اخراج 124 کارمند دیگر توسط یوبی‌سافت

Untitled-1.jpg

شرکت یوبی‌سافت، 124 کارمند دیگر را اخراج کرد و دلیل این کار را افزایش کارایی شرکت نامید که تعداد اخراجی‌های این شرکت را بیشتر از قبل کرد. در سال جاری، بسیاری از افراد فعال در حوزه گیم کار خود را از دست داده‌اند و این تعداد، تنها مختص به شرکت یوبی‌سافت نیست.

در حالی که شرکت یوبی‌سافت به طرفداران و بازیکنان خود اطمینان داده که این کاهش کارمندان، تاثیری بر روی کیفیت بازی‌های این شرکت نخواهد گذاشت اما تعداد زیاد کارمندهایی که شغل خود را از دست داده‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت. دلیل انجام این کار به صورت واضح بیان نشده است ولی این شرکت اعلام کرده است که این تصمیم، کار بسیار سختی بود و از کارمندان اخراج شده حمایت همه جانبه می‌شود. به تازگی خبری مبنی بر تاخیر بازی و کاهش تعداد کارمندان شرکت یوبی‌سافت، به دلیل برخورد با مشکلات مالی منتشر شد که اخراج 124 کارمند نیز می‌تواند در همین راستا باشد.

در طی بیانیه‌ای، شرکت یوبی‌سافت به سایت Eurogamer خبر اخراج کارمندان خود را اعلام کرده است. به گفته یوبی‌سافت، در چند ماه گذشته تمام تیم‌های موجود در یوبی‌سافت به دنبال پیداکردن راهی برای افزایش کارایی و موفقیت شرکت در دراز مدت بوده‌اند. او در ادامه توضیح داد که در حال سازماندهی مجدد استودیوهای کانادایی و کاهش تعداد کارمندان در بخش Hybride (استودیو VFX در مونترال) و تیم IT خود هستند که 124 موقعیت شغلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ubisoft studio.jpg
-

کاهش تعداد کارمندان تنها مختص به یوبی‌سافت نیست و بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در حال کاهش نیروهای خود هستند. همانطور که به تازگی، سونی تعداد زیادی از کارمندان استودیو زیر شاخه‌ خود یعنی استودیو بانجی (Bungie)، سازنده destiny 2، را اخراج کرد. کاهش تعداد کارمندان شرکت سونی، تنها مختص به بانجی نبوده و حتی استودیو معروف این شرکت، یعنی Naughty Dog نیز با تعدیل نیرو کارمندان روبه‌رو شده. از طرفی دیگر، شرکت مایکروسافت بسیاری از کارمندان خود در استودیوهای 343 Industries و Bethesda را اخراج کرده است.

یوبی‌سافت در سال جاری بسیاری از کارمندان خود را از دست داده و دلیل آن به صورت کاملا واضح مشخص نیست. این شرکت به تازگی موفق به انتشار یکی از بهترین بازی‌های سال شده و ظاهرا موفقیت بازی Assassin's Creed Mirage نمی‌تواند موقعیت شغلی بسیاری از کارمندان را تضمین کند.

سال 2023 یک سال فوق‌العاده برای بازیکنان بود و عناوین موردانتظار و پرطرفدار زیادی عرضه شد اما متاسفانه برای کارمندان و کسانی که این بازی‌ها را ساختند تبدیل به یک سال بد شد. به دلیل اخراج تعداد زیادی از کارمندان در شرکت‌های مختلف، بسیاری از توسعه‌‎دهندگان و کارمندان شرکت‌های بازی‌سازی با یکدیگر متحد شدند و دست به اعتصاب زدند که به زودی شاهد تاثیرات این اقدام در صنعت گیم خواهیم بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر