رقیبی جدید برای توییتر؛ تیک‌تاک از قابلیت انتشار پست‌های متنی رونمایی کرد

tiktak.jpg

در شرایطی که اینستاگرام تردز برای رقابت با توییتر وارد بازار شده و پلتفرم ایلان ماسک هم برند خود را به X تغییر داده، تیک تاک از قابلیتی برای انتشار پست‌های متنی در شبکه اجتماعی خود رونمایی کرده است. حالا این اپلیکیشن هم می‌تواند به‌نوعی با توییتر رقابت کند.

در یک اطلاعیه جدید، پلتفرم تیک تاک اعلام کرد که از این لحظه به بعد کاربران می‌توانند فقط پست‌های متنی را به اشتراک بگذارند. قبلاً تمرکز این اپلیکیشن بیشتر بر روی محتواهای ویدیویی بوده و انتشار محتوای متنی مجاز نبود. اما حالا این اجازه داده شده که خلاقیت‌های متنی نیز امکان‌پذیر باشند.

کاربران می‌توانند در پست‌های متنی از پس‌زمینه‌های رنگی و استیکرها استفاده کنند و حداکثر تعداد کلمات مجاز در هر پست متنی، ۱۰۰۰ کلمه است. با این حال، به‌نظر می‌رسد که این ویژگی همچنان فاصله‌ای برای تبادل نظر با کاربران داشته باشد.

TikTok-Text-Posts.jpg.webp
-

این تغییرات احتمالاً جهت رقابت با توییتر صورت گرفته‌اند. اخیراً تغییرات چند وقتی در توییتر رخ داده که باعث شده بسیاری از کاربران به دنبال جایگزینی برای این شبکه اجتماعی باشند. چند هفته پیش، متا اپلیکیشن اینستاگرام تردز را معرفی کرد، که اگرچه با استقبال خوبی همراه بود، اما اکنون به مشکلاتی برخورده است و تعداد کاربران فعال آن کاهش یافته است.

به‌علاوه، تیک تاک با بیش از یک میلیارد کاربر، امیدوار است با این قابلیت جدید توانایی جلب افراد بیشتری را به خود اثبات کند. این اپلیکیشن به‌طور عمده جوان‌ترین جامعه کاربری را در میان رقبا دارد و رگولاتور ارتباطات بریتانیا اعلام کرده که تیک تاک اولین منبع خبری برای کاربران ۱۲ تا ۱۵ ساله است. در رتبه‌بندی کنونی، یوتیوب و اینستاگرام در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

با این حال، شرکت تیک تاک به دلیل احتمال ارتباط با دولت چین، با انتقاداتی روبه‌رو شده است. این مسئله به‌ویژه در کشورهای آمریکا، بریتانیا و کانادا مورد توجه قرار گرفته و منجر به محدودسازی دسترسی ادارات دولتی به این اپلیکیشن شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: newsroom.tiktok

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر