آیفون در فصل چهارم ۲۰۲۲ تقریبا ۲۴ درصد از بازار موبایل چین را در اختیار گرفت و بالاتر از برندهایی مثل شیائومی و هواوی به صدر جدولِ برترینها تکیه زد.
بر اساس گزارش بلومبرگ بهنقل از مؤسسهی تحقیقاتی کانترپوینت، اپل در سهماههی پایانی سال گذشتهی میلادی بیشترین سهم بازار موبایل چین را به خود اختصاص داد و بالاتر از تمامی برندهای دیگر قرار گرفت.
اپل در سهماههی منتهی به پایان ۲۰۲۲ موفق شد نزدیکبه ۲۴ درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند چین را به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب اپل در چین از تمامی گوشیسازان بومی این کشور محبوبتر است.
اپل برای اولین بار در تاریخ فعالیتش، به دومین گوشیساز پرفروش بازار چین در بازهی زمانی یکساله تبدیل شد.
منبع: مؤسسهی تحقیقاتی کانترپوینت
بالا رفتن تورم و افزایش نرخ بهره باعث شده است مردم با احتیاط کمتری سراغ خرید محصولات الکترونیکی بروند. در نتیجهی مشکلات اقتصادی، تقاضا در سراسر دنیا برای گوشیهای هوشمند کاهش پیدا کرده است. در برخی از فصلهای سال گذشته تقاضا در بازار موبایل چین به میزان دو رقمی افت کرد.
دادههای مؤسسهی تحقیقاتی IDC نشان میدهد در فصل پایانی سال ۲۰۲۲ حجم عرضهی تمامی برندها کاهش یافت، با اینحال اپل توانست با عبور از سامسونگ به برترین برند بازار موبایل تبدیل شود.
تقاضا برای آیفونهای نسل جدید اپل در بازار چین، کمتر از پیشبینیهای اولیهی این شرکت بود. استقبال چینیها از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان بالا بود، اما عرضهی این دو گوشی بهدلیل تعطیلیهای ناشی از ویروس کرونا تا حد زیادی به تأخیر افتاد.
اپل جدیدترین گزارش مالی خود را هفتهی آینده منتشر میکند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: bloomberg
ثبت نظر