احتمالاً در اندروید 15، ویجت‌ها به لاک‌اسکرین باز می‌گردند

android15.jpg

یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید، امکان افزودن ویجت‌ها به هوم اسکرین است که باعث ارائه اطلاعات مفید برای کاربران می‌شود، حتی بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین در اندروید 15، این محدودیت را برطرف نماید.

این ویژگی در گذشته در اندروید 4.2 وجود داشته است، اما گوگل در نسخه 5.0 آن را حذف کرد. با افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین در iOS 16، امیدواری وجود دارد که این ویژگی به اندروید باز گردد. در اندروید 14، گوگل با اضافه‌کردن شورتکات‌ها و ساعت‌های مختلف، قابلیت شخصی‌سازی لاک‌اسکرین را ارائه داد و احتمالاً این ویژگی‌ها در اندروید 15 افزایش می‌یابند.

android 15.jpg

براساس گزارش Android Authority، ویژگی جدید به نام "اشتراکی" در حال توسعه است. این ویژگی به نظر می‌رسد شبیه یک کشوی ویجت عمل می‌کند که می‌توانید با کشیدن دست خود به سمت داخل از طرف راست لاک‌اسکرین آن را باز کنید. هرچند این ویژگی هنوز در مراحل نهایی توسعه است و طراحی آن همچنان نیاز به بهبود دارد. تاکنون، این ویژگی تنها از ویجت‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند و با یک سیستم ادغام قدیمی روبه‌رو است که بسیاری از اپ‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. اما امیدواری است که با یک سیستم جدید در نسخه نهایی این مشکل برطرف شود.

Widgets_on_lockscreen_1a-1000w-657h.png.webp

همچنین، میشال رحمان یک ویژگی دیگر را که می‌تواند ویجت‌ها را در لاک‌اسکرین گوشی‌های هوشمند فعال کند، شناسایی کرده است. ویژگی At a Glance گوگل در گوشی‌های پیکسل از RemoteViews پشتیبانی نمی‌کند.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد این ویژگی را به ویژگی At a Glance اضافه کند. این ممکن است منجر به افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین گوشی‌های هوشمند شود، هرچند هنوز تضمینی در این زمینه وجود ندارد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر