دستیار هوش مصنوعی ویندوز 11 با نام Copilot رونمایی کرد

jljilio;.jpg

در رویداد بیلد 2023، مایکروسافت تازه‌ترین افزودنی به سیستم عامل ویندوز 11 خود را معرفی کرد: دستیار هوش مصنوعی Copilot. این نمایش اصلی از دقایقی قبل آغاز شد و مایکروسافت این اعلان را کرد. Copilot، که تاکنون در مرورگر اج، آفیس و حتی گیت‌هاب مشاهده شده است، قادر است برای انجام انواع مختلفی از وظایف استفاده شود و در برنامه‌های متنوعی کار کند.

این دستیار هوش مصنوعی توسط مایکروسافت مستقیماً در ویندوز 11 گنجانده شده است و قابل دسترسی از طریق تسکبار است. وقتی Copilot فعال می‌شود، نوار آن به همراه تمامی برنامه‌ها، اپ‌ها و پنجره‌ها در دسترس است و به عنوان یک دستیار شخصی برای شما عمل می‌کند.

پانوس پانای، رئیس واحد ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، ادعا می‌کند که Copilot می‌تواند هر کاربر را به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل کند در این سیستم عامل. این ابزار کمک می‌کند تا شما انواع مختلف کارها را انجام دهید و تنظیمات را شخصی‌سازی کنید، و قادر است به‌راحتی با برنامه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

windowscopilot.jpg.webp
-

Copilot، دستیار هوش مصنوعی جدید ویندوز، قادر است محتوایی که شما در اپ‌ها مشاهده می‌کنید را خلاصه، بازنویسی یا حتی توضیح دهد. این ابزار به طرز شبیهی به پنجره مکالمه در چت بینگ عمل می‌کند، بنابراین شما قادر خواهید بود از طریق آن سؤالات عمومی را مطرح کنید بدون آنکه نیازی به جستجو در اینترنت باشد.

لیکن، این دستیار هوش مصنوعی به صورت مستقیم جایگزین نوار جستجوی فعلی در تسکبار ویندوز 11 نمی‌شود. بلکه به‌عنوان یک دکمه جداگانه در کنار آن قرار خواهد گرفت. مایکروسافت Copilot را یک "دستیار شخصی" ویندوز توصیف می‌کند، یک توصیف که خاطره کورتانا را به یاد می‌آورد.

از آنجا که Copilot مستقیماً در ویندوز 11 گنجانده شده است، شما قادر به تغییر تنظیمات با کمک این ابزار خواهید بود. به عنوان یک مثال، شما می‌توانید از این دستیار هوشمند بخواهید که تنظیمات سیستم عامل را به حالت تمرکز برساند.

علاوه بر این، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پلاگین‌های بینگ یا حتی ChatGPT را به Copilot اضافه کنند، از آنجا که این دستیار هوش مصنوعی بر اساس بستر چت بینگ ساخته شده است. این امکان یعنی Copilot قادر خواهد بود برای انجام تعداد بسیار زیادی وظایف.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر