هک گسترده توییتر؛ اکانت افراد و کمپانی‌های مشهور هک شدند

توییتر.jpg

شب گذشته شاهد گسترده‌ترین حمله هکری در طول تاریخ شبکه‌های اجتماعی بودیم. در این اتفاق، توییتر افراد و کمپانی‌های مشهور برای ربودن بیت کوین از کاربران مورد سو استفاده قرار گرفت.

شب گذشته شاهد یکی از برزگترین هک‌ها در طول تاریخ شبکه‌های اجتماعی بودیم. در جریان این اتفاق، حساب توییتر تعداد زیادی از افراد مشهور و کمپانی‌های بزرگ هک شدند. گویا هدف پشت این هک، یک کلاه برداری برای دریافت حدود 120 هزار دلار بیت کوین بوده است.

درواقع این حمله‌ی گسترده، شب گذشته و در ساعت 30 دقیقه بامداد (به وقت ایران)، آغاز شده و به مدت 2 ساعت ادامه داشته است که در این مدت شاهد انتشار پست‌های مورد نظر هکر در حساب توییتر افراد مشهور بوده‌ایم. توییتر اما حدودا یک ساعت بعد از آغاز این حمله، رسما در اکانت توییتر هک شدن اکانت‌های افراد مشهور را تایید کرد.

توییتر برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر، برای اولین بار در طول تاریخ فعالیتش، برای مدتی کوتاه، برای اکانت‌های تایید شده امکان توییت کردن را غیرفعال کرد. این محدودیت اما تنها حدود 2 ساعت بعد رفع شد.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر از رخ دادن این اتفاق ابراز ناراحتی کرده است. از سوی دیگر مدیر محصول توییتر هم توضیح داده است که توییتر در حال تحقیق در خصوص این هک گسترده است و به زودی جزییات این مسئله را منتشر خواهد کرد. با این وجود بنا به اعلام خود توییتر، هکر با استفاده از مهندسی اجتماعی برخی از کارمندان این شرکت، موفق شده است به ابزار داخلی توییتر دسترسی پیدا کرده و این هک گسترده را رقم بزند.

جالب است بدانید که هکر در توییتر افراد مشهوری همچون جف بزوس، ایلان ماسک، بیل گیتس و...، پستی را منتشر کرده است که به کاربران می‌گوید هر مقدار بیت کوینی که برای آدرس داده شده ارسال کنند، دوبرابرش به آن‌ها باز گردانده خواهد شد.

این توییت کم کم در حساب‌های رسمی توییتر افراد و کمپانی‌های مشهور دیگر همچون شرکت اپل، اوبرف باراک اوباما، جو بایدن، کانیه وست و... هم منتشر شد. اما چیزی که گفته می‌شود این است که اولین توییت با استفاده از توییتر هک شده‌ی ایلان ماسک زده شده است و متن توییت هم به این صورت بوده است:

من به خاطر بحران کووید ۱۹ احساس بخشندگی می‌کنم. هر مقدار بیت‌کوین که در مدت یک ساعت آینده به حسابم واریز شود را دو برابر می‌کنم. موفق باشید و مراقب خودتان باشید.

-

توییت با حساب هک شده ایلان ماسک.jpg
توییت با حساب هک شده ایلان ماسک -

این توییت‌ها به شیوه‌های تقریبا مشابه و با مزمون مشابه در حساب افراد و کمپانی‌های مشهور دیگری هم دیده شده که در ادامه توییتی که با استفاده از حساب توییتر شرکت اپل منتشر شده است را می‌بینید:

توییت با حساب هک شده کمپانی اپل.jpg
توییت با حساب هک شده کمپانی اپل -

جالب است بدانید که تعداد زیادی از افراد به واسطه معتبر بودن اکانت‌ها، گول این جریان را خورده و مقداری بیت کوین به آدرس گفته شده ارسال کرده‌اند. به این ترتیب و با توجه به ماهیت شبکه بلاک چین، تخمین زده می‌شود که این هکر در همین مدت توانسته باشد بیت کوین‌هایی به ارزش حدود 120 هزار دلار را اخاذی کرده باشد.

البته با دید دیگری هم می‌توان به این حمله گسترده نگاه کرد. درواقع ممکن است هکر هدفی به جز دریافت بیت کوین داشته باشد و آن هم چیزی به جز دسترسی به پیام‌های خصوصی این افراد مشهور نباشد و جریان دریافت بیت کوین هم تنها مسئله‌ای باشد که ذهن همه را از هدف اصلی منحرف کند. به هر ترتیب از آنجایی که این اولین باری نیست که حساب افراد مشهور در توییتر هک می‌شود، انتقادهای زیادی به سمت توییتر روانه شده است.

اخبار مرتبط:

هکرها از چه ترفندهایی برای به دست آوردن پسورد طعمه‌های خود استفاده می‌کنند

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر