10 مرحله عجیب در بازی‌های ویدیویی

Weirdest Video Game.jpg

بازی‌های ویدیویی، یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های مردم در جهان امروزی است و ایجاد سبک‌های متفاوت و متنوع، تمام سنین و علایق را به خود جذب کرده است. در دنیای بازی‌های ویدیویی، برخی توسعه‌دهندگان، مراحلی را در بازی خود قرار می‌دهند که باعث تعجب بازیکنان شده و برای همگان عجیب و خنده‌دار به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم تا 10 مرحله عجیب در بازی‌های ویدیویی را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

در این مقاله، بخشی از داستان بازی‌ها اسپویل شده است. اگر قصد تجربه بازی نام برده شده را دارید، از خواندن متن مربوط به آن بازی صرف نظر کنید.

1- We Sing در بازی Alan Wake 2 (2023)

3bf47a2ac21cb39a-600x338.jpg
-

عنوان مورد انتظار شرکت رمدی، آلن ویک 2، یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال 2023 و بزرگ‌ترین پروژه این تیم بازی‌سازی بود. قابلیت بازی با دو شخصیت جداگانه به نام آلن ویک و ساگا اندرسون و اجبار به تکمیل داستان هر دو شخصیت، همراه با فضایی بزرگ برای جست‌وجو و کاوش، از ویژگی‌های این بازی است. در طول بازی می‌توانید بین دو شخصیت جابه‌جا شوید و داستان را از دید آن‌ها تکمیل کنید؛ زمانی که هر دو داستان تمام شد، متوجه اتفاق‌های کلی داستان بازی می‌شوید. این بازی جذاب، مراحل به یادماندنی زیادی دارد اما هیچ کدام به یادماندنی و عجیب‌تر از مرحله We Sing نیست!

فصل چهارم در داستان آلن، یک تجربه موسیقی است که گذشته نویسنده مشهور یعنی آلن ویک را از طریق یک موزیک فوق‌العاده راک، توسط گروه موسیقی فنلاندی Poets Of The Fall اجرا و بازگو می‌کند. حرکات رقص کمدی، اجرای حماسی و تصاویر محیط که چشمان را به سوی خود جذب می‌کند، این ماموریت را تبدیل به یکی از عجیب‌ترین مراحل در بین بازی‌ها کرده است. در طول مرحله، به دلیل بازدید از مکان‌های نمادین نسخه قبلی این بازی، شادی و لذت را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

این مرحله با رقص زنده‌ای که شامل نویسنده و کارگردان اصلی بازی یعنی سم لیک و دیگر اعضای بازی است، به پایان می‌رسد و به عنوان یکی از لحظات ماندگاردر استودیو Remedy ثبت می‌شود.

2- Equine Phantoms در بازی The Witcher 3: Wild Hunt (2015)

5c89df25e326ce52-600x338.jpg
-

بازی ویچر 3 به دلیل ویژگی‌های جذاب مانند داستان‌های مستقلی که باعث انتخاب‌های دشوار می‌شود تا روبه‌رو شدن با موجودات ترسناک و خطرناک، باعث شده است که برخی از بهترین مأموریت‌های تاریخ بازی‌ها را دارا باشد. ویژگی‌های مثبتی که در نهایت لقب بهترین بازی سال 2015 را به این عنوان داد.

با وجود فراوانی مأموریت‌های جدی که نیازمند تمرکز و انتخاب تصمیمات درست است، مرحله‌های طنز زیادی نیز در این بازی وجود دارد که جهان تیره این بازی را کمی شاد می‌کند. یکی از به یادماندنی‌ترین آن‌ها، مأموریت " Equine Phantoms" از دی ال سی " Blood and Wine" است.

در این مأموریت، گرالت با زنی برخورد می‌کند که توسط روحی مورد اذیت قرار گرفته است اما تنها او می‌تواند آن شبح را ببیند. برای اینکه گرالت قابلیت دیدن روح را به دست آورد، باید معجون خاصی که توسط آن زن تهیه شده را بنوشد اما این کار، اثر جانبی‌ای دارد که او را قادر می‌سازد با اسب خود یعنی Roachصحبت کند!

گرالت به همراه اسب خود برای حل راز مأموریت، راهی مسیری می‌شوند که به سرعت به یک سفر سرگرم‌کننده و دوستانه مبنی بر کمدی تبدیل می‌شود و پر از اتفاقات جذاب و طنزآمیز است. سازندگان از این فرصت استفاده می‌کنند تا همراه با صحبت‌هایی راجع به بعضی از توانایی عجیب Roach مانند تله‌پورت کردن او در کنار گرالت یا کنترل‌ اسب که گاهی اوقات غیرقابل پیش‌بینی‌ می‌شود را به سخره بگیرند.

قرار دادن این ویژگی طنزآمیز درون یک راز مربوط به اشباح، باعث می‌شود که مرحله " Equine Phantoms " تبدیل به یکی از بهترین و جالب‌ترین ماموریت‌های این بازی شود.

3- A Night To Remember در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)

ae835cc9921cd747-600x338.jpg
-

تقریبا تمام بازیکنان جهان با عنوان Skyrim آشنایی دارند. بازی اسکایریم، یک اثر RPG فوق‌العاده است که امکانات زیادی در سراسر نقشه بزرگ این بازی برای کشف وجود دارد. از نبرد با اژدها تا کشف سیاه‌چاله‌های مختلف، ویژگی‌های زیادی برای تجربه به بازیکنان ارائه می‌دهد. مراحل جذابی مانند صحبت‌کردن با سگ، حل معمای قتل توسط خون آشام‌ها یا ورود به ذهن یک امپراطور دیوانه، در این بازی وجود دارد اما به یادماندنی‌ترین بخش این بازی، مرحله فرعی A Night To Remember است.

برای انجام این مرحله، باید گفت‌وگویی را با شخص غریبه‌ای به نام سم در میخانه‌های بازی انجام دهید. این عمل در تمام میخانه‌ها قابل اجرا است. پس از مدتی، گفت‌وگوی شما به یک مسابقه نوشیدن تبدیل می‌شود و فردی که بتواند بیشترین میزان را بنوشد، صاحب یک عصا جادو می‌شود. پس از نوشیدن زیاد، بیهوش شده و روز بعد در یک معبد بیدار می‌شوید.

ماموریت شما در آنجا آغاز شده و باید تمام اقدامات انجام داده خود در شب گذشته، مانند دزدیدن یک بز و ازدواج با یک hagraven را دنبال کنید و به دنبال سم بگردید.

پس از پیدا کردن سم، مشخص می‌شود که او در واقع سنگوین (Sanguine)، شاهزاده فساد بوده و تمام ماجرا را برنامه‌ریزی کرده بود.

4- The Escape در بازی Inside (2016)

3b70e8b64c6a0789-600x338.jpg
-

بازی بعدی تیم سازنده Limbo، عنوان Inside است که همانند دیگر آثار استودیو، هیجان و رازآلودی مشابه را داراست. داستان بازی درباره یک پسر ناشناس است که به یک محیط دیستوپیایی سفر و به یک مرکز تحقیقاتی مخفی نفوذ می‌کند.

دستگاه‌های کنترل ذهن، ربات‌های قاتل و آزمایش‌های مخفی در کنار داستانی مرموز که تفسیر عمیقی در پشت آن وجود دارد، با دقت در سراسر بازی به تصویر کشیده شده. با این حال، فصل پایانی بازی با عنوان "The Escape"، در ذهن تمام کسانی که این بازی فوق‌العاده را تجربه کرده‌اند، قرار گرفته است.

با پیشروی در داخل مرکز تحقیقاتی، شخصیت اصلی وارد یک مخزن محافظتی می‌شود که در آنجا سعی می‌کند The Huddle که درون یک تکه گوشت عجیب و غریب گنده نگهداری می‌شود را آزاد کند. با این حال، شخصیت اصلی در آن حباب فرو می‌رود و بازیکن کنترل آن جسم را به دست می‌گیرد و با کنترل آن توپ بزرگ، به فرار خود ادامه می‌دهید.

با شکستن دیوار نهایی، The Huddle از تپه پایین می‌رود و در کنار ساحل می‌ایستد. مشخص نیست که آیا این موجود هنوز هم زنده است یا نه، اما پس از این صحنه، بازی به پایان می‌رسد و بازیکنان به شدت متحیر از آنچه که تازه دیده‌اند، باقی می‌مانند. پایان بازی Inside، همچنان به طور عجیب و غریبی باقی مانده است.

5- Moo Moo Farm در بازی Diablo II (2000)

diablo-secret-cow-level-600x338.jpg
-

هرچند که این مرحله یک بخش مخفی از بازی است، اما به اندازه کافی عجیب است که ارزش حضور در این لیست را داشته باشد. برای تجربه این بخش، بازیکنان در ابتدا باید بازی را به صورت کامل به اتمام برسانند تا بتوانند به این سطح دسترسی پیدا کنند. پس از اتمام بازی، با کمک Horadric Cube و ترکیب prosthetic leg که در ابتدای بازی پیدا کرده‌اید به همراه Tome of Town Portal، پورتالی قرمز رنگ را باز کرده و بازیکنان را به بخش مخفی بازی تلپورت می‌کند.

این منطقه که به نام Moo Moo Farm شناخته می‌شود، دارای جمعیتی از ارتش گاوهای دوپا به نام Hell Bovine است که می‌توانند به سرعت بازیکنان را شکست دهند. اگر بازیکنان موفق شوند مدت زمان کافی را زنده بمانند، می‌توانند با رئیس این سطح، یعنی پادشاه گاو مبارزه کنند.

هر چند این مرحله به خاطر عجیب و خنده‌دار بودنش شناخته می‌شود اما به دلیل منابعی که در این مرحله یافت می‌شود، مکانی مفید برای بازیکنان Diablo محسوب می‌شود.

6- The Game در بازی Fable 3 (2010)

ed48b0e36a2d6dca-600x338.jpg
-

هرچند که هنگام ساخت بازی، وعده‌های زیادی داده شد (که هرگز برآورده نشدند) اما بازی Fable 3، یک بازی نقش‌آفرینی RPG فوق‌العاده‌ای است که از جذابیت فراوانی دارد. بخش قابل توجه‌ای از طنز و شوخی‌های این عنوان، در ماموریت‌های فرعی عجیب و شگفت‌انگیزش قرار دارد. مرحله The Game، یکی از این مراحل است.

در این ماموریت، سه جادوگر قدرتمند به شما وظیفه نجات یک شاهزاده که توسط یک موجود شیطانی اسیر شده است را می‌دهند اما پس از قبول ماموریت متوجه می‌شوید که این مرحله، فرق بزرگی با دیگر مرحله ها دارد. پس از گرفتن مروارید جادویی که شما را به دنیای آن شیطان می‌برد، قهرمان کوچک می‌شود و هنگام بیدار شدن متوجه می‌شود که تبدیل به قسمتی از یک بازی تخته‌ای شده است.

همراه راهنمایی سه‌ جادوگر، شما باید راه خود را از بین ارتش‌ شیاطین پیدا و به سمت قلعه شیطان اصلی حرکت کنید. پس از پیدا کردن راه خود در دنیای کوچک، بازیکنان باید با دشمن اصلی که به صورت دوبعدی نمایش داده می‌شود، بایستند و با یک ضربه ساده او را شکست دهند.

7- Sloprano در بازی Conker's Bad Fur Day (2001)

Great-Mighty-Poo-Conkers-Bad-Fur-Day-600x338.jpg
-

بازی Conker's Bad Fur Day، عنوان محبوبی است که در سال‌های دور منتشر و با استقبال بازیکنان روبه‌رو شد. در این بازی، سنجابی بددهن به عنوان شخصیت اصلی بازی قرار دارد و به دلیل طنز بی‌پایان و فوق‌العاده‌اش مورد تحسین قرار گرفته است.

به هر حال، عجیب‌ترین بخش این بازی، سفر به کوه مدفوع در مرحله Sloprano است. علاوه بر حرکت کردن در میان توپ‌های بزرگ مدفوع، در این مرحله بازیکنان باید ذرت شیرین را به هیولایی که در عمق کوه زندگی می‌کند بدهند. نام موجود، مدفوع بزرگ توانا (Great Mighty Poo) است که آخرین نقطه این سطح طنز است. برای مبارزه با این رئیس، باید رول‌های بزرگی از دستمال کاغذی را به او شلیک و در نهایت او را نابود کنید.

8- Compton's Cook Off در بازی Psychonauts 2 (2021)

c4cf249f4f912bd4-600x338.jpg
-

وقتی که رز (Raz)، قهرمان داستان، وارد ذهن بنیان‌گذار روان‌شناسی‌نما Compton Boole می‌شود، خود را در یک برنامه آشپزی با عنوان Ram It Down که توسط عروسک‌های جورابی کارتونی میزبانی می‌شود، می‌یابد و آن عروسک‌ها، در هر فرصتی رز را تحقیر می‌کنند.

هدف اصلی در این مرحله، شرکت در مسابقه آشپزی است که در محدوده زمانی مشخص، باید نسبت به جمع‌آوری و آماده‌سازی مواد اولیه لازم برای تهیه غذا اقدام کنید. این بخش، همراه با گفت‌وگویی جالب، بخش‌های تبلیغاتی احمقانه و یک باس فایت که شامل گریختن از پرتاب استفراغ و غذا دادن به عروسک‌ها تا زمان انفجارشان است، جذابیت و خلاقیت این سری بازی را به اوج می‌رساند که با دیگر ساخته‌های این شرکت متفاوت است.

9- The Silver Shroud در بازی Fallout 4 (2015)

irPmUFSw-600x338.jpg
-

در میان گروه‌های جانوران جهش‌یافته، باندهای خطرناک دزد و پرتوهای مرگبار دنیای پس از انفجار، Fallout 4 برای ساکنان زمین تبدیل به یک مکان خطرناک شده است. در میان ماموریت‌های جدی داستان که باید به دنبال فرزند گمشده‌ خود بگردید، چندین ماموریت خنده‌دار و عجیب نیز وجود دارد.

بهترین ماموریت در دسته مرحله‌های عجیب، ماموریت Silver Shroud است که ظاهر بازیکنان را تبدیل به قهرمان جنایی یک برنامه سریالی رادیویی کلاسیک می‌کند.

این ماموریت، با شنیدن یک پیام رادیویی از طرف طرفدار برنامه Silver Shroud، به نام کنت کانولی در Good Neighbour آغاز می‌شود. او می‌خواهد که قهرمان مورد علاقه‌اش را به نشانه امید برای مردم محلی خود به زندگی آورد و از شما خواهش می‌کند که در نقش او قرار بگیرید.

پس از دزدیدن لباس معروف این قهرمان، شما ملزم به اجرای عدالت سریع بر روی برخی از جنایتکاران می‌شوید. این ماموریت، همانند سایر ماموریت‌ها به نسبت ساده است، اما این امکان که گفتگو را به عنوان شخصیت کتاب‌های کمیک دهه ۳۰ اجرا کنید، آن را به یک سفر کمدی تبدیل کرده که می‌تواند تمام بازیکنان را سرگرم کند و به یکی از عجیب‌ترین ماموریت‌های سری بازی Fallout تبدیل شود.

10- A Pleasant Day در بازی Saints Row IV (2013)

9a4fa7f304d7f252-600x338.jpg
-

در سری بازی‌های Saints Row، اتفاقات عجیب‌ و غریب، بخش جداناپذیری از این فرنچایز است. اما در نسخه چهارم این بازی، بازیکنان عجیب‌ترین ماموریت این سری بازی با نام "A Pleasant Day" را تجربه کرده‌اند.

در ابتدای بازی، رهبر گروه Saints که وظیفه هدایت او را شما به عهده دارید، به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده منصوب می‌شود و پس از آن، یک نیروی فرازمینی به زمین می‌آید و رهبر و همراهان او را می‌رباید. در این نقطه، مرحله عجیب آغاز می‌شود و شما در یک سیتکام با عنوان "Leave It To The Saints" بیدار می‌شوید که دارای موسیقی جذاب و صدای خنده می‌باشد. (درست همانند سریال‌های کمدی سیتکام)

در این ماموریت، شما در خانه خود قرار دارید و باید به پایین پله‌ها بروند و با خوردن پنکیک‌های موجود بر روی میز، صبحانه خود را تمام کنید و سپس از منزل خود خارج شوید تا با مردم محلی صمیمی ملاقات کنید. تا این لحظه، همه چیز بسیار خوب و محبت‌آمیز است اما رفتار بازیکنان به سرعت تغییر کرده و به شما حمله ور می‌شوند. این مرحله، یکی از عجیب‌ترین ماموریت‌های سری بازی Saints Row است که در حافظه تمام بازیکنان این سری بازی ماندگار شده است.

بازی‌های زیادی در حال توسعه هستند که ممکن است چنین لحظاتی را در بازی‌های خود اعمال کنند. در این لیست سعی شده بود تا عجیب‌ترین لحظات موجود در بازی‌هایی که تا سال 2023 عرضه شده بودند، معرفی شود. اگر به چنین مقاله‌هایی علاقه دارید، در قسمت نظرات اعلام کنید تا دیگر موضوعات را برای شما منتشر کنیم. ممنون که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: whatculture.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر