ارزش بازار اپل یک بار دیگر در آستانه 3 تریلیون دلار قرار گرفت

لبتلغنلنعن.JPG

سهام شرکت اپل در روز چهارشنبه به‌طور مجدد به بالاترین سطح خود رسید و بر اساس گزارشات موجود، ارزش بازار سازنده آیفون به نزدیکی 3 تریلیون دلار رسید.

به گزارش رویترز با استناد به داده‌های Refinitiv در گزارش خود، سهام این فراگیر فناوری تا پایان روز چهارشنبه 0.6 درصد افزایش یافت و به میزان 189.25 دلار رسید. در حال حاضر، ارزش بازار اپل به 2.98 تریلیون دلار می‌رسد. برای رسیدن به ارزش بازار 3 تریلیون دلاری، باید حدوداً 15.7 میلیارد سهم این شرکت با قیمت حدود 190.52 دلار فروخته شوند.

chart.png
-

بدیهی است که این تنها باری نیست که ارزش بازار اپل به 3 تریلیون دلار می‌رسد. در ژانویه سال 2022 و چند ماه پس از معرفی مک بوک پرو M1 مکس و M1 پرو و سری آیفون 13، ارزش سهام این شرکت با رشد بیش از 40 درصدی به 182.86 دلار رسید و کوپرتینویی‌ها توانستند ارزش بازار 3 تریلیون دلار را تجربه کنند. در آوریل سال 2020، غول کوپرتینویی به یک شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شده بود و ارزش بازار آن در سال 2018 از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرده بود.

سهام اپل در سال 2023 یک رشد 46 درصدی را تجربه کرده است و این میزان برای انویدیا 185 درصد بوده تا آن را به اولین سازنده تراشه با ارزش بازار بیش از 1 تریلیون دلار تبدیل کند. تسلا و متا دیگر شرکت‌هایی بوده‌اند که سهام آن‌ها امسال بیش از دو برابر شده و مایکروسافت 40 درصد رشد داشته است.

Wedbush: اپل تا سال 2025 ارزشی 4 تریلیون دلاری خواهد داشت

111006055359-apple-logo-new-york.jpg
-

با توجه به همین مسائل، شرکت تحلیلی Wedbush ادعا کرده که ارزش اپل تا سال 2025 به 4 تریلیون دلار خواهد رسید. Wedbush تحلیلگران ادعا کرده‌اند که اپل توانایی دستیابی به ارزش بازار 3 تریلیون دلاری و حتی فراتر از آن را دارد.

در حالی که برخی تحلیلگران معتقد هستند که اپل «روند رشد شکست‌خورده‌ای» داشته است، Wedbush فکر می‌کند که غول سازنده آیفون طی 12 تا 18 ماه آینده «دوران رنسانس عظیم رشد» خود را تجربه خواهد کرد. Wedbush توضیح می‌دهد که وال‌استریت نه تنها «فرصت عظیم ارتقای پایه نصب شده آیفون 14» را دست کم گرفته، بلکه «آیفون 15 نیز در پیش است» و تقریباً 25 درصد از مشتریانی که طی چهار سال گذشته گوشی خود را ارتقاء نداده‌اند، به‌زودی این کار را انجام خواهند داد.

علاوه بر این، هدست ویژن پرو اپل نیز می‌تواند رشد قابل‌توجهی برای این شرکت به‌همراه داشته باشد، زیرا افرادی که این دستگاه را آزمایش کرده‌اند، نسبت به آن کاملاً خوش‌بین بوده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر