کم فروشی اینترنت توسط اپراتورهای موبایلی ثابت نشد

1.jpg

به دنبال شکایت کاربران از کم فروشی اینترنت توسط اپراتورهای موبایلی، رگولاتوری این شکایت را رد کرد.

مدتی است که کاربران زیادی بابت اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی خود از اپراتورها شکایت دارند و احتمال می‌دهند که پای کم فروشی در میان باشد. حالا پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره شکایت کاربران توضیحاتی داده است. به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ کم‌فروشی صورت نگرفته است بلکه کاربران همه حجم بسته خریداری شده خود را مصرف کرده‌اند. وی همچنین توضیح داده است که رگولاتوری به صورت دائمی در همه نقاط کشور، وضعیت خدمات اپراتورها را بررسی می‌کند. قره داغی در رابطه با شکایت کاربران از کم فروشی اپراتورها چنین توضیح داده است:

بررسی‌های رگولاتوری از احتمال تخلف و حجم خوری در بسته‌های اینترنت خریداری شده از سوی کاربران، حاکی از آن است که کاربران هر بسته‌ای را که خریداری کرده اند به همان میزان نیز، آن را مصرف کرده‌اند و موردی مبنی بر تخلف مشاهده نشده است.

اینترنت آزاد را با بسته‌های اینترنتی اشتباه نگیرید

به اعتقاد قره‌داغی یکی از مسائلی که باعث می‌شود کاربران تصور کنند اپراتورها در ارائه اینترنت کم فروشی می‌کنند، عدم دانستن تفاوت قیمت اینترنت آزاد و بسته‌های اینترنتی است. همانطور که می‌دانید تفاوت فاحشی بین تعرفه این دو نوع اینترنت است. در واقع به طور کلی اینترنت آزاد حدودا 14 برابر بسته‌های اینترنت هزینه دارد.

البته بنا به توضیحات قره داغی، شکایت‌های ثبت شده نسبت به کم فروشی اینترنت اپراتورها چندان رقم قابل توجهی نیست. وی این شکایات را به دو دسته زیر تقسیم کرده است:

بخشی از شکایات مشترکان به عدم استفاده از اینترنت بسته ای و مصرف ناخواسته اینترنت آزاد مربوط می شود. اما بخشی دیگر از شکایات مشترکان در این زمینه نیز مربوط به سوءاستفاده از نام کاربری و رمز عبور مشترکان می‌شود که کاربر متوجه نمی‌شود که رمز عبور وی هک شده و دیگران از آن استفاده می‌کنند. برخی کاربران نیز اینترنت خود را به صورت هات اسپات با سایرین به اشتراک می‌گذارند و تصورشان این است که تنها خودشان مصرف کننده هستند. به این ترتیب با اتمام زودهنگام بسته اینترنت خود مواجه می‌شوند.

-

رگولاتوری بر خدمات اپراتورها

در آخر قره داغی تاکید کرده است که همواره به دستور وزیر ارتباطات، خدمات اپراتورها رصد می‌شود. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

کاربران مطمئن باشند که رگولاتوری ارائه خدمات اپراتورهای سیار و ثابت را به دستور وزیر، در لحظه و تحت عنوان اقدامات پیشینی رصد می‌کند و قبل از آن که تخلفی به ضرر کاربران اتفاق بیافتد آن را شناسایی کرده و با آن برخورد می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در رگولاتوری، چتر نظارتی پیشینی رگولاتوری بر سر همه اپراتورهای ارتباطی قرار دارد و صرف‌نظر از شکایاتی که از سوی کاربران به رگولاتوری ارائه می‌شود، این سازمان با تجهیزات پیشرفته، کنترل و نظارت را در محل اپراتور به عنوان کاربر پیش می‌برد و حتی اگر مشترکی تمایل داشته باشد، این کنترل و نظارت می‌تواند در محل استقرار وی نیز انجام شود.

راه شکایت از اپراتورهای موبایلی برای کم فروشی اینترنت

با وجود اینکه قره داغی بنا به بررسی‌ها، معتقد است که کم فروشی از سمت اپراتورها صورت نگرفته است اما باز هم وی برای آن دسته از کاربرانی که به کم فروشی اپراتور اینترنتی خود مشکوک هستند، شماره تماسی را در نظر گرفته است. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره چنین توضیح داده است:

اگر احیانا فردی تاکید دارد که سرویسی که دریافت کرده به همان میزان مصرف وی نبوده و بسته‌اش زودتر از موعد به اتمام رسیده، می‌تواند موضوع را از طریق تماس با اپراتور و یا سامانه 195 بررسی کند.

-

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر