نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۳ برای توسعه‌دهندگان منتشر شد

اندروید.jpg

ساعاتی پیش کمپانی گوگل اولین نسخه از اندروید 13 را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها پیش نمایش کرد. سیستم‌عامل اندروید 12 نسبت به نسخه قبلی خود تغییرات ظاهری گسترده‌ای دریافت کرد و اما در نسخه جدید این سیستم‌عامل، گوگل به بخش‌های دیگر بیشتر توجه کرده. طبق اعلام گوگل، در حال حاضر کاربرانی که از پیکسل ۴ یا نسل‌های بعدی استفاده می‌کنند، می‌توانند این نسخه را نصب کنند.

همان‌طور که همه می‌دانیم نسخه مربوط به توسعه‌دهندگان چون یک پیش‌نمایش است، همراه با باگ‌ها و مشکلات زیادی است که عمدتا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید برای آشنایی با ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل، از نسخه‌ی فوق بهره می‌برند. به مهم‌ترین ویژگی‌های اندورید 13 در ادامه خواهیم پرداخت.

قابلیت‌های جدید حریم خصوصی

تمامی کاربران و خود کمپانی‌های بزرگ هر روز به دنبال امنیت هستند؛ از همین رو امنیت و حریم خصوصی برای گوگل در صدر ویژگی‌ها قرار گرفته است. در هرکدام از نسخه‌های جدید اندروید امکانات مربوط به این موضوع افزایش پیدا می‌کند و اندروید ۱۳ هم از این قاعده مستثنا نیست. اول از همه باید به افزایش حریم خصوصی مربوط به انتخاب عکس‌ها اشاره کنیم. در نسخه‌ی جدید اندروید وقتی می‌خواهید عکس‌هایی را در اپلیکیشن خود ارسال کنید، این اپلیکیشن فقط به تصاویری که انتخاب می‌کنید دسترسی پیدا می‌کند. خوشبختانه گوگل اعلام کرده که این قابلیت از طریق آپدیت پلی استور به گوشی‌های مبتنی بر اندروید ۱۱ و ۱۲ هم راه پیدا می‌کند.

در نسخه‌های قبلی، اپلیکیشن‌هایی که خواستار اتصال به گجت‌های نزدیک به گوشی بودند، در کنار دسترسی به وای‌فای به موقعیت مکانی کاربر هم دسترسی پیدا می‌کردند. اما حالا در اندروید ۱۳ اپلیکیشن‌ها برای انجام چنین کاری دیگر نیازی به دسترسی به موقعیت مکانی کاربر ندارند.

Android-13-2.jpg
-

شخصی‌سازی آیکون‌ها

اندروید ۱۲ با زبان طراحی Material You معرفی شد و حالا گوگل برای نسخه‌ی جدید اندروید امکانات مربوط به شخصی‌سازی رابط کاربری را افزایش داده است. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها با اندروید ۱۳ می‌توانند آیکون‌های مختلفی را برای اپلیکیشن‌های خود در نظر بگیرند تا کاربران در این زمینه حق انتخاب داشته باشند. به‌عنوان مثال، اگر حالت تاریک را فعال کنید آیکون اپلکیشن‌ها به صورت خودکار تیره می‌شوند.

دیگر ویژگی‌های مهم

در این نسخه چندین ویژگی جدید وجود دارد که در ادامه به طور خلاصه چند نمونه از این مشخصه‌ها را معرفی می‌کنیم.

تنظیمات سریع؛ همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در حال حاضر اپلیکیشن‌ها می‌توانند گزینه‌ای را برای بخش تنظیمات سریع ارائه کنند اما بسیاری از کاربران از چنین مشخصه‌ای خبر ندارند. در اندروید ۱۳، توسعه‌دهندگان با نمایش یک پاپ‌آپ می‌توانند این موضوع را به کاربران اطلاع دهند.

جذاب‌تر شدن انیمیشن‌ها؛ در این نسخه‌ی اندروید، توسعه‌دهندگان به امکانات بیشتری برای انیمیشن‌ها دسترسی دارند و می‌توانند از این امکانات برای افزایش جذابیت ظاهری اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.

آپدیت‌های سیستمی گوگل پلی؛ گوگل کماکان در حال کار روی پروژه‌ی ماژولار کردن بخش‌های مختلف اندروید است. به لطف این اقدامات، این شرکت از طریق انتشار آپدیت مستقیم می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند. در اندروید ۱۳ هم بخش‌های مربوط به بلوتوث و قابلیت باند فوق عریض (UWB) ماژولار شده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر