پتنت جدیدی از گوشی‌های تاشو توسط موتورلا معرفی شد؛ گوشی‌های خم‌شونده در راه هستند

Untitled-1.jpg

امروزه بازار گوشی‌های تاشو به شدت داغ است و تمام برندها، از سامسونگ تا گوگل در حال رقابت هستند تا بهترین گوشی تاشو را به بازار عرضه کنند؛ اما برند لنوو و موتورلا، در حال ساخت یک گوشی خم‌شونده با ظاهری جدید هستند که می‌تواند بر روی مچ کاربران قرار بگیرد. این ظاهر، می‌تواند یک نسل جدید از رقابت را بین شرکت‌های موبایل‌سازی ایجاد کند.

یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی در جهان، لنوو است. طی رویدادی که به تازگی در تگزاس برگزار شد، این شرکت دستاوردهای خود در زمینه هوش‌مصنوعی و چشم‌انداز خود از آینده آن را در برای کاربران توصیف کرد. در این رویداد، شرکت لنوو از آخرین دستاوردهایی که همراه با شرکت زیر شاخه خود یعنی موتورلا به دست ‌آورده است، خبر داد و آن را به نمایش عموم گذاشت. محصول معرفی شده در این رویداد، گوشی هوشمندی است که می‌تواند مانند مچ‌بند بر روی دست شما قرار بگیرد.

لنوو دستگاه جدید خود را "مفهوم نمایشگر تطبیق‌پذیر" (Adaptive Display Concept) نامیده است. این دستگاه دارای صفحه‌نمایش pOLED فول اچ‌ دی پلاس با رزولوشن 2228 1080* است که قابلیت خم‌شدن و تغییر حالت‌ به اشکال مختلف را دارد و برخلاف گوشی‌های تاشو که در بازار موجود است، هیچ‌گونه لولایی در طراحی آن استفاده نشده و تنها یک صفحه قابل خم‌شدن است. این شرکت در ادامه توضیح داد که صفحه 6.9 اینچی آن، می‌تواند هنگام خم‌شدن به یک صفحه 4.6 اینچی تبدیل شود و بسته به نیاز کاربران، در هر شکلی قرار بگیرد. رونمایی از این گوشی را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

متاسفانه اطلاعاتی راجع به سخت‌افزار این گوشی در دسترس نیست و هر دو شرکت لنوو و موتورلا، صحبتی راجع به نحوه ساخت یا مشخصات داخلی گوشی ارائه نداده‌اند. ممکن است دلیل این کار، جلوگیری از پیشرفت و رقابت زودهنگام دیگر شرکت‌ها باشد.

علاوه بر قابلیتی که این گوشی را نسبت به دیگر رقبا متمایز می‌کند، شرکت لنوو و موتورلا پیشرفت‌های زیادی در زمینه هوش‌مصنوعی نیز داشته‌اند. در ادامه چندتا از ویژگی‌های معرفی شده را بررسی می‌کنیم.

ساخت تم شخصی بر اساس طرح لباس

یکی از ویژگی‌هایی که توسط شرکت معرفی شد، ساخت تم شخصی، بسته به مدل و رنگ لباس کاربران است. براساس اطلاعاتی که در این رویداد نمایش داده شد، شما می‌توانید از لباسی که بر تن دارید عکس بگیرید و آن را تبدیل به تم شخصی برای گوشی خود بکنید.

دستیار شخصی MotoAI

علاوه‌بر قابلیت بالا، هر دو شرکت لنوو و موتورلا در حال ساخت یک دستیار مبتنی بر هوش‌مصنوعی، برای دو پلتفرم کامپیوتر و تلفن‌های شخصی، به نام MotoAI هستند. در پست معرفی این ویژگی، گفته شده که قابلیت یادگیری علایق شخصی و ترجیحات کاربران را دارد تا بتواند بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

اسکنر مستندات

ویژگی بعدی که با استفاده از هوش‌مصنوعی به این گوشی اضافه شده، قابلیت اسکن صفحه‌ها و مستندات است. همراه با این ویژگی، می‌توانید صفحه‌های خود را به صورت کاملا واضح و بدون حاشیه‌های اضافه اسکن کنید. همچنین ویژگی AI Text Summarization اضافه شده است که به کمک آن می‌توانید فرم‌های طولانی یا ایمیل‌های بلند را به یک متن خلاصه و کوتاه تبدیل کند.

در سال 2014، گوگل اعلام کرد که شرکت موتورلا را با قیمت 6.91 میلیارد دلار به لنوو فروخته است و از آن زمان، این دو شرکت در حال همکاری با یکدیگر هستند و لنوو با سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در این شرکت انجام داده است، توانسته نام شرکت موتورلا را برای بار دیگر زنده کند.

در سال 2016، برای اولین بار شرکت لنوو یک گوشی خم‌شونده به نام Cplus معرفی کرد؛ اما به دلیل شکننده بودن هرگز به بازار عرضه نشد و در اوایل سال جاری، شرکت موتورلا، گوشی تاشو خود با نام Rizr را معرفی کرد. ظاهرا این دو شرکت با ترکیب فناوری‌های خود توانسته‌اند یک گوشی خم‌شونده که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد، منتشر کنند.

به زودی اطلاعات جدیدی در رابطه با این دستگاه منتشر می‌شود؛ امیدواریم که این دستگاه به سرنوشت Cplus دچار نشود و همراه با بهترین ویژگی‌ها به بازار عرضه شود. در صورت انتشار اخبار جدید، مقاله آن را در فیسیت قرار خواهیم داد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر