پردازنده دایمنسیتی 820 مدیاتک معرفی شد

Untitled-1.jpg

تراشه به‌روز شده شرکت مدیاتک با نام دایمنستی 820 با پشتیبانی 5G و نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر معرفی شد.

امروز به صورت آنلاین شرکت تایوانی مدیاتک از جدیدترین پردازنده خود به نام دایمنسیتی 820 رونمایی کرد این پردازنده، به‌روز شده تراشه دایمنسیتی 800 است که از فناوری 5G استفاده می‌کند این پردازنده در بنچمارک‌های منتشر شده ما بین پردازنده‌های پرچم‌دار دایمنسیتی 1000 و G90 قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های این پردازنده را اگر بخواهیم بیان کنیم، باید به بهبود پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی اشاره کنیم. این پردازنده به جز ویژگی‌های قبلی از نمایشگر با رفرش‌ریت 120 هرتزی پشتیبانی میکندمی‌کند و به همه این موارد بهبود عملکرد IPS را اضافه کنیم.

این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و از چینش big.LITTLE استفاده می‌کند. از دیگر نکات قابل اشاره این پردازنده براساس لیتوگرافی ۷ نانومتری فین‌فت شرکت TSMC ساخته شده است. این پردازنده به کل خوشه‌ای عمل می‌کند یعنی کارهای که پردازش راحت تری دارند در خوشه اول پردازش می‌شوند اما اگر یکم کار پیچیده شود به خوشه دوم انتقال پیدا می‌کند و حتی در پردازش‌های سنگین همه خوشه‌ها به صورت متشکل کار می‌کنند.

Hisilicon-Kirin-820-vs-Snapdragon-765G-vs-MediaTek-Dimensity-800-800x370.jpg
-

حالا به قطعات داخلی این پردازنده بپردازیم،شرکت مدیاتک برای این پردازنده چهار هسته کرتکسA76 با فرکانس 6.2 گیگاهرتز کار می‌کند، چهار هسته دیگر از نوع کرتکس A 55 هستند که با فرکانس 2 گیگاهرتز تنظیم شده است که کارهای ساده تر را پردازش می‌کند.

پردازنده گرافیکی، تراشه دایمنسیتی ۸۲۰ با نام Mali-G57 برای این تراشه در نظر گرفته شده است که 5 هسته در این پردازنده گرافیکی قرار گرفته است. برای بهبود کیفت بازی‌ها روی محصولی مجهز به تراشه جدید مدیاتک نیز از HyerEngine 2.0 استفاده شده است.

این تراشه یعنی پردازنده 820 با نرخ نوسازی 120 هرتز ارائه شده است که نخسه قبلی همین تراشه یعنی پردازنده دایمنسیتی 800 با نرخ نوسازی 90 هرتزی برای نمایشگر ارائه شده بود با این حال تفاوتی در رزولوشن این دو پردازنده دیده نمی‌شود.

دیگر ویژگی این پردازنده سیگنال تصویری بهتر است که به آن ISP گفته می‌شود که اجازه می‌دهد دوربینی تا 80 مگاپیکسل پشتیبانی شود و از دوربین اصلی چهارگانه استفاه کند.طبیعتا تصمیم به استفاده از انواع دوربین و تکنولوژی‌های مرتبط با آن دراختیار شرکت سازنده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد اولین گوشی که از این پردازنده قرار است استفاده کند ردمی 10 ایکس می‌باشد که به زودی رونمایی می‌شود.

منبع خبر: engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر