رئیس جمهور : اگر این دولت نبود چنین فضایی مجازی قطعاً در اختیار مردم نبود

رئیس جمهور.jpg

رئیس جمهور امروز در همایش حقوق اساسی و شهروندی توضیح داد که فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، حاصل فداکاری و ایستادگی دولت یازدهم و دوازدهم است.

رئیس جمهور امروز در همایش حقوق اساسی و شهروندی حضور یافته و در بخشی از صحبت‌هایش به فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، اشاره کرده است. وی توضیح داده است که فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، حاصل فداکاری و ایستادگی دولت یازدهم و دوازدهم است و در کنار این ایستادگی، برای ترویج دولت الکترونیک هم تلاش‌های بسیاری شده است. درواقع آقای روحانی توضیح داده است که یکی از کارهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هدیه کردن فضای مجازی به مردم بوده که به وسیله‌ی موبایل هوشمند امکان ارتباط مردم با دنیا فراهم شده است.

وب همچنین به موضوع ایجاد شفافیت در فضای مجازی اشاره کرده است که حضور مردم در صحنه‌ی نقد اعلام نظر را فراهم کرده است. به صورت دقیق بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور که به این موضوع پرداخته است را در ادامه می‌بینیم:

آزادی‌های مردم هم در دانشگاه‌ها، در اجتماعات، در اعتراضات، در روزنامه‌ها، در رسانه‌ها، شرایط امروز به مراتب بهتر از قبل دولت یازدهم است البته مقداری هم تکنولوژی به ما کمک کرده است. در زمینه فضای مجازی کار بزرگی دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد که یک زمانی لازم باشد توضیح می‌دهم که اگر این دولت نبود چنین فضایی قطعا در اختیار مردم نبود. فداکاری، تلاش، ایستادگی زیادی شد، برای اینکه مردم بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند و فضای سایبری در اختیار مردم باشد. در کنار آن تلاش کردیم دولت الکترونیک را هم ترویج کنیم که بر پایه همین فضا می‌تواند فعال باشد و در دولت الکترونیک هم تاکنون کار زیادی شده است. شفافیت زیادی هم در سایه این زیربنا به وجود آمده، به هر حال چندین سال است که بودجه‌ای را که تقدیم مجلس می‌کنیم همه مردم مطلع می‌شوند، در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد، با شفافیت می‌توانند بخوانند، نقد کنند، انتقاد کنند، بگویند چرا به آن دستگاه بیشتر پول دادید، به آن کمتر اختصاص دادید، چرا منبع اینطوری است، چرا منابع شما از اینجا هست؟ مردم به راحتی نقد و انتقاد می‌کنند. حضور مردم در صحنه، نقد مردم، اعلام نظر مردم، شرایط آن با گذشته بسیار متفاوت است. یعنی مردم همه الان همراه خودشان یک رسانه دارند، می‌توانند به راحتی نظر خود را بگویند، نقد خود را اعلام کنند، تشویق کنند، ترغیب کنند، به هر حال این کاری که در این فضا به خوبی انجام گرفته یکی از کارهای مهمی که دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد همین فضای مجازی‌ای بود که به مردم هدیه کرد و امروز مردم با موبایل هوشمند به راحتی با همدیگر و با دنیا در تماس هستند و بسیاری از اطلاعات را آنلاین در اختیار دارند، این یکی از کارهای بزرگی بود که انجام شد و انجام گرفت.

-

اخبار ایران:

نماینده مجلس در کمیته فیلترینگ: موافق رفع فیلتر یوتیوب و توییتر نیستم

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت


16 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mr-b71

دوشنبه, 01 دی 1399

گونه ای مدرن از سنگ پای قزوین

پاسخ

naser

دوشنبه, 01 دی 1399

برای اینم سر مردم منت میزارن خب کلا اینترنت را قطع کنید کره شمالی دوم بشید بخاطر عقاید یه عده خشک مغز میلیونها انسان باید در سختی و رنج باشن

پاسخ

بزن ، بزن گلاسکو آروم بر سر من

دوشنبه, 01 دی 1399

خوبه یادی کنیم از مرحوم پینوکیو که هرچند دروغ میگفت ولی دل مردم رو شاد میکرد، برعکس اونی که هم دروغ میگه و هم دل مردم رو خون و نونشون رو آجر و 10 روز اینترنت رو قطع و هرکی باهاش یار نباشه متهم به کارشکنی و نفهمی و کاسب تحریم و ...
7 سال تردید و نومیدی

پاسخ

فرزین

دوشنبه, 01 دی 1399

من که کم اوردم فک کنم بشریت کلا ککم بیاره در قبال این حجم...

پاسخ

بهزاد

دوشنبه, 01 دی 1399

خدا لعنتت کنه لعنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
وسلام

پاسخ

ارشام

دوشنبه, 01 دی 1399

خدایا این همه خوشبختی رو از مانگیر :D

پاسخ

اسماعیل

سه‌شنبه, 02 دی 1399

فضای مجازی یا فضای فیلترینگ؟

پاسخ

امین

سه‌شنبه, 02 دی 1399

نمیدونم اونایی که بهش رای دادن رو چی فرض میکنه !!!

پاسخ

مینا جوادی

چهارشنبه, 03 دی 1399

بله کاملا درست هست،
اگه این دولت نبود، فضای مجازی هم اینگونه فاسد نبود!!!

پاسخ

خانه

جمعه, 05 دی 1399

فاسد ذهنیت حسود شماست
تو خودت رو ارتقاع بده خدایی موقوف
تکبرت رو هم بذار زمین کار دستت میده

مترقع (ازون لحاظ)

یک‌شنبه, 07 دی 1399

در جواب کسی که با نام "خانه" کامنت گذاشته:
حضرت استاد لطف کنید معنی "ارتقاع" رو به ما توضیح بدین
البته که اون بابا و ننه ات هم مترقع هستن و تورو فرستادن درس بخونی هم ارتقاع خودشون بشی و که تکبر برازنده وجود نازنین خودت و خونواده اته پروفسور که اصلا هم فاسد و حسود نیستی =))

پاسخ

حسام الدین

سه‌شنبه, 09 دی 1399

از سیستان و بلوچستان ...
اوایل که 4g , 3g اومدن من یادمه سرعت 10 15 مگ دانلود داشتیم ولی الان یه پیام متن واتساپ بخوای بفرستی چند دقیقه باید تو اتاق بگردیم آنتن 3g , 4g میاد میره بعد جالبش اینه وقتی بسته ات تموم میشه سرعت میاد رو 1 مگ تا میای بسته بگیری دو باره به 10 kb هم نمیرسه !!!!

امید

دوشنبه, 08 دی 1399

بابا خدایش راست میگه:
سرعتش که داغون
اپراتورهای گرون فروش
حالا هم که بسته نت شبانه رایگان حذف کردن...
نت بین اللمل که الکی حجمت رو تموم میکنه...
تلگرام که CDN داخلی داره ولی برات عین ماست بین الملل حساب میکنن
اینستاگرام که این قدر وضع حجاب و حیا و عفت داغون...........
دیگه چی میخای
اگه این دولت نبود این نت خوب و عالی نبوددددددد.......ایهاناس....خوبه دیگه این نت

پاسخ

فراری

پنج‌شنبه, 25 دی 1399

خداییش راست میگی برای باز بودن یه تلاشی کردی ولی صدهزار برابر به دیکتاتورها و به بقیه باج دادی ،عوضش رو هم دولا پهنا از مردم گرفتی
و زیر کلی وعده دیگه زدی

پاسخ

امیر پروار

چهارشنبه, 01 بهمن 1399

مسئولین ما چی میزنن قبل صحبتاشون؟

پاسخ

ALI

چهارشنبه, 15 بهمن 1399

اصن تو دولت های قبلی اینترنت بود ؟
به نت 256 و 512 میگن اینترنت ؟
همه چی از اول بلاک بود و تو این دولت چند برابر شد مخصوصا تلگرام
الانم فشار رو وزیر ارتباطاته که اینستا رو چرا بلاک نمیکنی ؟
من خودم موافق بلاکم اما ایا همه دارن بد استفاده میکنن ؟
اینهمه پیج اموزش و تبلیغات و کسب و کار بخاطر یه مشت ادم فاسد باید نادیده گرفته بشن ؟

پاسخ

ثبت نظر