بلومبرگ اپل iOS 18 را یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ این سیستم‌عامل دانسته است

ios 18.jpg

iOS 18 قرار است در ماه ژوئن (خرداد 1403) در کنفرانس WWDC معرفی شود و به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی شامل تعداد زیادی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید باشد. گزارش جدید بلومبرگ نیز ادعا می‌کند که اپل iOS 18 را یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ این شرکت می‌داند.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل iOS 18 را جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین به‌روزرسانی سال‌های اخیر دانسته است و این شرکت چند ماه پیش نیز این دیدگاه را درباره این سیستم‌عامل بیان کرده بود. به نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی این دیدگاه را همچنان حفظ کرده و iOS 18 را به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ این سیستم‌عامل معرفی می‌کند.

ویژگی‌های احتمالی iOS 18

به‌جز ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که iOS 18 شامل ویژگی‌های دیگری نیز باشد. «کریگ فدریگی»، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل، به همکاران خود گفته است که این سیستم‌عامل، با نام رمز کریستال، تغییرات بلندپروازانه‌ای را به‌همراه خواهد داشت.

IOS 18

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در iOS 18 خواهیم دید، ادغام هوش مصنوعی جدید در سراسر سیستم‌عامل است و به‌نظر می‌رسد که نسخه اصلاح‌شده سیری نیز بخشی از این تغییرات باشد. در این نسخه، سیری هوشمندتر شده و از فناوری مدل زبانی بزرگ بهره می‌برد.

ویژگی‌های دیگری که ممکن است در iOS 18 وجود داشته باشند، شامل ادغام هوش مصنوعی در پیام‌رسان‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد جملات را تکمیل یا ویرایش کنند و با این هوش مصنوعی مکالمه کنند. همچنین، هوش مصنوعی در Apple Music نیز به‌کار گرفته خواهد شد تا پلی‌لیست‌های خودکار برای کاربران ایجاد کند. همچنین، هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های مجموعه iWork مانند Keynote و Pages و همچنین در Xcode برای برنامه‌نویسان قابل‌استفاده خواهد بود.

در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های جدید iOS 18 در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که اپل همراه با این ویژگی‌های متنوع هوش مصنوعی، قابلیت‌های دیگری را نیز برای این به‌روزرسانی درنظر گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر