300 میلیون کپی از بازی ماینکرافت به فروش رفت

Untitled-1.jpg

بازی ماینکرافت، به مدت چندین سال دارای رتبه اول در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های جهان است و امروز اعلام شد که این بازی، موفق به ثبت رکورد جدیدی شده و فروش بیش از 300 میلیون نسخه را تجربه کرده است.

در طی رویداد آنلاین Minecraft Live 2023 در روز 23 مهر، فروش 300 میلیون کپی از بازی ماینکرافت اعلام شد. در این رویداد سالیانه، راجع به اخبار و به‌روز‌رسانی‌های جدید این بازی صحبت می‌کنند و یک رای‌گیری راجع به افزودن موجودی جدید به بازی انجام می‌دهند. رای‌گیری امسال درباره اضافه‌‌ کردن یکی از سه شخصیت خرچنگ، گورکن و پنگوئن بود که به انتخاب بازیکنان، یکی از این سه موجود در آپدیت بعدی به بازی اضافه می‌شود.

این بازی برای اولین بار در سال 2009 ساخته شد و ماه نوامبر 2011، به صورت رسمی توسط شرکت موجنگ منتشر و در دسترس بازیکنان قرار گرفت. در سال 2014، شرکت مایکروسافت با قیمت 2.5 میلیارد دلار مالکیت شرکت موجنگ را در دست آورد و از آن زمان، توسعه این بازی زیر نظر مایکروسافت انجام می‌گیرد. این بازی در پلتفرم‌های مختلف مانند کامپیوتر (ویندوز، مک، لینوکس)، پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، اندروید، آی او اس و... در دسترس است.

mincraft-Survival-Houses-Featured.png
-

فروش 300 میلیون نسخه در زمینه سرگرمی، آمار کمی نیست؛ اگر این عدد را با میزان فروش دیگر آثار زمینه سرگرمی مقایسه کنیم، متوجه بزرگی آن می‌شویم. پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی به نام Thriller توانست 70 میلیون کپی از این آلبوم را به فروش برساند. پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان یعنی پلی‌استیشن 2 دارای رکورد فروش 155 میلیون دستگاه است و حتی رتبه دوم پرفروش‌ترین بازی جهان یعنی Grand Theft Auto V موفق به فروش 185 میلیون کپی شده است. بازی ماینکرافت نه تنها در زمینه بازی بلکه در تمام زمینه‌های سرگرمی دارای رکورد دست نیافتنی است.

رکورد 5 بازی پرفروش جهان پس از ماینکرافت، به ترتیب متعلق به Grand Theft Auto V، Tetris، Wii Sports (مخصوص دستگاهWii ) و PUBG است؛ هرچند که میزان فروش آن‌ها حتی نزدیک به ماینکرافت هم نیست.

به نظر شما در آینده، بازی دیگری می‌تواند به این رکورد دست پیدا کند و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی جهان شود؟ آیا Grand Theft Auto VI قادر به شکستن این رکورد خواهد بود؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر