5 دلیل برتری OnePlus Open نسبت به Samsung Galaxy Z Fold 5

Untitled-1.jpg

زمانی که صحبت از گوشی‌های تاشو به میان می‌آید، سامسونگ به عنوان اولین برند سازنده این نوع گوشی خودنمایی می‌کند. امروزه برندهای مختلف در حال ساخت گوشی‌های تاشو هستند و در این بازار پررقیب، انتخاب بهترین مدل آن کار سختی به نظر می‌رسد. آخرین گوشی تاشو معرفی شده، مربوط به برند OnePlus، با نام OnePlus Open است که مشخصات آن را در مقاله‌های قبلی بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا این گوشی جدید را با Z Fold 5 شرکت سامسونگ مقایسه کنیم و دلایل برتری OnePlus Open، نسبت به گوشی تاشو سامسونگ را بررسی کنیم.

گوشی OnePlus Open در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) به صورت رسمی عرضه می‌شود اما هنگام مقایسه مشخصات آن با بهترین گوشی تاشو حال حاضر یعنی Galaxy Z Fold 5، یک رقابت جذاب به نمایش می‌گذارد و در بعضی مواقع، نسبت به گوشی سامسونگ برتری دارد. بنابراین این دو دستگاه محبوب را با هم مقایسه کردیم تا بهترین گوشی تاشو را به شما معرفی کنیم.

در مقاله‌ای که تاریخ عرضه و قیمت گوشی OnePlus Open بررسی شد، راجع به سخت‌افزار و مشخصات این گوشی نیز صحبت کردیم. به نظر می‌رسد که اولین گوشی تاشو برند OnePlus، نه تنها یک دستگاه جذاب قابل مقایسه با دیگر برندهاست بلکه می‌تواند به عنوان بهترین گوشی تاشو ساخته شده نیز در نظر گفته شود. پنج دلیل برتری گوشی OnePlus Open نسبت به Galaxy Z Fold 5 را با هم بررسی می‌کنیم.

1- صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

tZVJpc6yae6MxA542BKbFW-970-80.jpg.jpg
مقایسه صفحه نمایش دو گوشی OnePlus Open و Galaxy Z Fold 5 در حالت باز -

یکی از دلایلی که کاربران به سمت گوشی تاشو می‌روند، صفحه‌نمایش بزرگ است. کسانی که برای انجام کارهای خود به فضای بیشتری نیاز دارند، به سمت گوشی‌های تاشو می‌روند و هرچقدر که این صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد، نیازهای کاربران را بیشتر تأمین می‌کند. یکی از زمینه‌هایی که گوشی تاشو شرکت OnePlus در آن برتری دارد، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نسبت به گوشی Galaxy Z Fold 5 است. صفحه‌نمایش این گوشی از نوع OLED تاشو با اندازه 7.8 اینچ است در حالی که گوشی سامسونگ، صفحه‌نمایش 7.6 اینچی دارد. حتی صفحه نمایش 6.31 اینچی گوشی وان پلاس در حالت بسته، کمی بزرگ‌تر از صفحه نمایش 6.2 اینچ گوشی سامسونگ است. همچنین گوشی OnePlus Open دارای بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش بین تمام گوشی‌‎های تاشو محسوب می‌شود.

597bQE22DcPbtvBvYkBDBW-970-80.jpg.jpg
مقایسه صفحه نمایش دو گوشی OnePlus Open و Galaxy Z Fold 5 در حالت بسته -

برتری صفحه‌نمایش این گوشی، تنها در سایز آن نیست و وضوح صفحه‌نمایش آن نیز، همراه با رزولوشن 2440 * 2268 در مقایسه با رزولوشن 2176 * 1812 گوشی Galaxy Z Fold 5، برتری بیشتری به آن می‌دهد.

2- قابلیت چندوظیفه‌ای فوق العاده

5ZjKahZowcCkj8EuUQ48RF-970-80.gif
قابلیت Open Canvas در گوشی OnePlus Open -

اگر گوشی نتواند قابلیت انجام چندکار را به صورت هم‌زمان، به درستی انجام دهد، داشتن صفحه‌نمایش بزرگ مزیت خاصی ندارد. گوشی OnePlus Open، یکی از برترین گوشی‌ها در این زمینه است که قابلیت بازکردن و استفاده هم‌زمان از چند برنامه را به بهترین و ساده‌ترین روش برای شما فراهم می‌کند. البته گوشی Galaxy Z Fold 5 نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و در آخرین آپدیت منتشر شده برای گوشی‌های تاشو، این قابلیت را برای کاربران سامسونگ آسان کرده. شرکت OnePlus با معرفی قابلیت Open Canvas (استفاده از چند برنامه به صورت هم‌زمان، تنها با کشیدن و رهاکردن)، توانسته است امکان بازکردن سه برنامه به صورت هم‌زمان در اندازه‌های دلخواه را برای کاربران فراهم کند. اگر یک اپلیکیشن، بهینه‌سازی شده باشد تا در حالت تمام صفحه اجرا شود، در واقع به همین شکل اجرا خواهد شد. شما می‌توانید نمای خود را به طور دلخواه تغییر دهید و با تغییر اندازه اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را به اطراف صفحه گوشی OnePlus Open منتقل کنید تا با هرکدام از آن‌ها کار کنید.

این دستگاه، هنوز به صورتی رسمی عرضه نشده اما به گفته کسانی که توانسته‌اند قبل از فروش رسمی امکانات این گوشی را تجربه کنند، قابلیت Open Canvas بهترین تجربه چندبرنامه‌ای بوده. این گوشی می‌تواند مانند یک تبلت همراه برای شما کار کند و برای کسانی که به استفاده بهینه از گوشی‌های خود علاقه دارند، ویژگی بسیار جذابی است.

3- شارژدهی بالاتر نسبت به Galaxy Z Fold 5

xp5DQPbiUfq4NV7Ro46PfE-970-80.jpg.jpg
گوشی OnePlus Open در حالت بسته -

بالا نگه‌داشتن ظرفیت شارژ گوشی‌های همراه، یک چالش برای تمام شرکت‌های گوشی‌سازی است؛ اما تامین شارژ یک گوشی تاشو، همراه با صفحه‌نمایش بزرگ و یک صفحه‌نمایش خارجی، بسیار سخت‌تر از گوشی‌های معمولی خواهد بود؛ به همین دلیل است که حتی بهترین کمپانی‌های ساخت گوشی تاشو، مشکلاتی در تامین انرژی کافی برای این نوع دستگاه‌ها دارند. یک تست برای کیفیت میزان باتری دو دستگاه Galaxy Z Fold 5 و OnePlus Open انجام شده که تا زمان خالی شدن باتری، به گشت‌وگذار در اینترنت می‌پردازد.

در این تست، گوشی Galaxy Z Fold 5 توانست به مدت 11 ساعت و 25 دقیقه دوام بیاورد که همراه با افزایش میزان باتری 1.5 ساعته نسبت به نسخه قبلی گوشی تاشو سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 4، به عنوان یکی از بهترین باتری ها بین گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود.

شرکت سامسونگ در این موضوع سربلند بیرون آمد اما شرکتOnePlus در این زمینه هم بهتر از سامسونگ عمل کرده است. گوشی OnePlus Open، موفق شد در این تست میزان زمان 11 ساعت و 45 دقیقه را به ثبت برساند.

یکی دیگر از برتری‌های گوشی وان پلاس اوپن، در بخش سرعت شارژکردن گوشی است. سرعت شارژ این دستگاه دارای 67W است؛ در حالی که گوشی زد فولد 5، تنها 25W دارد. سرعت بالای شارژ گوشی OnePlus Open، امکان شارژ 85 درصدی دستگاه تنها در 30 دقیقه را به ما می‌دهد.

4- فضای ذخیره‌سازی بیشتر

nrAdbWsN4JECTd3xWaRPHH-970-80.jpg.jpg
طراحی پشت گوشی OnePlus Open -

گوشی Galaxy Z Fold 5 دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل پایه است. در حالی که گوشی OnePlus Open، تنها یک مدل برای عرضه معرفی کرده است و آن دارای 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است که به اندازه دوبرابر گوشی سامسونگ ارتقاء پیدا کرده است. هرچند که گوشی Galaxy Z Fold 5 یک مدل با فضای 512 گیگ نیز دارد اما هزینه آن 200 دلار گران‌تر از نسخه پایه گوشی است.

5- هزینه کمتر

Pjdgz4Z5z6K5akYpt7QpzG-970-80.jpg.jpg
تماشای ویدیو در OnePlus Open -

شاید مهم‌ترین دلیل برتری گوشی OnePlus Open نسبت به Galaxy Z Fold 5، قیمت متفاوت این دو دستگاه باشد. در بعضی از ویژگی‌ها، گوشی وان پلاس بهتر از گلکسی زد فولد عمل کرده اما با این حال قیمت این گوشی نیز پایین‌تر از قیمت گوشی تاشو سامسونگ است. هزینه گوشی وان پلاس، 1.699 دلار اعلام شده که 100 دلار پایین‌تر از قیمت نسخه پایه گلکسی زد فولد 5 است. حتی با این وجود، شرکت OnePlus برای کسانی که این گوشی را قبل از عرضه، به صورت پیش‌خرید ثبت کنند، 200 دلار تخفیف می‌دهد و این گوشی را با قیمت 1.499 دلار به فروش می‌رساند. کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، می‌توانند از این فرصت فوق‌العاده استفاده کنند.

نتیجه‌گیری

هرچند که گوشی وان پلاس اوپن در بعضی از زمینه‌ها بهتر از گلکسی زد فولد 5 عملکرده است اما در دیگر زمینه‌ها مانند عملکرد دستگاه، عملکرد دوربین در نور کم و... گوشی Galaxy Z Fold 5 عملکرد بهتری نسبت به OnePlus Open دارد؛ بنابراین نمی‌توان یکی از این گوشی‌ها را بهترین و دیگری را یک گوشی بی‌مصرف خواند؛ هرچند باید در نظر بگیرید که سامسونگ بعد از انتشار 5 دستگاه به این تکنولوژی دست پیدا کرده اما گوشی وان پلاس اوپن، اولین تلاش این شرکت در زمینه ساخت گوشی‌های تاشو است و با این وجود به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود. مطمئنا نسخه‌های بعدی گوشی وان پلاس، قادر به انجام تغییر بزرگی در زمینه گوشی‌های تاشو خواهد بود.

اگر شما هم به فکر خرید یک گوشی تاشو هستید، این دو دستگاه جزء بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند. البته در مقاله دیگری، 8 مدل از بهترین دستگاه‌های تاشو را معرفی کرده‌ایم که می‌تواند برای خرید گوشی به شما کمک شایانی کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tomsguide.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر