برنامه‌های آینده اپل برای هوش‌ مصنوعی

Untitled-1.jpg

شرکت اپل، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش هوش مصنوعی انجام داده و تلاش می‌کند تا آن را به بخش بزرگی از نسخه بعدی سیستم‌عامل خود تبدیل کند. تمام شرکت‌های بزرگ حوضه تکنولوژی، در حال استفاده از هوش مصنوعی، به عنوان بخش بزرگی از محصولات خود هستند، اپل نیز برای رقابت با دیگر شرکت‌ها و رضایت کاربران آیفون، در پی سرمایه‌گذاری‌های عظیم مرتبط با حوضه هوش مصنوعی است تا بتواند این قابلیت را در آپدیت‌های بعدی، به سیستم‌عامل iOS اضافه کند.

در مدت زمان کمی Open AI، گوگل، مایکروسافت و... پیشرفت چشم‌گیری در زمینه تکنولوژی داشتند و اکنون اپل به عنوان یک رقیب، سعی در ورود به این حوضه را دارد. همانطور که مدیرعامل فعلی اپل، تیم کوک، در ماه گذشته اعلام کرد، این شرکت در حال کار بر روی پیشرفت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی است. شرکت اپل در تلاش است تا زمان از دست‌ رفته و عقب افتادن از دیگر کمپانی‌ها را جبران کند. دیگر رقبای این شرکت، از سال 2022 در حال پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی خود هستند.

یکی از اولین اقدام‌های این شرکت، ایجاد یک ربات برای پاسخ‌گویی به سوالات (همانند ChatGPT) برای سیستم‌عامل آی او اس به نام Apple GPT است. اپل در حال کار بر روی افزودن این تکنولوژی به بخش‌های مختلف دستگاه‌های خود است.

apple ai.png
برنامه‌های اپل برای استفاده از هوش مصنوعی -

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و توسعه آن، به عهده معاونان ارشد شرکت اپل، جان گیاناندرا و کریگ فدریگی است که مسئولیت هوش مصنوعی و توسعه نرم‌افزار برای آن را به عهده دارند. بنابر گزارش‌ها، این پروژه به صورت سالیانه حدود 1 میلیارد برای این شرکت هزینه دارد.

جان گیاناندرا همراه با تیمی مجرب در حال توسعه فناوری هوش مصنوعی و بهبود دستیارشخصی اپل، یعنی Siri برای استفاده از این تکنولوژی هستند. ممکن است که در اوایل سال 2024 شاهد اتصالSiri به هوش مصنوعی توسعه‌یافته باشیم.

کریگ فدریگی نیز مسئولیت کنترل و نظارت بر روی گروه مهندسی نرم‌افزارهای اپل را دارد تا بتوانند هوش مصنوعی را به نسخه بعدی iOS اضافه کنند و به دسته‌بندی سوالاتSiri و تکمیل خودکار جملات، توسط این دستیار کمک کنند.

یکی دیگر از اقدامات مثبت این شرکت، افزودن هوش مصنوعی، به ابزارهای Xcode (مجموعه‌ای از ابزارها برای توسعه برنامه‌های سیستم‌عامل اپل) است تا برنامه‌نویسان بتوانند به آسانی و سرعت بیشتری به توسعه برنامه‌های iOS بپردازند. پلی‌لیست Apple Music و دیگر برنامه‌های مخصوص اپل که توانایی پیشرفت توسط هوش مصنوعی داشته باشند، همراه با این تکنولوژی پیش خواهند رفت.

هرچند که شرکت اپل در حوضه هوش مصنوعی عقب‌تر از دیگر رقبا است، اما می‌تواند پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه داشته باشد و حتی موفق به شکست دیگر کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی نیز بشود. برنامه‎هایی که برای این منظور در نظر گرفته‌اند، امیدوارکننده است اما تنها زمان مشخص می‌کند که آیا موفق به انجام این تغییرات می‌شوند یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر