اپل و هوش مصنوعی؛ عقب‌ماندگی، همکاری با OpenAI و چشم‌انداز آینده

fhgfthfthfrtjh

اپل با معرفی Apple Intelligence، رسماً وارد رقابت تنگاتنگ در حوزه هوش مصنوعی شده است. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت ممکن است در این عرصه با چالش‌های جدی روبرو باشد.

تمرکز بر سخت‌افزار و همکاری با OpenAI

یکی از ویژگی‌های کلیدی استراتژی اپل در هوش مصنوعی، تمرکز بر اجرای مدل‌های هوش مصنوعی به صورت مستقیم روی دستگاه‌های خود است. این رویکرد، نیازمند سخت‌افزارهای قدرتمند و به‌روز است. از سوی دیگر، اپل برای غلبه بر محدودیت‌های این رویکرد، به دنبال همکاری با OpenAI و ادغام ChatGPT در اکوسیستم خود است.

برخی منابع داخلی اپل ادعا می‌کنند که فناوری هوش مصنوعی این شرکت هنوز دو سال از پیشروان صنعت عقب‌تر است. با این حال، اپل سابقه‌ای در جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف دارد.

آینده هوش مصنوعی در محصولات اپل

اپل برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه هوش مصنوعی دارد. انتظار می‌رود تا سال 2026، Apple Intelligence بر روی تمام دستگاه‌های اپل در دسترس باشد. همچنین، مدل 2024 آیفون SE با تراشه A18 و آیپدهای رده‌پایین تا اواخر سال 2025 به روزرسانی خواهند شد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: 9to5mac.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر