با وجود تحریم‌ها، هواوی به سرعت درآمد خود افزایش می‌دهد

huawei

هواوی با درآمدهای حاصل از کسب و کار مصرف‌کننده، فروش خودروهای هوشمند و برند آنر، توانست تحریم‌های آمریکا را پشت سر بگذارد.

به گزارش رویترز، در سال ۲۰۲۳، هواوی با افزایش دوباره درآمد بخش مصرف‌کننده و ورود به کسب‌وکارهای جدید مانند خودروهای هوشمند، سریع‌ترین رشد خود را در چهار سال گذشته را تجربه کرد.

درآمد هواوی با افزایش ۹٫۶۳ درصدی به ۷۰۴٫۲ میلیارد یوان (۹۷٫۴۸ میلیارد دلار) رسید. بخش اصلی این رشد به کسب‌وکار مصرف‌کننده تعلق داشت که با افزایش ۱۷٫۳ درصدی به ۲۵۱٫۴۹ میلیارد یوان (۳۴٫۸ میلیارد دلار) رسید.

هواوی هنوز اطلاعات دقیقی از کسب‌وکار مصرف‌کننده خود را ارائه نداده است که شامل کسب‌وکار گوشی‌های هواوی نیز می‌شود. سال گذشته با عرضه گوشی میت ۶۰ به بازار گوشی‌های 5G، هواوی به قدرتمندترین بازگشت خود از سال‌های گذشته دست یافت.

آمریکا از سال ۲۰۱۹ دسترسی هواوی به فناوری‌های آمریکایی را محدود کرده و این شرکت را یک خطر امنیتی می‌داند. هواوی تمامی اتهامات را رد کرده است.

سال گذشته سومین سال متوالی بود که درآمد هواوی افزایش یافت. در سال ۲۰۲۱، درآمد این شرکت کاهش یافت و کمتر از درآمد سال ۲۰۲۰ بود. این اتفاق همزمان با اقدام هواوی برای فروش تراشه‌های خود بود.

woman-using-phone-huawei
-

کن هو، رئیس موقت هیئت‌مدیره هواوی، اظهار داشت: «ما در چند سال گذشته چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در نهایت موفق به غلبه بر این چالش‌ها و رشد شدیم.»

منگ وانژو، مدیر مالی هواوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت، سال گذشته اعلام کرد که هواوی دیگر در وضعیت بحرانی قرار ندارد.

سود خالص هواوی در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۴۴٫۵ درصدی به ۸۷ میلیارد یوان (۱۲٫۰۴ میلیارد دلار) رسید و حاشیه سود خالص بیش از دو برابر شد و به ۱۲٫۳۵ درصد رسید. بخشی از این سود ناشی از فروش برند آنر توسط هواوی است.

کسب‌وکار زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی عملکرد پایداری از خود نشان داد؛ درحالی که کسب‌وکار ابری این شرکت رشد کرد و به درآمدی معادل ۵۵٫۳ میلیارد یوان (۷٫۵ میلیارد دلار) رسید.

هواوی در کسب‌وکار تولید نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمندش نیز شاهد رشد چشمگیری بود. درآمد این بخش با افزایش ۱۲۸٫۱ درصدی به ۴٫۷ میلیارد یوان رسید. در سال گذشته هواوی اعلام کرد که قصد دارد کسب‌وکار خودروهای هوشمندش را در یک شرکت جدید دنبال کند.

ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری محصولات مصرفی هواوی و رئیس هیئت‌مدیره کسب‌وکار خودرو این شرکت، اظهار داشت که واحد خودروهای هوشمند هواوی بعد از ازدست‌دادن میلیاردها یوان در سال گذشته، از ماه آوریل امسال به سود خواهد رسید.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر