بزرگترین آپدیت ویندوز 11 همراه با ویژگی‌های جذاب منتشر شد

Untitled-1.jpg

آخرین آپدیت ویندوز چند روز پیش منتشر شد و با کمک هوش مصنوعی، پنج ویژگی جدید و جذاب به برنامه‌های ویندوز اضافه کرد که می‌توانید هم‌اکنون سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی و از این قابلیت‌ها استفاده کنید. در این مقاله 5 ویژگی اضافه شده را با هم بررسی می‌کنیم.

در روز 26 سپتامبر (4 مهر)، شرکت مایکروسافت بزرگترین آپدیت ویندوز 11 را منتشر کرد که دارای چندین تغییر مختلف و بهبود کلی است. در این آپدیت، 5 قابلیت جدید به ویندوز 11 اضافه شده که هر کدام، امکانات خاصی را به کاربر ارائه می‌دهند و ما قصد داریم تا تمام ویژگی‌های جدید را به شما معرفی کنیم.

1- اتصال هوش مصنوعی به برنامه Paint

images-7.jpg
-

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که در آخرین آپدیت منتشر شده، برنامه محبوب Paint تقویت و به هوش مصنوعی Copilot متصل شده است. این هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کند تا کارهای مختلفی مانند حذف یا درج پس‌ زمینه یک عکس را انجام دهید. همچنین اضافه شدن لایه‌ها به برنامه Paint، یک قدم مثبت در جهت نزدیک شدن به برنامه فوتوشاپ است. همچنین طی هفته آینده، در آپدیتی قرار است که دستیار سازنده به این برنامه اضافه شود و با کمک هوش مصنوعی، تنها با استفاده از متن و دستورات، یک عکس هنری و زیبا بسازید.

2- با استفاده از برنامه Snipping Tool، دستور پخت غذا را پیدا کنید

images-6.fill.size_1400x788.v1695749316.jpg
-

یک ویژگی جذاب دیگری که توسط هوش مصنوعی به ویندوز 11 اضافه شده است، طی رویداد Microsoft Surface به نمایش گذاشته شد. ویژگی جدید این برنامه، استفاده از ابزار Snipping Tool برای دریافت دستور پخت یک غذاست! شما می‌توانید یک عکس در سیستم خود انتخاب و دستورالعمل و مواد مورد نیاز آن را از هوش مصنوعی دریافت کنید.

با استفاده از نسخه پیشرفته این برنامه می‌توانید بعضی از اطلاعات اسناد خود را نیز ویرایش کنید.

3- بدون نیاز به وارد کردن پسورد کارهای خود را انجام دهید

images-8.jpg
-

این قابلیت که به اسم passkey شناخته می‌شود، ویژگی جدیدی در زمینه امنیت است که امکان وارد شدن به وب‌ سایت‌ها و برنامه‌های مختلف را تنها با استفاده از اثر انگشت یا چهره فراهم می‌کند. شما می‌توانید از همان روش بازکردن قفل لپتاپ خود (مانند اثر انگشت یا چهره)، برای وارد شدن به وب‌ سایت‌ها و برنامه‌هایی که از شما نام کاربری و پسورد می‌خواهند، استفاده کنید. شرکت آیفون نیز در آپدیت iOS 17 قرار است این ویژگی را به گوشی‌های خود اضافه کند. این اقدام، قدم بزرگی در زمینه امنیت است زیرا هیچکس توانایی جعل اثر انگشت شما را ندارد، بنابراین اطلاعات شما از دسترسی دیگران در امان خواهد ماند.

4- عکس‌های خود را راحت‌تر پیدا کنید

images-9.jpg
-

براساس ادعایی که مایکروسافت کرده است، شما می‌توانید با استفاده از ورژن پیشرفته برنامه Photos که به تازگی به‌روز شده است، به راحتی دنبال عکس‌های قدیمی خود که محل ذخیره آنها را فراموش کرده‌اید بگردید. برای این منظور تنها یکی از ویژگی‌هایی که در عکس وجود دارد را تایپ کنید تا هوش مصنوعی آن عکس را برایتان پیدا کند.

5- انتقال اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر آسان‌تر می‌شود

images-10.jpg
-

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید اطلاعات سیستم قدیمی خود را در لپتاپ جدیدتان وارد کنید، اما با مشکلات زیادی روبه‌رو شوید و در نهایت بسیاری از اطلاعاتتان از بین برود. یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده در این آپدیت، ارتقاء سیستم بک‌ آپ‌ گیری است. به کمک این ویژگی می‌توانید به راحتی بسیاری از اطلاعات خود را مانند فایل‌ها، برنامه‌ها، تنظیمات و... را از طریق سیستم ابری به کامپیوتر دیگر خود منتقل کنید. مایکروسافت به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان می‌دهد اما اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای این فضا را ارتقاء دهید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mashable.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر