همکاری اپل و هیوندای به عرضه Apple Car در سال ۲۰۲۴ منجر خواهد شد

Untitled-1.jpg

مدتی پیش اپل و هیوندای بر سر میز مذاکره نشستند تا بتوانند اولین خودرو خود را تولید کنند. حالا براساس اخبار منتشر شده، ممکن است محصول Apple Car تا سال 2024 در خاک ایالات متحده آمریکا تولید شود.

همین هفته پیش اخباری منتشر شد که احتمال دارد اپل و هیوندای برای تولید Apple Car با یک دیگر به توافق برسند. بعد از این جلسات حالا کمپانی هیوندای به صورت رسمی با خبرگزاری بلومبرگ صحبت کرده و بیانیه‌ای را صادر کرده است که در آن اشاره شده " تا به الان در مراحل ابتدایی و گفت و گو هستیم". شواهد نشان می‌دهد که مفاد توافق‌نامه به غول خودروساز کره‌ای این امکان را می‌دهد که تولید وسیله‌ی نقلیه و باتری مورد نیاز خودروی اپل را برعهده بگیرد. به گزارش اپل‌ اینسایدر و با استناد به متن به‌دست‌آمده از خبرگزاری رویترز، توافق احتمالی یاد شده بر سرعت تولید Apple Car می‌افزاید تا در آینده نزدیک شاهد رونمایی از این خودرو در آمریکا باشیم.

گزارشات جدیدی از رسانه‌های کره‌ای منتشر می‌شود که آن‌ها مدعی شده‌اند از منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین قطعات این کمپانی کره‌ای این خبر را بدست آورده‌اند. بنا به این خبر در اوایل سال 2024 نقشه راه تولید خودرو خودران آماده می‌شود و قرار است برخی از این فعالیت‌ها در خاک خود آمریکا انجام شود. این گفته‌ها در حالی است که اپل به دلیل استانداردهای کیفی سخت‌گیرانه و مشکلات و قوانین حاکم بر صنعت، در آمریکا اعلام کرده بود که تولید نهایی این محصول تا سال 2025 به تاخیر خواهد افتاد.

برخی‌ها نیز ادعا کرده‌اند که توافق‌نامه‌ی احتمالی شامل مونتاژ اتومبیل در کارخانه‌ای مستقر در ایالت جورجیا خواهد بود که در حال حاظر شرکت کیا موتورز در آن فعالیت می‌کند که تحت نظر کمپانی هیوندای است. از سویی دیگر گزارش‌ها خبر از این دارد که هیوندای می‌خواهد کارخانه جدیدی را در آمریکا بسازد. اعتقاد بر این است که این چشم‌انداز شامل تولید ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله‌ی نقلیه در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و هیوندای موظف است ظرفیت تولید سالانه را به ۴۰۰ هزار دستگاه افزایش بدهد. افشاگران نزدیک این دو کمپانی خبر از رونمایی از نسخه بتا این دستگاه خودرو در سال 2022 دادند تا کاربران با نسخه نهایی این دستگاه آشنایی کامل پیدا کنند.

درست زمانی که خبر مذاکره اولیه اپل و هیوندای بر سر خودروی خودران رسانه‌ای شد، این کمپانی کره‌ای بیش از 20 درصد سهام آن افطایش داشت و در معاملات هفته‌گی سود خوبی به دست آورد. عرضه‌ی خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ کمی زودتر از برخی از تحلیل‌ها و پیش‌بینی مینگ-چی کو است. در ۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۸ دی ۱۳۹۹)، گزارش دیگری ادعا می‌کرد که تولید و عرضه‌ی Apple Car در حدود ۵ تا ۷ سال به ‌طول خواهد انجامید.

کاربران و رسانه‌های مختلف در رابطه با این موضوع واکنش مثبتی نشان داده‌اند و دید خوبی نسبت به مسئله خودروی خودران دارند. برخی از تحلیل‌گران صنعت خودرو نیز درباره ورود کمپانی اپل به خودروسازی اظهار نظر کرده‌اند که می‌توان گفت نظر بسیاری از آن‌ها به این مسئله مثبت بوده البته برخی از تحلیلگران به خودروی اپل بسیار امیدوارند و گفته‌اند که پیشرفت قابل توجه‌ای در این صنعت شکل خواهد گرفت. بخشی از این مهم به دلیل پتانسیل بالا برای ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات عنوان می‌شود. حتی گمان می‌رود که اپل در آینده تهدیدی برای تسلا باشد.

تصمیم ساخت پروژه خودرو خودران مدتی است که از برخی کمپانی‌ها به گوش می‌رسد؛ تا الان که می‌بینیم این کمپانی‌ها وارد عمل شده‌اند، پروژه‌ی تیتان تاکنون با فراز و نشیب زیادی روبه‌رو بوده و به‌صورت نامشخص، فرایند کاری آن از سیستم‌های خودران خودرو تا طراحی اتومبیل متغیر بوده است؛ به نظر می‌رسد که با نهایی شدن ساخت این خودرو اختراعات جدیدی در زمینه‌ی طراحی اتومبیل و سایر فناوری‌های مرتبط با آن ثبت شود و با ساخت چنین خودرویی بدون شک با استخدام کارشناسان و خرید استارتاپ‌های این حوزه برای تسریع در تحقیقات روبه‌رو خواهیم بود. که در آینده راجب این‌ اتفاقات بیشتر گزارشات منتشر می‌شود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر