ماینرهای فارم رفسنجان خاموش شدند

فارم ماینینگ.jpg

مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر گفت: بنا به درخواست مردم شریف ایران، ماینر رفسنجان امروز خاموش شد.

رشد چشمگیر ارزش ارزهای دیجیتال، سال‌های سال است که افراد زیادی در سراسر دنیا به استخراج رمز ارزها واداشته است. ایران هم از این قضیه مستثنی نیست. در این بین اما تا مدت‌ها قبل قانون مشخصی برای استخراج ارزهای دیجیتال وجود نداشت. حتی تا اواسط آبان ماه 99 هم دستگاه‌های ماینینگ تعیین تکلیف نشده بودند و حتی به دنبال همین ماجرا، شاهد اعتراض ماینرها در برابر ستاد مبارزه با قاچاق کالا (با شعار من قاچاقچی نیستم) بودیم.

حالا اما در برخی از مناطق کشور با مشکل برق مواجه شده‌ایم و بسیاری این کمبود برق را به وجود مزرعه‌های استخراج رمز ارز در کشور نسبت می‌دهند.

یکی از فارم‌های استخراج ارز دیجیتال در کشور، مزرعه‌ی رمز ارز رفسنجان است که متعلق به شرکت ایرانی توسعه سرمایه گذاری ایران و چین است که حالا به دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمان، ماینرهای آن خاموش شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، ابوذر صالحی، مدیر کل روابط عمومی شرکت توانیر چنین توضیح داده است:

بنا به درخواست مردم شریف ایران، ماینر رفسنجان امروز خاموش شد.

-

صالحی در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که این شرکت به عنوان یک صنعت مجوز قانونی دارد اما از آنجایی که اولویت فعلی، استمرار تامین برق واحد‌های مسکونی است، ماینرهای رفسنجان خاموش شده‌اند.

گفته می‌شود که برخی رسانه‌ها دلیل قطعی‌های برق اخیر را استخراج ارزهای دیجیتال عنوان می‌کنند اما گویا مصرف برق فارم‌های ماین رمز ارزها، حدود 600 مگاوات است که کمتر از 1.5 درصد میانگین کل مصرف روزانه برق در دی ماه بوده است. ضمناً گفته می‌شود که مصرف برق مزرعه استخراج ارز دیجیتال رفسنجان، 175 مگاوات، معادل 0.4 درصد از کل مصرف برق کشور بوده است.

اخبار مرتبط:

روزانه 300 مگاوات برق توسط ماینرهای غیرمجاز مصرف می‌شود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فارس


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جمال نوری

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

کار اشتباهی می کنند این فعالیت یکی از بازوهای اقتصادی کشور بوده و هست و نمیشه همینطور بدون دلیل خاصی وقفه بی افته. آلودگی هوا مشکلی بوده که ما هر ساله داشتیم امسال بیخودی شلوغش کردند و بلکه از سالهای گذشته درصدی پاک تر هم بوده. اگه این خبر راست باشه قطعا به ضرر تک تک ما خواهد بود.
از طرفی ماینرهایی که با مجوز و با درصد سودآوری بالایی فعالیت می کنند نمی تونند چنین تاثیری که اینجور در رسانه ها تبلیغ شده بگذارند. احتمالا این کار برای سرپوش گذاشتن بر روی مسائل دیگری هست که فعلا قصد اشاره بهش رو ندارند. به من ثابت کنید که چطور چند تا کارت گرافیک و فن و CPU یه کشور رو آلوده کرده؟ :))) یکی پنکشو تو رفسنجان میزنه به برق، تهران و اصفهان خاکستری میشه :)))) چقدر خنده دار واقعا.

پاسخ

no vote

شنبه, 27 دی 1399

ینی بلاهت و ..ت انسانتهن داره واقعا

Mr-b71

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

منت گذاشتید سرمون

پاسخ

مجتبی

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

سلام. بخاطر بقا حاضریم همه کار کنیم و خودمون رو از ..... آمریکایی ها انداختیم تو بغل چینی ها. بی مدیریتی مسئولین هر روز داره گریبان گیر مردم میشه و هر روز یه نمونه جدید آشکار میشه ، اول خلیج فارس ، بعد دریای عمان بعد چابهار و زاهدان و سیستان بلوچستان و حالا کرمان و به همین منوال پیش بره تا چند وقت دیگه کل ایران به نوعی زیر سیطره چینی های نامحترم پیش میره. نمیخوایم بحث سیاسی کنیم ولی چند وقت دیگه آقای شی جین پینگ میاد اینجا تا از استان جدیدش یه بازدید داشته باشه !!!

پاسخ

ناشناس

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

امروز خاموش کردن واسه ریستارت! بعدشم ته خبر زدن 0.4 درصد! باز هم یه ماله قهرمانانه!

پاسخ

اکبر

پنج‌شنبه, 02 بهمن 1399

ماهم باورمون شد

پاسخ

ثبت نظر