جوان ۲۲ ساله بریتانیایی به اتهام هک توییتر در اسپانیا بازداشت شد

Untitled-1.jpg

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده فردی که به صورت غیر قانونی به حساب‌های کاربری برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی نفوذ و اخاذی می‌کرده، یک شهروند بریتانیایی است و در اسپانیا دستگیر شده است. گفته می‌شود که او در هک گسترده توییتر در سال ۲۰۲۰ نیز مشارکت داشته است.

یک شهروند 22 ساله بریتانیایی با نام جوزف اُکانر در توییتر حساب کاربری با نام «PlugWalkJoe» داشته مشخص شده است که در هک گسترده توییتر در سال 2020 دست داشته و اکنون در اسپانیا بازداشت شده است. در همان طمان که این هک گسترده اتفاق افتاد حساب‌های کاربری زیادی از جمله حساب شخصی باراک اوباما و ایلان ماسک مورد نفوذ و حمله قرار گرفت و در اخر این داستان صد هزار دلار کلاهبرداری از طریق بیت کوین اتفاق افتاد. وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرده است که فرد مذکور به نفوذ کامپیوتری به حساب‌های کاربری پلتفرم‌های تیک تاک و اسنپ چت نیز متهم شده است.

از جدیدترین اتهامات جوزف اُکانر باید به توطئه و تلاش برای دسترسی غیرمجاز کامپیوتری جهت اخاذی موارد با ارزش از افراد به وسیله ارسال پیغام‌های تهدیدآمیز اشاره داشت. گفته می شود که وی یکی از سارقان حرفه‌ای هویت کاربران از طریق دسترسی غیرمجاز به سیم کارت افراد بوده است. در چنین حملاتی فرد مهاجم با فریب شرکت‌های سرویس‌دهنده شبکه‌های ارتباطی موبایل می‌تواند به شماره موبایل و اطلاعات دریافتی توسط آن دسترسی داشته باشد که در نهایتاً با دور زدن احراز هویت دو مرحله‌ای ممکن است امنیت حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی را زیر سوال ببرد.

113425750_bitcoin_scam_976x549.jpg
-

در مصاحبه انجام شده از سوی اُکانر با نشریه نیویورک تایمز، وی به صراحت خود را صاحب نام کاربری «PlugWalkJoe» معرفی کرده و خبر از سوء استفاده هکرها از سرویس Slack برای دسترسی به اطلاعات محرمانه حساب‌های کاربری توییتر داده است. البته او بسیار مبهم پیرامون نقش خود در حمله سال گذشته صحبت کرده است که در نهایت موجب نفوذ به ۱۳۰ حساب کاربری شده بود. همچنین معتقد است که کار خلاف قانونی انجام نداده و نهادهای قانونی می‌توانند به سراغ او بیایند.

دستگیری اخیر در ادامه سلسله بازداشت‌های مرتبط با هک سال گذشته میلادی توییتر بوده است. گراهام ایوان کلارک از جمله دستگیرشدگانی است که از او به عنوان مغز متفکر نوجوان حمله یاد می‌شود. نیما فاضلی (Nima Rolex Fazeli) و Mason Chaewon نیز سایر افراد بازداشت شده هستند. در نهایت کلارک به سه سال زندان به دلیل نقش خود در هک گفته شده، محکوم شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر