6 بازی که بیشترین فضای ذخیره‌سازی را نیاز دارند

Untitled-1.jpg

چند روز پیش سال 2021 میلادی پایان به پایان رسید؛ اکنون نوبت این است که تعدادی از بازی‌های منتشر شده، تا به امروز که بیشترین فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز را دارند، بررسی کنیم.

طی چند سال اخیر، بازی‌های رایانه‌ای پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. بزرگ‌ترشدن نقشه‌های بازی، بالاتر رفتن گرافیک، جزئیات دقیق و ... باعث شده‌اند که حجم بازی‌ها، روز به روز افزایش یابد؛ بنابراین اگر به دنبال یک سیستم قوی برای گیم هستید و می‌خواهید که بازی‌های روز را تجربه کنید، بهتر است که علاوه بر قطعات اصلی کامپیوتر، به فکر یک هارد خوب با فضای مناسب نیز باشید.

برای اینکه بدانید چقدر فضا نیاز دارید، ما در اینجا 6 بازی منتشر شده در طول سال‌های اخیر که بیشترین فضای ذخیره‌سازی نیاز را دارند، معرفی کرده‌ایم. در این لیست، پرحجم‌ترین بازی‌ها، به ترتیب از کم‌ترین تا بیشترین فضای مورد نیاز آورده شده است.

6-DCS World (120GB)

Untitled-2.jpg
-

DCS World به معنی شبیه‌ساز مبارزه دیجیتال (Digital Combat Simulator)، یک بازی رایگان بزرگ است که در سال 2008 عرضه شد. این بازی واقعی‌ترین شبیه‌سازی تجهیزات جنگی مختلف، از جمله هواپیما، تانک، وسایل نقلیه زمینی و حتی کشتی‌ها را ارائه می‌دهد.

در حالت رایگان این بازی، شما دو هواپیمای جنگی و دو نقشه رایگان در اختیار دارید. منطقه اولیه شروع بازی در قفقاز است و این نقشه دارای جزئیات زیادی، نظیر 20 پایگاه عملیاتی، ساختمان‌ها، درختان بی‌شمار، یک جاده وسیع و یک ریل راه‌آهن است. شما با دانلود رایگان این بازی از طریق پلتفرم استیم، می‌توانید به عنوان هدایتگر هواپیماهای TF-51 Mustang و Su-25T، به عنوان بخشی از نیروی هوایی به بازی بپردازید. البته باید در نظر داشته باشید که هدایت هواپیما در این بازی، کار راحتی نیست و حتی به نقل از بعضی کاربران، گفته شده است که باید راهنمای پرواز با هواپیما را قبل از انجام این بازی مطالعه کرد!

تمام این جزئیات باعث بیشتر شدن حجم بازی می‌شود که البته صدها مرحله، هواپیما و نقشه‌های دیگر، به صورت غیررایگان در دسترس هستند که باعث بالاتر رفتن حجم ذخیره‌سازی می‌شود.

5- Microsoft Flight Simulator (123GB)

Untitled-3.jpg
-

این بازی در سال 2020 توسط شرکت مایکروسافت منتشر شد که در آن کل جهان شبیه‌سازی شده است! این شرکت برای ساخت این بازی، دو پتابایت داده را از سراسر جهان جمع‌آوری و استفاده کرد. این بازی به دلیل شبیه‌سازی کل جهان، همراه با گرافیک بالا باید فضای زیادی نیاز داشته باشد؛ اما مهندس‌های این شرکت توانستند حجم این بازی را به 123 گیگابایت برسانند که این نشان‌دهنده یک شاهکار مهندسی شده است.

توسعه‌دهندگان از تصاویر به دست‌آمده توسط ماهواره‌ها، توانستند 37 هزار فرودگاه در سراسر جهان، از فرودگاه‌های بین المللی گرفته تا فرودگاه‌های کوچک شخصی را شبیه‌سازی کنند! حتی مکان‌های توریستی، معماری‌های بزرگ، مناظر طبیعی و ... در این عنوان شبیه‌سازی شده‌اند.

شما در این بازی می‌توانید بیش از 40 هواپیما را دانلود و کنترل کنید که البته با دانلود کردن هر کدام از هواپیماها حجم ذخیره‌سازی مورد نیاز بالاتر می‌رود.

4- Red Dead Redemption 2 (150GB)

Untitled-4.jpg
-

در سال 2018 بازی جدید شرکت راک‌استار، به نام Red Dead Redemption 2 عرضه شد. این بازی که در سبک جهان‌باز است، نقشه‌ای به طول 31 کیلومترمربع دارد که خودش به تنهایی می‌تواند علت حجم زیاد این بازی را توجیه کند. اکنون سه سال از عرضه رسمی این بازی می‌گذرد اما هنوز جزئیات این بازی بی‌نظیر است.

یکی دیگر از علت‌های حجم زیاد این بازی، پشتیبانی آن از رزولوشن 4k است؛ این بازی همچنین جزئیات فوق‌العاده‌ای دارد که باعث بیشتر شدن حجم بازی می‌شود. همچنین از زمان انتشار رسمی این بازی تا به حال، 18 آپدیت برای این بازی منتشر شده است که با هر آپدیت فضای مورد نیاز برای این بازی بیشتر می‌شود.

3- Call of Duty: Modern Warfare (175GB)

Untitled-5.jpg
-

Call of Duty: Modern Warfare در سال 2019 منتشر شد. این بازی پانزدهمین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty و چهارمین نسخه از سری Modern Warfare است. داستان بازی درباره یک افسر CIA به نام الکس و نیروهای SAS است که یک محموله خطرناک گاز شیمیایی را به کشور خیالی اورزیکستان منتقل می‌کنند. در مسیر این انتقال، محموله گاز توسط افراد ناشناش دزدیده می‌شود و چالش‌های بازی از آنجا شروع می‌شود. الکس به همراه تیم خود، قصد بازگرداندن محموله را دارد و با همکاری شورشیانی از اورزیکستان، سعی در جلوگیری از تهاجم نیروهای روسی به این کشور خیالی را دارند.

برخلاف حجم زیاد این بازی، قسمت داستانی تنها 6 ساعت است. کیفیت بالا و جزئیات فوق‌العاده در جاهایی از بازی دیده می‌شود که بعضی از آنها نیازی به جزئیات زیادی ندارند.

این عنوان علاوه بر حجم زیاد اولیه بازی، با هر بار آپدیت حجم زیادی از فضای سیستم را اشغال می‌کند. البته توسعه‌دهندگان بازی نیز از این موضوع آگاه هستند و چندی پیش آقای Paul Haile، مدیرتولید این بازی اعلام کردند که در حال کار بر روی کاهش حجم آپدیت‌ها هستند تا فرآیند به‌روزرسانی بازی را برای کاربران آسان‌تر بکنند.

2-Call of Duty: Vanguard (177GB)

Untitled-6.jpg
-

دومین بازی از سری Call of Duty در این لیست، بازی Call of Duty: Vanguard، با 177 گیگابایت فضای مورد نیاز است. این عنوان که هجدهمین نسخه از سری بازی‌های ندای وظیفه است، در سال 2021 منتشر شد. قسمت داستانی این بازی شامل 9 ماموریت است که برای کامل کردن هرکدام از این ماموریت‌ها، به صورت میانگین 45 دقیقه زمان لازم است.

این بازی، هم‌چنین دارای نسخه چندنفره است که در آن 16 نقشه و چند حالت مختلف برای بازی وجود دارد؛ البته همراه با آپدیت‌ها، تعداد نقشه‌ها نیز بیشتر شد. این بازی با هر بار آپدیت، تعدادی اسلحه، وسیله نقلیه، اسکین و ... اضاف می‌کند که باعث بالا رفتن فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

1- Medal of Honor: Above and Beyond (180GB)

Untitled-7.jpg
-

بعد از گذشت 8 سال از آخرین نسخه بازی Medal of Honor، این فرنچایز یک نسخه جدید از این سری بازی محبوب را عرضه کرد؛ اما این بازی یک فرق بزرگ با نسخه‌های پیشین خود داشت؛ این بازی را تنها برای حالت واقعیت مجازی (VR) ساخته بودند. این بازی در حالت شوتر اول شخص (FPS) در سال 2020 عرضه شد و همانند بعضی از نسخه‌های پیشین این بازی، به روایت جنگ جهانی دوم پرداخت.

این بازی، علاوه‌بر حالت واقعیت‌مجازی، دارای بیش از 10 ساعت بخش داستانی و چندین نقشه و حالت‌های مختلف بازی برای بخش چندنفره است که حجم زیاد بازی را توجیه می‌کند.

هرچند که در چندین بازی مختلف به روایت جنگ جهانی دوم پرداخته شده است، اما تجربه آن در واقعیت مجازی، یک تجربه جدید و لذت‌بخش است که به بازیکن این اجازه را می‌دهد تا به صورت شخصی به تجربه واقعیت جنگ جهانی بپردازد.

به نظر شما جای کدام بازی در این لیست خالی است؟ کدام بازی را می‌شناسید که حجم بالاتری دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر