شرکت «نظامی کمونیستی چین» مطابق با تعریف «قانون مجوز دفاع ملی» آمریکا (NDAA) نیست. البته در ادامه گفته شده که شیائومی برای محافظت از منابع خود و همچنین سهامدارانش، اقدامات لازمه را انجام خواهد داد و پا پس نخواهد کشید.

در ادامه شیائومی اعلام کرده که در حال بررسی عواقب احتمالی این اتفاق است، تا به درک لازم و کامل‌تری از تاثیر این اتفاق برسیم که در آینده اطلاعیه‌های بیشتری ارائه خواهیم کرد.

هر روز به پایان دولت ترامپ نزدیک می‌شویم و جو بایدن در هفته آینده به کاخ سفید خواهد رسید و رسما رئیس جمهور ایالت متحده خواهد شد. بنابراین شاید دولت جدید برای حفظ رقابت در بازار، سیاست دولت ترامپ را تغییر دهد و این شرکت چینی از لیست سیاه خارج شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

no vote

یک‌شنبه, 28 دی 1399

اره ارواح خیکت! اصلا تو اینجور حکومتا میشه ارتباطی نداشت؟

پاسخ

no vote forever

دوشنبه, 29 دی 1399

اره حتما ، چینی ها هم اصلا مسلمان ها رو زندانی و شکنجه نمکینن و اصلا اعضای بدن زندانی ها رو نمیفروشن . اصلا هم اونا کرونا رو گسترش نداد تا امریکا م انگلیس نابود بشن .

پاسخ

saadat

سه‌شنبه, 30 دی 1399

اینا جنگ اقتصادیه و ربطی زیاد به مسایل امنیتی نداره

پاسخ

ثبت نظر